2023-10-14, 12:35
Medlem
JustTrollings avatar
Good news för alla "svenskar" som valt att åka på en veckas solsemester till Gaza.

Agreement reached to allow foreigners to leave Gaza

Egypt, Israel and the United States have agreed to allow foreigners residing in Gaza to pass through the Rafah border crossing into Egypt, a senior Egyptian official says.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/agreement-reached-to-allow-foreigners-to-leave-gaza/
Citera
2023-10-14, 12:36
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
"Jag såg ett"..."klipp"... så jag vet :-)...

Statistiken ljuger inte. Israel har I närtid dödat fler oskyldiga, barn, civila, kvinnor, journalister FN-a4beteare, rödakorset medarbetare, än Hamas, ISIS och Ryssar tillsammans. Israel och judarna beter sig som avskum och djur. Sen skriker dem att det är "antisemitism" när hatet de föder växer. Tragiskt.

Vart kan vi ta del av den datan?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Det var en grupp från Hammas det rättfärdigar väl inte att skicka misiler på oskyldiga vid Gasa?

Det existerar inga oskyldiga på Gaza, alla är medskyldiga till Hamas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Retard
Sluta ljug. Jag såg ett Gaza-klipp igår där muslimer gömmer sig i sjukhus och enligt muslimernas egen utsago just för att Israel inte bombar där.
Jag har sett klipp där
Man prickar sjukhus och till o med ambulanser
Citera
2023-10-14, 12:37
Medlem
Näpp
Arab League har redan kapitulerat
Nu är det bara resterna kvar att soppa....det är bara tid pallarna får men slutändan är densamma...

Pallar kommer gå under ...de måste ge upp Jerusalem

De får till slut signera Trumps delplan och leva sida vid sida i harmoni

Ju mer de kämpar, ju mer mark förlorat de

Jag tänker iaf satsa på Gaza när Israel städat upp

billig mark, bra stränder

Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det låter som judiskt/amerikanskt drävel i klass med ett "när islam tagit över världen blir det fred".
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasp101
Har någon insyn i situationen i Syrien, har de fullt upp på hemmaplan eller deltar de aktivt i denna strid?

Har Al-Assad visat stöd åt Hamas?

Hamas och Assad var fiender, men har nu normala förbindelser.

Tror dock inte alls att Assad har något intresse av mer konflikt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Jag har sett klipp där
Man prickar sjukhus och till o med ambulanser

Lögner och propaganda från Hamas, ge dig nu.
Citera
2023-10-14, 12:38
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Good news för alla "svenskar" som valt att åka på en veckas solsemester till Gaza.

Agreement reached to allow foreigners to leave Gaza

Egypt, Israel and the United States have agreed to allow foreigners residing in Gaza to pass through the Rafah border crossing into Egypt, a senior Egyptian official says.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/agreement-reached-to-allow-foreigners-to-leave-gaza/

Det är väl bra? Om man har svenskt pass ska man såklart bli utsläppt ur landet.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nä det är väl inget Azovstal precis... men har de inte planerat bättre än så med nätverk runt i tunnlarna så är det ju stort lol... Kanske? jag vet inte men absolut att det är påfrestande att sitta fast i en mörk fuktig grotta speciellt om man skulle ha oturen att ha klaustrofobi... det såg väldigt trångt ut där...
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Fast Irak är ju inte ens jämförbart... tunnelsystemet som fanns där och bunkrarna har jag för mig att svenskar var nere o byggde åt Saddam... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/l13EKk/sverige-betalade-saddams-bunkrar

Ser man på videon så lär det knappast vara som Azovstal eller Saddams tunnlar. Hamaz har nog inte lika bra resurser heller, samt att de verkar vara ganska dåliga på allt.
Citera
Medlem
Hammas planer

I dokumenten står det att ”så många som möjligt skulle dödas”, att gisslan skulle fångas in och att skolor skulle attackeras. Flera ungdomscenter, matsalar och skolor benämns med exakt namn och enligt israeliska tjänstemän hade Hamas kartlagt varje kibbutz som attackerades.

Utifrån kartläggningen ska Hamas ha gjort en specifik plan för hur varje attack skulle gå till, planer som även innehöll medvetna attacker mot kvinnor och barn

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MoGJrJ/hamas-planer-avslojas-i-topphemliga-dokument
Citera
Medlem
Citat:
Det var en grupp från Hammas det rättfärdigar väl inte att skicka misiler på oskyldiga vid Gasa?

Israel svarar på de många tusen raketer som planlöst skickas mot Israel från Gaza. Detta är ingen ensidig konflikt och det är ditt kära Hamas som initierade kriget.

Hamas bär det fulla ansvaret för alla civila palestinier som far illa i Gaza.
Citera
2023-10-14, 12:39
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Näpp
Arab League har redan kapitulerat
Nu är det bara resterna kvar att soppa....det är bara tid pallarna får men slutändan är densamma...

Pallar kommer gå under ...de måste ge upp Jerusalem

De får till slut signera Trumps delplan och leva sida vid sida i harmoni

Ju mer de kämpar, ju mer mark förlorat de

Jag tänker iaf satsa på Gaza när Israel städat upp

billig mark, bra stränder
Jaha, du tror på att araberna kommer att leva sida vid sida med judar i harmoni.... Spännande

Lycka till då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in