Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-10-13, 22:52
Medlem
Valtieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Oj, nästan 7 miljoner kronor är huset värt. Kan vi som är ärliga och skötsamma bara drömma om.

Är väl knappast uppseendeväckande för en hyffsat ny villa nära Sthlm/Mö/Gbg.

Och en villa köpt typ 2014 ish för 4mille kan lätt värderas till 6+ idag beroende på läge.

En överväldigande majoritet som äger villor för 5+mil är ärliga och skötsamma (förutom med deklarationen).
Citera
2023-10-13, 22:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
Om du gjorde allt för att ungdomar inte ska hamna i gäng och engagerar dig i det, kanske just för att halvbrodern hamnat där, skulle du stoltsera med det? Och vi vet väl inte vad han föreläser om när han är ute?

Skulle du berätta för alla om sin bror var en våldtäktsman?

Fast om halvbrodern är kriminell kanske det inte är vettigt att vara så jäkla engagerad? En uppriktig frågeställning och inte sagt som en sarkasm.

Man kan som familjemedlem inte förhindra om en i familjen med vett och vilja dras till kriminalitet. Men är det sunt att utifrån det ha
1) ett behov att "rädda andra" och
2) varför tror man att man ska kunna rädda andras små syskon från kriminalitet, droger eller whatever på meriten att ens egen lillebror är kriminell eller pundare?

Det är något väldigt otympligt med detta som fenomen. Är det ens alltid de själva som i grund och botten väljer det (eller är det andra krafter som föser och föder dem i den riktningen)? Än mer otympligt om det ska engageras i diverse projekt med ideella föreningar som ska stöttas och lull lull.
Citera
2023-10-13, 23:00
Medlem
Gömde dom sig i panic room
Citera
2023-10-13, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Kanske för att de inte ville åt honom utan kvinnorna. De har span och att klippa Pa skulle bara skapa ännu mer mediahysteri sen är han också aktiv i Vägen ut projektet som han haft i flera år. Tror nog man "skonar" lite eller så hade han bra tajming
Nej de skiter fullständigt, de planerar inte så
Citera
2023-10-13, 23:01
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mybabys
Brottplats Sthlm har video klipp på Instagram där man hör hur han skjuter och säger hor*ngar ock skrattar

Wow. Vad sjukt. kan du länka videon?
Citera
2023-10-13, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuxkPkSociety
Det finns en Elsa britzelli från som bor i Nederländerna på Facebook som har kopplingar till Sverige, gemensam facebook vän som Liza britzelli, en svensk snubbe med namnet Britzelli han också. Liza är ju mulatt kan denna Elsa som är från kinshasa vara Lizas mamma och den svenske hennes pappa?
Helt orelevant måste jag säga, liza är STENdöd
Citera
2023-10-13, 23:03
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EagleEye0
Kanske för att de inte ville åt honom utan kvinnorna. De har span och att klippa Pa skulle bara skapa ännu mer mediahysteri sen är han också aktiv i Vägen ut projektet som han haft i flera år. Tror nog man "skonar" lite eller så hade han bra tajming

Intressant tanke. Att göra nägon riktigt illa kan vara att ta livet av nära anhöriga.
Citera
2023-10-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Wow. Vad sjukt. kan du länka videon?
Inget att se, man ser ändå ingenting. så går inte att verifiera att de var i tullinge inatt
Citera
2023-10-13, 23:05
Medlem
DenEvigeSvennens avatar
Vad sjukt att det drabbar ett sådant glatt gäng som Panetoz , känns ju nästan surrealistiskt.
Citera
2023-10-13, 23:07
Medlem
Var finns namn och bild på det lilla aset som skjutit?
Citera
2023-10-13, 23:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doncroce
Jo, eftersom båda bröderna är kända och väl omskrivna i media, tycker man det borde funnits iaf. lite nyhetsvärde i att dom är bröder. Som du säger har det såklart funnits både journalister och kriminalreportrar som varit medvetna om den kopplingen.
Nu ser der istället ut som det döljts och väldigt väl, för ingenstans i alla hundratals artiklar om bröderna har det kommit fram, förens idag.

Ibland är det kanske värre om andra känner till något om X som X inte inte vet att hen inte känner till, jämfört med det vanligaste som folk oftast upplever som obehagligt: att folk vet något om X som X också vet om sig själv och vet att folk vet.
Citera
2023-10-13, 23:10
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clvi
Om du gjorde allt för att ungdomar inte ska hamna i gäng och engagerar dig i det, kanske just för att halvbrodern hamnat där, skulle du stoltsera med det? Och vi vet väl inte vad han föreläser om när han är ute?

Skulle du berätta för alla om sin bror var en våldtäktsman?

Konstig parallel.
Så om jag var känd för mitt engagemang i att män inte ska bli våldtäktsmän, men att min halvbroder är en våldtäktsman och grunden för mitt engagemang, det nämner jag inte för någon, jag nämner inte ens min bror och låtsas som han inte finns.

Sen en vacker dag åker min bror dit och det visar sig att han är en av dom värsta våldtäksmännen på senare tid. Jag håller fortfarande käften att det är min bror, men när det sedan sker en uppmärksammad våldtäkt i min familj, som hämnd för en av min brors våldtäkter, kommer allting upp till ytan.

Du ser inget problematiskt med mitt agerande, inget jag kunde gjort annorlunda och jag skulle fortarande ha ditt fulla förtroende i mitt engamang mot våldstäksmän?
Senast redigerad av doncroce 2023-10-13 kl. 23:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in