Citat:
Ursprungligen postat av
Thunderbirdz
Ingen slump!
Inatt skedde en sprängning i Huddinge på Mästarvägen 6. Där bor en 68-årig turkisk kvinna med efternamn Güven. Hon sitter i styrelsen för Gulasor AB som har sin adress på Prylvägen 12, Hägersten.
På Prylvägen 12 Hägersten bor ett gift par, kvinnan heter Güven Berk i efternamn och mannen heter Berk.
De är alltså släkt med kvinnan vars hus blev sprängt samma natt!
Detta inlägg från anv Thunderbirdz tycker jag är intressant.
OM det är som tidningarna gick ut med idag att de var felskjutning och det enda gemensamma var efternamnet då frågar jag mig VARFÖR sprängdes då kvinnans hus i Huddinge senare på natten?
Hon har ju kopplingar till denna familj.
Vad skulle oddsen vara för att 2 adresser på olika ställen utsätts samma natt, varav familjemedlemmarna är släkt.
Jag köper inte riktigt att det var endast namnet de gick på, ska de i så fall skjuta/spränga ALLA i Sverige med det efternamnet?
"Tidiga uppgifter om dödskjutningen pekade på att det var fel personer som utsattes. Flera uppgiftslämnare uppger för Aftonbladet att all känd information tyder på att det rör sig om en felskjutning. Den beskjutna barnfamiljen delar efternamn med en person som pekas ut som tilltänkt måltavla men som saknar koppling till de drabbade, enligt Aftonbladets uppgifter."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wA2kPP/dodsskjutningen-i-vastberga-fel-man-mordades-enligt-uppgift