2023-10-13, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krypmyr
Det är ju enbart för content. Så att hon har nåt att visa upp och verka lite skön o rolig.
Visst har man ont och är svullen, jag satt på en kudde ibland men gjorde ingen större sak av det hela...
Men för Hanna är det nog tyvärr så att hon inte har någon i sin närhet som har berättat om hur det är, inga vänner att bolla eller prata erfarenheter med. Har man hört om minst en förlossning och tiden efter så har man redan rätt bra koll på generella grejer som bindor, avslag, svullnad mm och vet då att det gäller alla som någonsin fött barn. Men hanna har inga vänner så hon tror att hon är den enda som går igenom detta?

Hon försöker alltid vara skön och rolig. Tål inte det där ”skrattet” hon har i princip varje gång hon pratar. Öppnar munnen och typ ”hah… *öppnar munnen och kisar med ögonen*.. haaaa?”. Kan inte ens förklara det. Den som förstår, den förstår.
Senast redigerad av Bullkaka 2023-10-13 kl. 22:12.
Citera
2023-10-13, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullkaka
Hon försöker alltid vara skön och rolig. Tål inte det där ”skrattet” hon har i princip varje gång hon pratar. Öppnar munnen och typ ”hah… *öppnar munnen och kisar med ögonen*.. haaaa?”. Kan inte ens förklara det. Den som förstår, den förstår.

Hahaha jag förstår.. herregud
Citera
2023-10-13, 22:40
Medlem
Citat:
Om jag blundar ser jag det framför mig 😂
Citera
2023-10-13, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grurrar
HT på story nyss "ni är många som frågat vad Lara tar för flaska". ÄÄÄÄÄR det verkligen många som frågat det? Bryr sig verkligen NÅGON om det? Jag tror jag inte kan komma på något som är mer ointressant än just det? Eller är hon bara så jävla van att säga så i stories eftersom det är ett sätt för henne att tjäna pengar på Adlinks?

Haha det är möjligtvis EN som frågat och för att det inte ska bli pinsamt och för are hon ska kunna göra vintern av det så skriver hon att ”eftersom ni är så många som frågat”. Hon tjänar ju också på denna smygreklam.
Citera
2023-10-13, 22:46
Medlem
Citat:

Jag förstår och jag avskyr när hon gör så. Var hon inte ocharmig innan så blir hon det definitivt när hon gör så.
Hon ser ju för sjutton helkorkad ut när hon gör så.
Citera
2023-10-13, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Hon är så konstig. Hon känns inte genuin och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.
Kanske att hon alltid överdriver. Och varför skulle någon undra vilken flaska dom använder! Dom har ju knappt visat henne, så varför skulle en massa människor skriva och undra vilken jäkla flaska dom har🤦‍♀️

Hon borde lägga av med sitt influerande för hon är kass på det. Hon skulle nog må bättre av att leva ett vanligt liv utan Instagram.

Precis! Vem undrar vilken flaska Lara en vecka gammal använder?! Även om de skulle berätta om varenda pryl och klädesplagg Lara har så skulle folk inte inspireras eller flockas att köpa ändå!
Citera
2023-10-14, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivak84
Håller med! Och att hon inte kan gå och ska ha en badring att sitta på! Kom igen! Hon är fan inte den första kvinnan att föda barn precis!
Alltså har hon låg smärttröskel eller gör hon sig till?!
Jag har mer än ett barn och har aldrig haft problem med att gå eller sitta efter en förlossning. Man är lite mörbultad absolut, men hon överdriver. Det är ju bara löjligt.

Nog för att Hanna är störig as hell men hon fick ju antagligen en grov bristning. Hon kan ju få bestående problem och men… Tycker din kommentar är kvinnofientlig. Alldeles för många kvinnor som fött barn lider och har lidit i tystnad.
Citera
2023-10-14, 05:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AcuteAppendictis
Det kan inte vara normalt alltså. Harry som fostret hette dog i v.22 och det fanns ingen möjlighet att han skulle kunnat överlevt. Om man tittar på bilderna hon lagt upp på fostret så ser det nästan osmakligt ut för det är inte en färdigutvecklad bebis. Hon pratar som om han dog fullgången eller som om han levt utanför magen. Märkligt att hon tar med sina föräldrar till graven så ofta också som nu senast. Hon skrev att hon än idag över 2 år senare inte vant sig vid att se Harrys namn på en gravsten, men alltså hon har ju aldrig sett något annat! Han dog ju innan han ens hade möjlighet till att ens kunna leva utanför magen. Hur kan man prata så om ett foster som dog i v.22 utan chans till överlevnad?

Det är vanligt att man har ett namn på fostret/bebisen när man väl blivit gravid. Men vem f-n döper ett embryo?? Det är ju inte ens något som ens lyckats fästa i livmodern, än mindre börjar utvecklas till något överhuvudtaget!!! Makalöst

Var det inte precis på dagen att hon ens fick en gravplats åt Harry? Tror det är typ efter vecka 22? Hade graviditeten avbrutits några dagar tidigare hade hon inte haft en gravsten att smycka ut.

Var tvungen att kolla upp och sådär står det på spädbarnsfondens hemsida:

”Paragraf 3 1i begravningslagen säger att det finns en skyldighet att tillhandahålla en gravplats för barn som fötts döda efter 22:a graviditetsveckan. Men lagen säger också att man får begrava sitt barn som fötts dött innan vecka 22 ifall kvinnan vill det och begär ett läkarintyg.”

Hon hade väl iofs sökt gravplats i vecka 14 också. Usch nu låter jag kall. Man kanske inte får säga så om någons sorg, men hon gräver verkligen ner sig i den. Hur ont det än gör måste man försöka gå vidare, låta livet fyllas av andra saker också. Annars kommer hon aldrig må bra igen. Hon borde ta professionell hjälp med detta. Förstår att hon förlorat någon hon verkligen ville ha.
Senast redigerad av piptaz 2023-10-14 kl. 06:59.
Citera
2023-10-14, 06:58
Medlem
dekadentens avatar
Hannas konto känns helt tomt på känslor just nu, kan inte sätta fingret på det men hennes sätt att försöka övertyga följarna om hur lycklig hon är... Det faller bara platt. Sure, hon kanske är skittrött men något konstigt är det.

Bilderna från BB i duschen hade jag inte ens tillåtit min man att ta, än mindre LÄGGA UT? Sett många influencers dela med sig av bilder från förlossningen och klart det inte är en glammig process men det där var bara osmakligt. We should all know less about each other...
Citera
2023-10-14, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dekadenten
Hannas konto känns helt tomt på känslor just nu, kan inte sätta fingret på det men hennes sätt att försöka övertyga följarna om hur lycklig hon är... Det faller bara platt. Sure, hon kanske är skittrött men något konstigt är det.

Bilderna från BB i duschen hade jag inte ens tillåtit min man att ta, än mindre LÄGGA UT? Sett många influencers dela med sig av bilder från förlossningen och klart det inte är en glammig process men det där var bara osmakligt. We should all know less about each other...

Håller med.. tycker det är oroväckande
Citera
2023-10-14, 08:05
Medlem
Jag känner att Hanna mest vill ha fokus på sig själv och sin person.

Det är väldigt mycket bilder på henne själv hela tiden och har alltid varit.

Ingen som diskuterar den tredje IVF-flunsan Sara.lagom här ser jag. Hon ska föda i veckan.
Citera
2023-10-14, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milliemolly
Jag känner att Hanna mest vill ha fokus på sig själv och sin person.

Det är väldigt mycket bilder på henne själv hela tiden och har alltid varit.

Ingen som diskuterar den tredje IVF-flunsan Sara.lagom här ser jag. Hon ska föda i veckan.

Jag har försökt, men inte fått några napp
Sara.Lagom har jag ägnat en del tankar åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in