Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-14, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Vi vet inte. Men du och några andra tycks göra allt för att förringa att 40 barn brutalt mördades. En annan jeppe här ifrågasätter siffran 40.

Över 1 200 mördades i Israel förra lördagen. Är det något du förnekar?

Jag har absolut INTE förringat att 40 barn mördats, Halshuggits - ja mördats - NEJ!. Tvärtom! Som EDMare är jag rosen rasande över att Hamas attackera en EDM festival! Det är en attack på några av dest freds älskande planeten har att erbjuda. Och det heter inte EDM-family för inget!

Var det något annat du totalt grundligt fundamentalt dyslexi-läst?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Inte så klockren analys, snarare sett lite väl mycket Youtube?

Israel kommer inte gå in i Libanon, det är en suverän stat och där skulle det skapa enorma problem med Hezbollah och Iran. Israel har haft för stora förluster genom tiderna med sina marktrupper.

Israel har redan enorma problem med Iran och Hizbollah. Och hur fan ska Israel lämna Gaza efter detta krig? Netanyahu har lovat att rita om mellanöstern och jag tror inte han skojar.
Citera
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Vad jag inte förstår är hur kurderna kan ge Israel sitt stöd...

Kurder och judar är avskydda av alla andra folkgrupper.
Citera
2023-10-14, 14:41
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Israel har redan enorma problem med Iran och Hizbollah. Och hur fan ska Israel lämna Gaza efter detta krig? Netanyahu har lovat att rita om mellanöstern och jag tror inte han skojar.
Precis, han ritar om mellanöstern, Gaza is no more, ha kommer gå från norr till söder. Göra skiten obebolig och göra ett Israel av hela skiten. Då ritar han om kartan.
Citera
2023-10-14, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Halmgubbe!

Så du ser ingen skillnad på att vilja utrota ett visst folkslag och vilja oskadliggöra en fiende i form av en motoffensiv, där civila palestiner råker stryka med, som en konsekvens av att israeliska styrkor försöker ta kål på fienden? Hamas har våldtagit, kidnappat, mördat, styckat och torterat den judiska befolkningen.

Hamas har riktat aktivt våld mot civila judar. Våldet som framförallt drabbar civila palestiner är passivt, dvs. det riktas mot Hamas men drabbar även civila (tyvärr). Det är en ganska stor skillnad på detta och att oprovocerat ge sig på civila judar, tortera dem och halshugga dem med spadar medans de är levande, absolut .

Det finns inget presenterat manifest på att den israeliska regeringen vill utrota palestiner, däremot vill Hamas utrota alla judar. Men du ser fortfarande inte skillnaden? Ansvaret faller på Hamas att civila palestiner dör om de används som mänskliga sköldar vilket de gör och detta bryter mot internationell lag.

Jag pratar om våldet i synnerhet, jag pratar inte om stängda transporter av vatten, mat, elektricitet etc. Jag behöver inte försvara en position jag inte har så dina halmgubbar funkar inte på mig.

Israel har dödat betydligt fler civila palestinier än Hamas dödat civila israeler.
Citera
2023-10-14, 14:44
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Över 320 civila palestinier dödade senaste dygnet (bland annat många kvinnor och barn), främst flygattacker på människotågen som flyr norra Gaza.

Beundransvärt av Israel, hög precision på anfallen.

Ja det är för jävligt att Hamas inte tänker mer på civilbefolkningen. Som dom har ställt till det för sig!
Citera
2023-10-14, 14:45
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Israel har dödat betydligt fler civila palestinier än Hamas dödat civila israeler.

Precis, det här glöms ofta bort. Väldigt ofta
Citera
2023-10-14, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Hur vet du att det var Israel som sköt prick på journalisterna?

Händelsen utreds. Som jag fattar det var det israelerna som var skyldiga denna gång.
https://www.cnn.com/2023/10/13/busin...non/index.html
Det kommer ju att hända igen.
Alla sidor kommer att döda journalister.
Detta var bara den första stackaren.
Ingen stridande part gillar journalister.
Citera
2023-10-14, 14:46
Medlem
Herr.von.Svenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommar.cool
Där man medvetet riktat in sig på att döda en helt oskyldig civilist?
Citera
2023-10-14, 14:47
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
För den som vill läsa Hamas avtal (manifest): https://embassies.gov.il/hague-en/ab...-Covenant.aspx

Judarna skall utrotas. Fredsförhandlingar är helt uteslutet.
Vad vill du ha sagt? Bland Israels regeringspartiet har du partier som har liknande agenda, fast mot palestinier. Både Hamas och Israels ledande partier är lika dåliga för civila som vill leva i fred.

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja det är för jävligt att Hamas inte tänker mer på civilbefolkningen. Som dom har ställt till det för sig!
Hamas är inte skyldiga att Israel väljer att beskuta civila som flyr. Det är IDF 🇮🇱 som beskjuter civila, och därmed de som är skyldiga till de 300+ civila offren på ett dygn.
Senast redigerad av Fina Gubben 2023-10-14 kl. 14:50.
Citera
2023-10-14, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
ISIS 2.0 kommer att komma i framtiden så länge det finns islam, om så alla Israeler la sig ner på marken idag och lät palestinierna skära halsen av dem.

Det ligger i islams natur.

Tyvärr verkar ju hatet och avhumanisering vara trendande, inte bara inom islam....tror det är de dåliga sidan av mänskligheten .. all religion, all grupptänk, rasism, nationalism och hat leder till samma skit, avhunmaniserkng och motiv att döda enbart på grund av vilket attribut man anser satts på en annan människa. Israel beter sig ju just nu värst av alla. Och t.ex. är även avhumaniserigng och hat mot alla som talar ryska är utbredd med samma neadndertala mänskliga oförmåga till nyansering. Tyvärr tänker allt för många (tydligt på FB) i fanboys termer, vi/de svart/vit, ond/god.. gråskalorna saknas helt när man inte har hjärnkapacitet nog att reflektera och studera.
Citera
2023-10-14, 14:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.von.Svensson
Där man medvetet riktat in sig på att döda en helt oskyldig civilist?

Men du menar alltså att det man gör nu inte är medvetet dödande av oskyldiga? logiken haltar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in