2023-07-04, 17:05
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Så det var inte mord?
Nej. Aneurysm.
Citera
2023-07-04, 19:02
Medlem
Orgelnistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Nej. Aneurysm.
Källa?
Citera
2023-07-05, 15:12
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Nej. Aneurysm.
Det är jag också nyfiken på att få veta eftersom de enda med insyn i ärendet är rättsmedicin, polisen och de anhöriga som inte bor i Löddeköpinge.
Citera
2023-07-06, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Det är jag också nyfiken på att få veta eftersom de enda med insyn i ärendet är rättsmedicin, polisen och de anhöriga som inte bor i Löddeköpinge.

Ex make och barn är bosatta i Löddeköpinge dock. Föräldrarna bor väl i Södra Sandby, eller ditåt i alla fall.
Citera
2023-07-06, 12:19
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebratryne
Ex make och barn är bosatta i Löddeköpinge dock. Föräldrarna bor väl i Södra Sandby, eller ditåt i alla fall.
Inte exmaken, exsambon (=barnens pappa). Exmaken bor i Småland enligt Ratsit m fll sajter och lär inte få information av någon närstående. Exsambon har inte heller insyn i ärendet då han inte räknas som nära anhörig. Såvitt jag vet är det endast föräldrarna som har rätt att få veta dödsorsaken eftersom den avlidna inte var gift eller sambo och barnen är omyndiga. Jag tycker spontant inte att "aneurysm" låter som ett ord lekmän använder - och definitivt inte barn och ungdomar. Föräldrarna lär definitivt inte sprida sådan information om den nu är sann. Hoppas inte att någon med insyn i utredningen (dvs med tystnadsplikt) läckt. Om det nu stämmer med aneurysm vilket inte alls är säkert. Personen som påstod det har inte svarat på frågan om källa.
Citera
2023-07-06, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrincessAnne
Inte exmaken, exsambon (=barnens pappa). Exmaken bor i Småland enligt Ratsit m fll sajter och lär inte få information av någon närstående. Exsambon har inte heller insyn i ärendet då han inte räknas som nära anhörig. Såvitt jag vet är det endast föräldrarna som har rätt att få veta dödsorsaken eftersom den avlidna inte var gift eller sambo och barnen är omyndiga. Jag tycker spontant inte att "aneurysm" låter som ett ord lekmän använder - och definitivt inte barn och ungdomar. Föräldrarna lär definitivt inte sprida sådan information om den nu är sann. Hoppas inte att någon med insyn i utredningen (dvs med tystnadsplikt) läckt. Om det nu stämmer med aneurysm vilket inte alls är säkert. Personen som påstod det har inte svarat på frågan om källa.

Du har helt rätt angående ex make och ex sambo. Det var mitt misstag att skriva fel.
Jag menar mer att föräldrarna säkert har berättat för barnen och deras pappa, om det nu stämmer med aneurysm. Ordvalet behöver inte vara en läcka, då det är så det heter och så man får berättat för sig om det är så. Alla vet inte vad det är när de hör det, så ”vanligt folk” säger artärbråck eller bråck på annat blodkärl som brustit.

Men jag håller med dig, jag hoppas inte det är en läcka innanför utan att det är någon av de anhöriga som berättat för någon, som skriver det här inne. Hittar absolut inget alls mer om detta fallet i tidningarna.
Citera
2023-07-06, 20:18
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Du har helt rätt angående ex make och ex sambo. Det var mitt misstag att skriva fel.
Jag menar mer att föräldrarna säkert har berättat för barnen och deras pappa, om det nu stämmer med aneurysm. Ordvalet behöver inte vara en läcka, då det är så det heter och så man får berättat för sig om det är så. Alla vet inte vad det är när de hör det, så ”vanligt folk” säger artärbråck eller bråck på annat blodkärl som brustit.

Men jag håller med dig, jag hoppas inte det är en läcka innanför utan att det är någon av de anhöriga som berättat för någon, som skriver det här inne. Hittar absolut inget alls mer om detta fallet i tidningarna.
Nej, jag har inte heller hittat någonting. Konstigt med tanke på hur stort de slog upp händelsen i maj. Och även om det visade sig vara falskt alarm (naturlig dödsorsak) borde de ha skrivit det. Det måste trots allt vara bättre för barnen som bor kvar i området än mordmisstankar. Ett dödsfall är ju alltid tragiskt, men mord rimligtvis det värsta tänkbara alternativet. Men det faktum att tidningarna inte skrivit någonting får mig att undra om dödsorsaken verkligen är känd. Har polisen t.ex. avskrivit ärendet eller pågår utredningen fortfarande?

Vi får väl se om personen som sade sig sitta inne med information berättar mer.
Senast redigerad av PrincessAnne 2023-07-06 kl. 20:20.
Citera
2023-08-22, 06:30
Medlem
Lägenheten ute till salu nu.
Citera
2023-09-02, 10:04
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Lägenheten ute till salu nu.
Såg det. Det känns som om detta var mycket väsen för ingenting. Förmodligen tog polisen det säkra före det osäkra och inledde en förundersökning. Om det varit mord/dråp skulle det ha varit känt för länge sedan. Synd bara att de inte informerat om att det var naturliga dödsorsaker vilket kunde ha stoppat ytterligare ryktesspridning som ingen är betjänt av.
Citera
2023-09-05, 19:26
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Nej. Aneurysm.
Varför berättar du inte vad du vet?
Citera
2023-10-14, 15:36
Medlem
PrincessAnnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Åtusan? Fungerade inte när jag sökte, har du länk?
Han heter Friman i efternamn numera och finns på FB.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in