Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-12, 01:23
Medlem
Polisen har en stor insats i ett bostadsområde i Västberga i södra Stockholm efter larm om skottlossning.

Enligt uppgift till Aftonbladet ska en person vara skjuten.

– Vi fick larm klockan 00.51. Det är en konstaterad skottlossning. Vi har flera patruller där, men i övrigt kan jag inte säga något än, säger Daniel Wikdahl, presstalesperson vid polisen i Stockholm.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1172391

Nån som vet något?
Senast redigerad av 21.savage 2023-10-12 kl. 02:06.
Citera
2023-10-12, 01:33
Medlem
Ser att det är en polishelikopter på väg dit.

Ingen som bor i området som kan upodatera om läget?
Citera
2023-10-12, 01:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Det var ett tag sedan där. Höll inte Milutin och några bröder på och härjade där för några år sedan?
Citera
2023-10-12, 01:38
Medlem
Inte jättelångt från Bredäng där det var skjutning tidigare inatt.
Citera
2023-10-12, 01:41
Medlem
Hustlelifes avatar
Säkert koppling till skjutningen förra natten.
Citera
2023-10-12, 01:42
Medlem
Aftonbladet skriver nu att det skett i ett villaområde. Stämmer inte med vad jag definierar som Västberga. Kanske villorna på andra sidan E 4?
Citera
2023-10-12, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 21.savage
Polisen har en stor insats i ett bostadsområde i Västberga i södra Stockholm efter larm om skottlossning.

Enligt uppgift till Aftonbladet ska en person vara skjuten.

– Vi fick larm klockan 00.51. Det är en konstaterad skottlossning. Vi har flera patruller där, men i övrigt kan jag inte säga något än, säger Daniel Wikdahl, presstalesperson vid polisen i Stockholm.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1172391

Nån som vet något?

Min gissning: stendöd. När polisens inte ens kan säga ”oklart skadeläge” så tror jag han är stendöd på plats, men anhöriga skall underrättas först.
Citera
2023-10-12, 02:00
Medlem
honey-badgers avatar
Bor precis bredvid, var vaken med bebisen när jag hörde 5-10 skott. Hände vid villorna på Prylvägen, har varit sjukt mycket poliser, ambulanser och hundpatrull som sökt igenom skogsdungen som omger gatan. Mitt promenadstråk med hunden, känns ju tryggt och kul 🙃
Citera
2023-10-12, 02:01
Medlem
attackks avatar
Polishwlikopter hovrar över västberga/hägersten villaområdet..
Citera
2023-10-12, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honey-badger
Bor precis bredvid, var vaken med bebisen när jag hörde 5-10 skott. Hände vid villorna på Prylvägen, har varit sjukt mycket poliser, ambulanser och hundpatrull som sökt igenom skogsdungen som omger gatan. Mitt promenadstråk med hunden, känns ju tryggt och kul 🙃

Stämmer ju bra med villor och nära idrottsplats. Väldigt nära telefonplans tunnelbanestation således.
Citera
2023-10-12, 02:07
Medlem
Lsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honey-badger

Fy fan va de händer skit i våra ”trygga områden” nu… 5-10 skott? Stort spann, oavsett lär ju BO vara stendöd :/
Citera
2023-10-12, 02:09
Medlem
Det bostadsområdet (ej villor/radhus) som jag känner till i Västberga är det bakom Hamburgerprinsen eller vad det nu heter. Om man åker från VB Polisstation så är det till höger efter man åkt förbi rondellen (Elektrav.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in