Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-13, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Fast nu handlar det väl mycket om att barn är utövare av dessa brott. Va på en föreläsning förra veckan som beskrev att man rekryterar barn i 11 årsåldern som har noll problem, varken socioekonomiska eller familjära och aldrig varit i synfält för socialtjänst eller polis. Man söker spänning och status och tror inte att ens fjärde uppdrag innebär att nån ska dö.
Hur som helst så kollar jag upp mina grannar på lexbase och krimfup. Ett måste för att ha nån koll.

Hur sas de rekryteras? Genom sociala medier som Tik Tok? Kanske dags att barnförbjuda med mobilt bank IE som spärr.
Citera
2023-10-13, 23:12
Medlem
Laa-Laas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast om halvbrodern är kriminell kanske det inte är vettigt att vara så jäkla engagerad? En uppriktig frågeställning och inte sagt som en sarkasm.

Man kan som familjemedlem inte förhindra om en i familjen med vett och vilja dras till kriminalitet. Men är det sunt att utifrån det ha
1) ett behov att "rädda andra" och
2) varför tror man att man ska kunna rädda andras små syskon från kriminalitet, droger eller whatever på meriten att ens egen lillebror är kriminell eller pundare?

Det är något väldigt otympligt med detta som fenomen. Är det ens alltid de själva som i grund och botten väljer det (eller är det andra krafter som föser och föder dem i den riktningen)? Än mer otympligt om det ska engageras i diverse projekt med ideella föreningar som ska stöttas och lull lull.

Nu skiljer det ju 20 år på dessa halvbröder, så jag förmodar att Pa startade sitt engagemang långt innan hans 20-åriga bror startade sin brottsliga karriär.
Citera
2023-10-13, 23:13
Medlem
Blir intressant att se vad 16-åringen får för straff om han blir dömd för det här dubbelmordet och allt annat han gjort? Känns verkligen som att det är dags att se över straffskalan för-och hantering av dessa typ av brott.
Citera
2023-10-13, 23:13
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chihuahualady
Här är svärmorns insta:
https://instagram.com/annelivarstrand?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

är det polisen som stänger ner sidan?
Citera
2023-10-13, 23:15
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Konstig parallel.
Så om jag var känd för mitt engagemang i att män inte ska bli våldtäktsmän, just för att min halvbroder var en våldtäktsman, men just det nämner jag inte för någon, varken om min halvbror eller att han är våldtäktsman.

Sen en vacker dag åker min brorsa dit och det visar sig att han är en av dom värsta våldtäksmännen i modern historia.

Du ser inget problematiskt med mitt agerande och jag skulle fortarande ha ditt fulla stöd i mitt engamang mot våldstäksmän?

Och dessutom om ingen någonsin undrat över dina meriter, hur du har förvärvat någon kunskap om våldtäktsmän men ändå gett dig uppdrag och betalt dig och dina företag, föreningar etc för engagemanget mot våldtäktsmän.
Citera
2023-10-13, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol
Blir intressant att se vad 16-åringen får för straff om han blir dömd för det här dubbelmordet och allt annat han gjort? Känns verkligen som att det är dags att se över straffskalan för-och hantering av dessa typ av brott.

Maximalt 4 års sluten ungdomsvård
Citera
2023-10-13, 23:20
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:

Inte undra på att han som det skrivs skrattade när han greps , imbecill och inavlad gör ju sitt till givetvis men han vet redan att straffet blir ett skämt. Myspys förvaring som på en fritidsgård som han i princip kan dra ifrån precis när han vill... Riktigt sjukt system vi har.
Citera
2023-10-13, 23:22
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laa-Laa
Nu skiljer det ju 20 år på dessa halvbröder, så jag förmodar att Pa startade sitt engagemang långt innan hans 20-åriga bror startade sin brottsliga karriär.

Kanske halvbrodern initialt var en intressant rekrytering för kriminella just för det då, han fick kanske hänga på mer för att irritera en präktig storebror snarare än att lillebror i sig själv var speciellt "cool" eller nyttig?
Citera
2023-10-13, 23:23
Medlem
Sleipner08s avatar
Nu är det officiellt att det är PA svärmor som skjutits. På hennes IG under en bild skriver han VILA I FRID.
Citera
2023-10-13, 23:25
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag påstod inte att jag personligen visste huruvida de var det. Läs om läs rätt.

Dessvärre får man väl säga att hon inte tog sig från "orten" om hon är på rättsmedicin efter att ha dödats i hemmet i en förort, om än en annan än den hon bott i tidigare.

Jo,det gick åt h-vete. Och inte fan kunde Liza förutse detta. Gucci liksom?
Citera
2023-10-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laa-Laa
Om han nu inte ens kunnat få brollan att avstå fast han haft all möjlighet till att engagera sig under många år och inom samma familj ger ett visst ljus på hur engagerad och duktig han verkar vara i sin roll i sådana fall. Låter som ett karriärsval som inte var speciellt genomtänkt från första början.
Citera
2023-10-13, 23:26
Medlem
falukorvstjockisens avatar
Citat:

Vad spelar det för roll? Han kommer ändå inte sitta längre än 4 år på något ungdomhem. Förstår inte hur detta kan vara rimligt, att en person tar livet av två helt oskyldiga människor och som straff får sitta några ynka år på ungdomshem.

Det är är nästan som en belöning snarare än ett straff, då han troligen inte hade varit säker i Sverige på fri fot efter detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in