Citat:
Ursprungligen postat av
Pirella
Aldrig ens tänkt tanken på borderline.
Känns som att det borde funnits måååånga fler vittnesmål om galna humörsvängningar och en allmänt instabil människa. Svårt att dölja borderline, menar jag.
Instabiliteten i interpersonella relationer är väl ändå extremt tydlig genom hur hennes relationer med vänner m.m. krackelerat.
Jag menar att hon checkar av 4 av 9 kriterier med viss säkerhet. Resterande skulle jag behöver mer om henne först och lämpligt underlag har inte riktigt funnits för de kriterierna i fup, t ex tomhets- och självmordsbiten.
Självklart mycket spekulativt, men mina BPD-klockor ringer från andra kvinnliga brottslingar med konstaterad diagnos. Jag har inte allt i huvudet längre men när jag läste förhören reagerade jag återkommande på saker i den riktningen.
Citat:
Johanna känns inte som en särskilt impulsiv människa heller,
Nä, det är ju inte direkt så att hon plötsligt bestämt sig för att åtminstone misshandla Tove för en krogincident, eller spreja "bitch" på en bil
Citat:
hon verkar ha rätt bra koll på när hon kan bete sig som ett psycho och när inte. Bland folk = duktig flicka.
Det är inte ovanligt. De kan spela teater när de vill.
Citat:
Narcissist passar väl henne som handen i handsken?
Det ena behöver inte utesluta det andra, Kluster B-diagnoser har såklart en hel del överlapp sinsemellan.
Citat:
Det är för övrigt kul att vara hobbypsykolog och det tycker jag att vi ska fortsätta med.
Kan inte annat än hålla med