2023-10-14, 15:41
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maoslilla
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-pa-gazaremsan

Där står det att 2,3 miljoner gazabor måste lämna gaza inom sex timmar. Precis som jag sade.

Hade du hängt med lite så hade du kunnat läsa om att det är 1,1 miljoner som i de norra delarna av Gaza som ska förflytta sig till södra delen om Gazafloden inom 24 timmar.

Vidare i den artikel i AB du hänvisar till står det så här.

"IDF meddelade i morse att mellan klockan 10.00 och 16.00 lokal tid skulle civila få lämna norra Gaza via huvudvägarna."

Är du lite trög eller bara svårt att hänga med i det som skrivs om detta?
Citera
2023-10-14, 15:41
Vi bryr oss inte längre. Vi har sett hur ni slaktar civila kvinnor och barn och fäder.
Citera
2023-10-14, 15:42
Medlem
banzaipirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Utan Europa och USA så hade alla gulfstater bott i tält....inte saudier som byggt upp deras land

och Israel är västerlänningar så klart de kan bygga....de sitter inte med röven...de har ett bättre BNP än oss föt de kan förvalta deras pengar

Du är muslim...jag känner ditt hat ...yes......
Jag är Finlandssvensk med betoning på Svensk.
Hatar inte Muslimer ( lögn)
Har varit i Israel tre gånger. Gillar historia osv.
Det jag menade är att Israel är omgiven av Koran länder. Utan USA hade Israel varit ett minne blott.
Hoppas såklart på en lösning men det lär inte komma under de kommande hundra åren.
Citera
2023-10-14, 15:43
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
"Ok".

Efter judekortet spelas kurdkortet ut. Alla judar och kurder är skyldiga till all jordens ondska. Araber är oskyldiga och offer. Du förstår väl att ingen går på tramset.

Dem är tröga. Inte en jävel lyssnar på deras fejk snyft historier längre. Fejk propaganda överallt.

Fö har jag funderat på speedos mycket. Sett ett par Prada som är coola.
Citera
2023-10-14, 15:44
Medlem
Drozds avatar
95-årige judiske krutgubben Ezra Yachin, en sann pionjär och hjälte inom sioniströrelsen, har mönstrats in av IDF som inspirationskälla för de yngre. Yahin var med redan 1948 i paramilitära Lehi och deltog massakern på byborna i palestinska Deir Yassin.

Nu uppmanar Ezra yngre IDF-soldater att "Utplåna minnet av dem. Utrota dem, deras mödrar och barn. Dessa djur kan inte låtas leva vidare."

https://www.reddit.com/r/Palestine/c...n_a/?rdt=38729

En prima förebild för Israels unga!
Citera
2023-10-14, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maoslilla
Jo tjena. Jag litar mer på Aftonbladet än nån konspirationsteoretiker på flashback!

Finns klart bättre källor än både Aftonbladet och Flashback.

Hamas har själva varit duktiga på att dela slaktar material. osv osv
Citera
2023-10-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Hizbollah lär attackera mycket mer och då går USA in med roboter och flyg.

USA kommer nog låta Israel sköta det mesta själva så långt det går.

Om USA attackerar Hizbollah kan det bli starten på en större konflikt i området som ingen är intresserad av. Allra minst USA.
Citera
2023-10-14, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
95-årige judiske krutgubben Ezra Yachin, en sann pionjär och hjälte inom sioniströrelsen, har mönstrats in av IDF som inspirationskälla för de yngre. Yahin var med redan 1948 i paramilitära Lehi och deltog massakern på byborna i palestinska Deir Yassin.

Nu uppmanar Ezra yngre IDF-soldater att "Utplåna minnet av dem. Utrota dem, deras mödrar och barn. Dessa djur kan inte låtas leva vidare."

https://www.reddit.com/r/Palestine/c...n_a/?rdt=38729

En prima förebild för Israels unga!

Ja, sådant är ju bara ok när islamister säger det.
Citera
2023-10-14, 15:47
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Jenkins
Passivt döda civila har ju Israel ett fint trackrekord på. Ta bara Shabra och Shatila massakern där dom stod och tittade på när 3500 mördades.

Är det moraliskt rätt eller fel att ta någon annans land och fördriva ett folk med mjukt våld då? I början på 1900-talet fanns det runt 3-5% Judar i Israel, och en stor majoritet var araber. Idag är typ 85% judar i Israel. Det är rätt sjukt.

Ta en titt på den här listan vetja: https://israelpalestinetimeline.org/
Det finns knappt något naturligt vatten, inga råvaror, ingenting av värde rent landsmässigt i den där sandhögen som nu är Israel.
Du och jag vet att israelerna inte ska någonstans, det är bara så. Rätt eller inte rätt.
Har man någonsin i världshistorien slagits så bittert om så värdelös mark förut? Låt Israelerna ha det för tusan....
Citera
2023-10-14, 15:48
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Israel har redan enorma problem med Iran och Hizbollah. Och hur fan ska Israel lämna Gaza efter detta krig? Netanyahu har lovat att rita om mellanöstern och jag tror inte han skojar.

Netanyahu har ju babblat om att rita om kartan i decennier. Jag vet inte hur många bilder som finns på honom där han står och håller i kartor med Groß-Israel på. Bildgoogla Netanyahu map middle east så får du se. Det är möjligt han själv tror på det han sagt, men jag tvekar på att Netanyahu är så värst intresserad av något mer än Netanyahu och att det i stort sett bara är ett sätt att få med tokhögern inom och utom Likud.

Man skall också notera att Netanyahu faktiskt inte sagt att han skall rita om kartan nu. Han har sagt att man skall krossa Hamas, utplåna dessa förbannade mördare och att Israels respons på Hamas terrorangrepp kommer att ”förändra Mellanöstern”. Inget om att rita om några kartor, inget om annekteringar. Har du något annat uttalande från honom som du kan källbelägga? Jag kan ju ha missat något tänker jag.

Jag tror inte det kommer bli några annexeringar eller folkfördrivningar, för då åker stödet från väst, inklusive från USA, och Netanyahu har knappast stöd för en sådan politik ens i Israel. Ganska uppenbart att USA har noll intresse av att denna konflikt sprider sig utanför Gaza. Man kommer skydda Israel från angrepp, skulle t.ex. Hizbollah börja skjuta raketer i större omfattning så lär det smälla, men man kommer inte acceptera några försök av Netanyahu att genomföra folkfördrivningar, olagliga annexationer eller att försöka sprida konflikten. Biden var rätt tydlig med att internationell rätt gäller också för Israel och Blinken har använt nästan exakt samma ord på sina presskonferenser.

Så här sade Biden den 10 oktober.

Like every nation in the world, Israel has the right to respond — indeed has a duty to respond — to these vicious attacks.

I just got off the phone with — the third call with Prime Minister Netanyahu. And I told him if the United States experienced what Israel is experiencing, our response would be swift, decisive, and overwhelming.

We also discussed how democracies like Israel and the United States are stronger and more secure when we act according to the rule of law.

Terrorists purpo- — purposefully target civilians, kill them. We uphold the laws of war — the law of war. It matters. There’s a difference.
Citera
2023-10-14, 15:49
Avstängd
Jag tror inte Hizbolla vågar lägga sig i kriget för dom vet vad som händer då.
Citera
2023-10-14, 15:49
Medlem
Biggedys avatar
Var det 16.00 dom skulle bomba sönder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in