2023-10-14, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Idioter som tror att en miljon människor inklusive handikappade, spädbarn, åldringar, sjuka utan resurser, Jan fördriva på timmar dagar från sina hem, borde dömas i Haag och låsas in på obestämd tid. Eller kanske begära att de själva flyttar själva till samma område inom 24h..

Och vad vill du att israel ska göra åt det?
Lite väl sent att börja tänka på såndana saker När man kunde ha börjat tänka på att sätta sig i skyddsrum för en vecka sen när massakern började?
Citera
2023-10-14, 13:33
Medlem
Nu är det frågan om inte Sverige och andra västländer bör ge vapen till Israel.
Citera
2023-10-14, 13:35
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Idioter som tror att en miljon människor inklusive handikappade, spädbarn, åldringar, sjuka utan resurser, Jan fördriva på timmar dagar från sina hem, borde dömas i Haag och låsas in på obestämd tid. Eller kanske begära att de själva flyttar själva till samma område inom 24h..

Jag brukar förstå, men denna svenska är konstig. Vem eller vad är Jan? Jag tror det är andra gången ordet dyker upp i tråden.

De flesta klarar hur som helst av att sticka. Befolkningen är ung och unga vuxna kan bära de minsta. Här i Sverige joggar föräldrar med sina småttingar i vagn eller annat.

Det är inga jätteavstånd.
Senast redigerad av goseigen 2023-10-14 kl. 13:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
De har i stort omringat hela Gazaremsan. De har varit redo i dagar. Tyvärr så tror jag att följande kommer att ske:

7: Någon gång nästa vecka förklarar man Gazaremsan befriat och en del av Israel.
Palestinierna kan återvända till sina ruiner men under Israels lagar och förordningar.

Det kommer ALDRIG hända på fredlig väg, så indoktrinerade som palestinierna är.
Citera
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall

Varför? Har man valt att provocera och stänga bort en så stor mängd av en befolkning i ett område får man väl sköta skiten själv, även ta hand och placera flyktingar samt betala för det.
Citera
2023-10-14, 13:37
Medlem
haresEars avatar
Margott Wahlström uttalar sig på TV4 nu - Ångrar inte att "vi" erkände Palestina.

Korkad jävla kärring alltså
Citera
2023-10-14, 13:38
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sedan bör man minnas att Ryssland ett ännu mer korrupt skitland än Ukraina, som på exakt samma vis kan tänkas ha medborgare som säljer vapnen vidare.
Jag anar dock att vi snackar en hel grupp här, eller så har jag helt enkelt fallit för av USA/ Israel planterad propaganda.

Först och främst tror jag inte Hamas har många "väst-vapen" (NATO-vapen är ju konstigt, äger NATO vapenfabriker som ligger i deras högkvarter i Bryssel? Eller har de bara stora vapenlager där i Bryssel som ägs av NATO? Äger ens NATO någonting?), jag såg en tweet där de gick igenom bilder/videos från Hamas i Israel för att se deras vapen och det var olika "kalasjnikov", sovjetiska raketgevär etc. Där var det bara f.d. Sovjet/ryska vapen. De gick igenom de exakta modellerna och vilka som tillverkar just dem, men jag minns det inte och kan det inte.
Citera
2023-10-14, 13:39
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
De har i stort omringat hela Gazaremsan. De har varit redo i dagar. Tyvärr så tror jag att följande kommer att ske:

1: Israel gör ingenting förrän mörkret faller.
2: Flyganfall hela natten för att pulverisera det mesta som står kvar idag.
3: Tidigt i morgonbitti släpper man in specialstyrkorna först för att hitta de kidnappade.
4: I morgon vid lunchtid har man hittat de kidnappade döda.
5: I morgon eftermiddag meddelar man att Hamas ledning har flytt tillsammans med övriga befolkningen söderut.
6: Israel "tvingas" utöka kriget till södra remsan.
7: Någon gång nästa vecka förklarar man Gazaremsan befriat och en del av Israel.
Palestinierna kan återvända till sina ruiner men under Israels lagar och förordningar.

Jag menar alltså krigare från Iran och annat.
Citera
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Israel har vapen. USA har redan försett dom med allt de behöver plus att de är rätt skickliga på att producera egna också.
Netanyahu kommer inte behöva be på sina bara knän som Ukraina. Det som behövs kommer skickas utan eftertanke från jänkarna.
Citera
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Det gjorde du inte alls det, du satt och hånade IDF och kallade dem för en massa saker som passar din agenda.

Hade du bara frågat rakt upp och ner vad som hände med tidsfristen hade jag inte ens höjt på ögonbrynen.

Buhuuu. Blir du så triggad om jag skriver terrorstaten Israel? Det är ju krigsbrott de begår just nu. Rent objektivt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
Det kommer ALDRIG hända på fredlig väg, så indoktrinerade som palestinierna är.

De kommer inte att ha något val.
Egypten tar inte emot dem. Jordanien vill inte ha dem då de redan har flera flyktingförläggningar med Palestinier.
EU kommer ta emot en hel del men det finns en gräns för hur många som får komma in.
De flesta länder, inklusive Svea, har lärt sig ganska mycket av 2015 krisen.

Lyssna på Aron Flams intervju med Jonathan angående just flyktinglägren i Palestina och länderna runt om:

https://www.youtube.com/watch?v=tl6pvQaBom4
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Israel har vapen. Mycket vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in