2023-10-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaKittler
Bor man i någonstans i staden Malmö är man inte riktigt i stånd att racka ned på NÅGON annan stad.

Nu kommer du svara stolt att du har ”nära till Köpenhamn”. Det är ungefär som att skryta om att man bor i Rinkeby för att man har ”nära till Östermalm”
Nä jag bor inte i Malmö. Vad fick du det ifrån? Men visst har jag nära till en riktig flygplats och storstad, tydligen högst andel Mensabegåvningar samt i år nobelpristagare. Fakta är dock att priserna i GBG rasat, nu pratar vi nog dock om dess förorter, där raset är än värre. Men bara att Cope, snart så passerar vi nog räntepuckeln.

Min insats till ytterligare en BRF har klarat sig väldigt bra realt, men väntar såklart på ytterligare fall. Eller tror du priserna går upp 🤣
Citera
2023-10-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Menar du på allvar att ”folk” har suttit och väntat på räntesänkningar sedan höst 22? I en värld där allt och alla pratat om nästa höjning de senast ca 18 månaderna.
Vilka är alla dessa som sitter och väntar?

Sluta låt så jävla ångestfylld.
Tja för ett år sedan var det mycket snack om den s k räntepuckeln. Lyckades du missa det? Vi är många som väntar på bra affärer, i mitt fall som redan äger en BRF så vill jag köpa fler vid rätt timing. Den är definitivt inte nu. Eller tror du det?
Citera
2023-10-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas86
Tja för ett år sedan var det mycket snack om den s k räntepuckeln. Lyckades du missa det? Vi är många som väntar på bra affärer, i mitt fall som redan äger en BRF så vill jag köpa fler vid rätt timing. Den är definitivt inte nu. Eller tror du det?

Hur tänkte du att just du ska lyckas tajma marknaden utan att även marknaden vet om det?
Citera
2023-10-14, 08:49
Medlem
Citat:
Åsnan har inte en aning om vad han snackar om. Varken om skolval, barn, vilka som äter vad eller om villaområden.

Men han gör ett tappert försök. Det får man ge honom

Du har precis helt rätt, och det vet man när man har barn i skolåldern. Man vet precis vilka som skiter i barnens skola och vilka som bryr sig lite mer.

Cope.

Bostadspriserna ska ner ytterligare.

Lycka till alla bolånetorskar.
Citera
2023-10-14, 09:44
Medlem
Citat:
Åsnan har inte en aning om vad han snackar om. Varken om skolval, barn, vilka som äter vad eller om villaområden.

Men han gör ett tappert försök. Det får man ge honom

Du har precis helt rätt, och det vet man när man har barn i skolåldern. Man vet precis vilka som skiter i barnens skola och vilka som bryr sig lite mer.

Tydligt att Niklas86 inte har barn och han visar ett tydligt förakt mot de som har det. Väldigt genomgående incelbeteende som genomsyrar denna tråd.

När olika skribenter sitter och hånar de som inte är ”smarta nog” att sälja sina bostäder på en inbillad topp för att flytta till HR visar de absolut noll förståelse för vad livet med barn innebär.

Att flytta från villan på Lidingö för att spendera 5-10 år i en HR i Lidingö C hade ingen med barn någonsin gjort (om de inte är tvungna). Att de potentiellt skulle göra 1 msek på affären är totalt ovidkommande för dem. De skulle inte ens göra det för 10 msek.
Senast redigerad av DaKittler 2023-10-14 kl. 09:48.
Citera
2023-10-14, 09:47
Medlem
Citat:
Öh nä det har jag inte gjort.

Du har skrivit att du har 35 min dörr till dörr till Köpenhamn C. Har man det så bor man i Malmö eller väldigt nära Malmö.

Mao inte i något som helst stånd att racka ned på staden Göteborg (såtillvida att man inte också lägger till att man själv bor ännu rackigare)
Citera
2023-10-14, 09:48
Medlem
Citat:
Vad babblar du om? Om det är någon som är besatt av vilken skola barnen går på så är det övre medelklass/överklass
Såklart de är det, men det är i regel inga problem utifrån bostadsort då. Värre för medelklassen där NoGo-skolor blandas med något bättre. I klarspråk, priserna styrs till viss del utifrån bra skolor. Och då hamnar uppåt i samhällsklass, och då är i regel taco-medelklassen utprisade.
Citera
2023-10-14, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hochpanna
Nytt rekord på Booli.

> 77 500 bostäder till salu.

Ser bra ut för våra kära bolånetorskar. Utbudet ökar för varje vecka.

Lycka till alla bolånetorskar.
Vad brukar det normalt ligga på?
Citera
2023-10-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ansgardenstore
Vad brukar det normalt ligga på?

verkar vara väldigt många lägenheter till salu nu

i min stad i norrland brukar det vara ca 55 st borätter till salu, nu är det 148 st ute
många tas bort efter de varit ute några veckor sen plockas de in igen efter 3 veckor

spännande att se vad som kommer hända närmaste åren men räntorna lär inte sänkas inom 1 år
Citera
2023-10-14, 10:09
Medlem
Citat:
Tydligt att Niklas86 inte har barn och han visar ett tydligt förakt mot de som har det. Väldigt genomgående incelbeteende som genomsyrar denna tråd.

När olika skribenter sitter och hånar de som inte är ”smarta nog” att sälja sina bostäder på en inbillad topp för att flytta till HR visar de absolut noll förståelse för vad livet med barn innebär.

Att flytta från villan på Lidingö för att spendera 5-10 år i en HR i Lidingö C hade ingen med barn någonsin gjort (om de inte är tvungna). Att de potentiellt skulle göra 1 msek på affären är totalt ovidkommande för dem. De skulle inte ens göra det för 10 msek.

Smarta barnfamiljer säljer villan på Liding och flyttar till en våning (hyrd givetvis) på Östermalm. Inte svårt att skaffa om man är smart.
Citera
2023-10-14, 10:11
Medlem
Citat:
Du har skrivit att du har 35 min dörr till dörr till Köpenhamn C. Har man det så bor man i Malmö eller väldigt nära Malmö.

Mao inte i något som helst stånd att racka ned på staden Göteborg (såtillvida att man inte också lägger till att man själv bor ännu rackigare)
Det var förvisso Kastrup, 35m+1m Voi stämmer bra. Varför hänga upp sig på att försvara Göteborg, jag konstaterade att prisfallet där varit väldigt stort.
Citera
2023-10-14, 11:00
Medlem
Citat:
Det var förvisso Kastrup, 35m+1m Voi stämmer bra. Varför hänga upp sig på att försvara Göteborg, jag konstaterade att prisfallet där varit väldigt stort.

Du SKREV centrala Köpenhamn. Kan länka ditt eget inlägg om du vill.

Du talade nedlåtande om att det var en sunkig stad vilket är lustigt när du bor i Malmö som är betydligt sunkigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in