2023-10-14, 15:05
Medlem
Maja Hellman må vara lyckligast på jorden för en tid nu när chocken släpper. Johanna har nog ett helvete av avund och ilska i häktet just nu. Så länge hon inte heller får en schysst dom dock, då firar hon också. Johanna verkar rent psykiskt vara i bättre skick utifrån vad man läst och ha en god social förmåga. 6-7 års fängelse är ingen match för henne. Livstid är annorlunda, då är livet, i alla fall ungdomen, över. Men liv kan förstöras på värre sätt än genom fängelse. Som för Toves familj exempelvis. Eller alla som drabbas av sjukdom och andra förluster. Jag lider med Toves familj nu. Hoppas de får frid en dag.
Citera
2023-10-14, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det vore inte mer än rättvist att också Fröken Janss*n friades för mord då det endast var en olyckshändelse och att den 21-åriga flickan T*ve T*nnies avled genom sina egna vomeringar.

Det kommer, ge dig till tåls lite lite till så kommer även JJ att frikännas för mord. 7-8 år för henne skulle jag tro i slutändan. Snart är fantasidomarna från TR ett minne blott.
Citera
2023-10-14, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen

Fröken Hellm*n har bevisat sig själv, och detta på ett mycket uppenbart sätt, att tidigare ha varit delaktig i brottsliga handlingar i samförstånd med sin kamrat Fröken Janss*n.

Att bevisen sedan inte räckte till för en fällande dom inom Göta HovRätt, det är en helt annan sak.

Handlar det inte om den stackars ADD-Maja, ja, då handlar det i stället om att Fröken Hellm*n blivit totalt och fullständigt sönder-manipulerad av sin kamrat eller också, att Fröken Hellm*n under sin kamrats drivande hästpiska, tvingats till att begå brottsliga handlingar mot sin egen vilja och inte vågat säga ifrån.

Det vore inte mer än rättvist att också Fröken Janss*n friades för mord då det endast var en olyckshändelse och att den 21-åriga flickan T*ve T*nnies avled genom sina egna vomeringar.

Lika lite som det har gått att bevisa att Fröken Hellm*n tidigare varit delaktig i strypningen av offret T*ve T*nnies ... lika lite kan man bevisa att Fröken Janss*n ströp T*ve T*nnies till döds.

Extra tillägg: Fröken Janss*n och Fröken Hellm*n var glada efter mordet.

Fråga: Kan det ha varit på ett sådant sätt att Fröken Janss*n tvingade sin kamrat till att vara glad efter det att mordet hade avslutats ?

bra där
Senast redigerad av Tezz-l 2023-10-14 kl. 15:33.
Citera
2023-10-14, 15:35
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Menar du att ingen av dessa personer som varit med Maja har märkt att hon är hyperaktiv istället för snigel?

Inte ens personal vid utedningen (pyskiatriker, psykolog och sjuksköterskor). Inte psykologen som har haft Maja som patien?

Ja, jag vet att du säger dig ha kunskapen, nivån måste höjas för att komma till "din nivå" i dikussionen, att du kan googla. Alla dina förkortningar runt psykiatriska diskussioner, som gör att "vi andra" vanliga dödliga utan "kunskapen" och den nivån inte hänger med på vad du snackar om. Eller så är det meningen kanske...

Jag fattar därmed hur avgörande ditt "utlåtande" blir över Majas felaktiga NPF- diagnos blir i tråden eftersom du är så tongivande och har rollen som leader of the pack vad gäller Maja made in hell.

Du vinner stilpoäng dagligen med dina raljanta inlägg, särskilt för alla de som nu anser att Maja är skyldig till mord och har släppts av en blind domstol. Rasister och andra som är hatiska av alla möjliga andra skäl kan samlas bakom ditt ledarskap av svartmålningen av Maja.

På lösa boliner är ett milt uttryck för vad jag ser att du samlar ihop för "bevisning" för att svartmåla Maja.

Du har svartmålat Hanna i åratal på samma sätt, lika lösa boliner. Di empati räckte inte till för vare sig Hanan och inte heller deras barn.

Nu får du väl förihelvete skärpa dig!! Vem fan är RASIST i det här? Det är jävligt lätt att ta till när inget passar dig! Skärp dig och diskutera på en vuxen nivå utan att förolämpa människor som rasister, brukar bli så när man har noll koll!
Min dotters pappa är turkisk, ska inte behöva skriva det för att du kallar folk rasister.
Så pinsamt att det enda argument du har är att alla som inte tycker som du är rasister.
Skäms förfan och kom tillbaka med något matnyttigt!!
Citera
2023-10-14, 15:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Men snälla nån.

Du som har expertiskunskap på en nivå som jag inte har, kan inte du krysta fram det "korrekta då?

Lite som Avel, pedagogiskt så vi andra, fr a jag förstår.

För det är väl det det handlar om, att jag inte fattar och du måste rätta.

Så varsegod.

Jag har aldrig utgett mig för att vara någon slags expert i frågan.

Jag gogglar du vet, läser och lyssnar.

Så svårt att nå upp till din "nivå, om du förstår. Du pratar alltså med en lekman i ämnet, såsom säkert många andra i tråden.

Så är tacksam om du kan förklara, utan att briljera med för mycket förkortningar då, vad ett felaktigt snedstreck kan missvisa. Om det nu är så viktigt med att poängtera detta.

Förlåt för snedstrecket alltså.
Din idol Avel kan du lämna därhän likt Hanna.

Det är väl ändå inte jag som ska svara på frågan vad du diagnosticerar Johanna med?

Du kan spekulera bäst du vill om hennes tillstånd, I couldn't care less - men att samtidigt gnälla på andra är rent hyckleri.

Och vet du inte ens vad du skriver om är det väl rätt illa.
Du växlar ju som en vindflöjel i aprilväder och därför undrar jag när du sätter en slash på vitt skilda störningar.

"Håller med om att Johanna verkar vara iaf en fullfjättrad narcissist, och välidigt känslokall."

"Maja är hjärntvättad och styrd av en psykopat (min gissning)"

"Så därför blir Toves ord extra allvarliga när hon säger det som Johanna egentligen tycker om sig själv.
Ytterligare ett tecken på att Johanna är narcisssit. Tror jag (spekulation förstås!)."

"Maja har blivit mycket påverkad (manipulerad) av Johanna. Ingen går obemärkt ur en relation med en narcissist/ psykopat, det ör min mycket starka övertygelse."

"Hon är under starkt inflytande av vad jag tror en narcissist och förmodligen psykopat."

"Jag ser tvärtom, ett perfekt offer för en psykopat och narcissist"
Citera
2023-10-14, 15:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Du vinner stilpoäng dagligen med dina raljanta inlägg, särskilt för alla de som nu anser att Maja är skyldig till mord och har släppts av en blind domstol. Rasister och andra som är hatiska av alla möjliga andra skäl kan samlas bakom ditt ledarskap av svartmålningen av Maja.
Vad har rasism med mig att göra om jag citerar fup om Majas lögner?

Om du läser min posthistorik så kan du köra upp de orden rätt där solen inte skiner och jag har mig veterligt ingen mer än EN person som tangerade ämnet utseende.
Mitt svar?

Hon är ful på insidan.
Citera
2023-10-14, 16:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vetlanda-stryparn
Ja men de ser ju inte klokt ut i text. Skall man oxå skriva *hostning* om nån hostar i förhöret? Och *gäspning* och *harkling*
Om det är en transkribering så står allt med, annars benämns det att det är en sammanställning. Det kan skilja mycket, beroende på vem som tolkar för att sammanställa. Inte alltför sällan utförs detta arbete av civilutredare som vill testa något nytt, socionomer mm
Citera
2023-10-14, 16:01
Medlem
Fiffiniffis avatar
Öppen fråga till de som tror att Johanna utövande en sådan extrem kontroll över Maja att denne tvingades bl.a:
- Tiga om ett nära förestående försöka att bränna ihjäl 3 personer
- Fortsätta umgås med en person som försökt bränna ihjäl andra människor vid två tillfällen
- Att inte göra upplivningsförsök eller påkalla ambulans
- Förflytta och dumpa en död kropp
- Gömma bevismaterial
- Inte berätta för någon vad som hänt
- Anamma en påhittad, gemensam historia
- Tiga i polisförhör i 42 dagar trots att Johanna - i strid med den gemensamma historien - pekat ut henne som delaktig i den "haschkakebilfärd" som ledde polisen till att hitta Tove, något som sätter Maja i en allvarlig sits

OM det är sant att Johanna hade denna kontroll, varför använde hon den inte till att t ex:
- Tvinga Maja att utföra bränderna?
- Tvinga Maja att ha ihjäl Tove?
- Tvinga Maja att ta på sig skulden för Tove?

Det tycks mig som att Johanna har en tillgänglig resurs som hon kan få att göra i princip vad som helst. Men just när det kommer till vad som hände när Maja Hellman "eh...sov" så är bekvämt nog det som att Johannas kontroll inte riktigt biter längre.

Food for thought.
Citera
2023-10-14, 16:12
Medlem
blir livstid för båda i hd, fira inte än maja
Citera
2023-10-14, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad har rasism med mig att göra om jag citerar fup om Majas lögner?

Om du läser min posthistorik så kan du köra upp de orden rätt där solen inte skiner och jag har mig veterligt ingen mer än EN person som tangerade ämnet utseende.
Mitt svar?

Hon är ful på insidan.
Och på utsidan! Har faktiskt aldrig beskådat en fulare tjej!
Citera
2023-10-14, 16:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Frågar du Team Maja så är svaret förmodligen ett rungande 'JA' eftersom Johanna i deras värld, som enda människa i världshistorien att inneha magiska krafter, besitter förmågan att medelst besvärjelser tvinga Maja till vad som helst.

En fråga de borde ställa sig mot den bakgrunden är varför Johanna inte, i syfte att undkomma ansvar, i all enkelhet beordrade Maja att döda Tove istället för att utföra illdådet på egen hand?
Relevant frågeställning men Maja hade nog möjligen svarat enligt tidigare mönster:

"Eh... det känns lite risky...eh...men jag kan väl agera albi som jag gjort tidigare och eh.... tiga så länge det bara går?
Men kommer du i underläge, högt skattade Johanna, så vet du att jag griper in! Du får ta alldeles för mycket skit!"

Sen tänkte de väl dansa vidare som om inget speciellt hänt - likt som innan när folk riskerade dö till höger och vänster vid upprepade tillfällen.

Inte skulle väl även de behöva få livet förstört som J sa.
Senast redigerad av develi 2023-10-14 kl. 16:22.
Citera
2023-10-14, 16:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Och på utsidan! Har faktiskt aldrig beskådat en fulare tjej!
Det är fritt att ägna sig åt utseende om nu det känns primärt - men det var rasism som diskuterades i huvudsak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in