2023-10-13, 19:38
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej!

Halva Sverige undrar inte vad som hände igår.

I Vetlanda är det en annan sak, i Sverige pågår väldigt mycket annat, förutom att det just nu är annat som pågår i Israel/Gaza.

Alla är inte insatta i FUP, inte ens rättegången.

Det finns nog ett helt gytter av olika människor, många med olika åsikter beroende på en mängd faktorer.

Det är inte alltså som du försöker påskina, en enhetlig grupp som tycker att Maja är mördare.

I tråden finns det personer som har läst FUP, men inte alla.

Man måste skilja på vad som gäller rättsligt. Att ingen ska fällas utan bevisning utom rimligt tvivel.

Det som kan för anhöriga, och även andra upplevas fel att hon frias för mord, är att Majas beteende runt vad hon har känt till, vad hon inte larmat om, hur hon sedan agerar under kvällen kan upplevas starkt omoraliskt och även suspekt.

Moral och lag hör ihop, men allt omraliskt är inte olagligt.

Vad inte alla känner till, och inte heller kanske håller med om är att Maja har varit under inflytande av en person som förutom har flera konflikter med olika personer, har tankar om hämnd och även hur de ska elimineras, har ett mentalt starkt övertag över Maja.

Trots att Maja naturligvis vet vad som är fel och rätt, har hon svårt att orientera sig och kunna hävda sina egna tankar. Tvärtom syns Majas roll spegla Johannas destruktiva tankar om att Johanna är utsatt och att andra förstör för henne (Johanna).

Vad kommer till bevisningen, är den obefintlig mot Maja.
Johanna är den som sätter Maja på plats. Det efter att Maja golat.

Det som finns är att Maja vistats i samma lgh, en liten lgh. Det finns skäl att tro att Maja kan ha hört.

Det är dock Johanna som har konflikten, som får orden kastade i sitt ansikte på Nöjet, som gogglat på mörda diskret, som tidigare försökt tutta eld på både Toves hus och exets hus. Planerat brand hos Julia. Det är Johanna som skrivit hatsågnger.

Alla konflikter är Johannas.

När vittnen berättar är det inte Maja de pratar om när det handlar om konflikterna. Det är Johanna.

Att förstå hur Maja kunnat hamna i den position hon har gjort, det kräven insyn och insikt i vem Johanna är.

Det är en person som skapar konflikter, konflikter som bara finns i hennes eget huvud.

Hon upplever sig sedan som ett offer. Och allt är andras fel. De förstör hennes liv. helt uppdiktade konflikter som inte ens hade funnits i andras liv.

Den här personen har allvarliga problem med att hantera livet och har inverkat på Maja sedan hon var i 16- års åldern.

Naturligtvis förstår inte alla den dyamiken som Maja, med sina diagnoser, lägre IQ och låg sjjälvkänsla, vad det innebär att hamna i en realation med en två år äldre person med dessa egenskaper som Johanna har.

Alla har inte insyn, insikt och förståelse.

Halva Sverige tycker det du insinuerr på.

Snabb fråga: Tror du på allt i detta inlägg eller är det något du vill berätta för mig?
Citera
2023-10-13, 19:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Tack! Exakt min poäng

Så kan man också kalla ett argument baserat på en uppgift du själv inte trodde på

"Överlägsen" vet jag inte, men jag ser dig definitivt inte som en jämlike iaf. Inte mot bakgrund av vad jag precis ertappade dig med att göra. Ditt agerande var rent av pinsamt. Och faktumet att du försöker bortförklara det...ja vad ska man säga?

Att inte se sina medmänniskor som jämlikar, det är att se sig som överlägsen.

Och diskussionen handlade inte om vad jag tror, utan vad de som tror på "Maja made in hell" tror.

Som jag ser det, lägger ni in "kissar i sängen" tillsammans med "undanhåller" sökande på "strippklubb" när Maja berättar att hon varit på stippklubb. Allt för att verka så enormt präktig.

Jag ser ett sjukligt hat mot en person där det inte är bevisat vad som har hänt.

Jag ser rasister och jag ser personer som bär på samma grad av hat som Johanna.
Jag ser personer som känner sig mindervärdiga och därför måste trampa på andra.
Citera
2023-10-13, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.E.J
Ja. Jsg måste bara gåvyillägga att ni ska vara försiktiga med att sätta diagnoser. Jagvtror inte ett dugg på att J är psykopat eller är.en narsissist . Däremot kan hon ha Borderline, få har man starka känslor, men man har kontakt med dom och är inte en kall människa gör det.
Jag tycker de är märkligt att inte försvaret tog upp detta fenomen och belyste det lite tydligare. Så inte J ska bli missförstådd. Inte många dom vet vad dessa diagnoser står för på riktigt.

Jag tror definitivt att J är psykopat...hon beter sig exakt som mitt ex.

Borderline skiftar i humöret och det gör inte J!!
Citera
2023-10-13, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av videopac
Det är väl bara att hävda att man sov... verkar ju vara ett framgångsrecept.
Särskilt om man har inlärningssvårigheter och adhd tydligen. Då är man per default oskyldig. Kanske 18 också för säkerhets skull. Sov och är chockad och förvirrad, minns inget.
Citera
2023-10-13, 19:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1

Precis, borderline är det sista hon har. Psykopati det första. Narcissism det andra.
Citera
2023-10-13, 19:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du, jag betackar mig för dina hobbypsykoanalyser av min person . Att du ens uttrycker dig som att HRs bedömning och frisläppande inte skulle passat min agenda tyder på att du själv ägnar dig åt projicering. Jag har nämligen ingen agenda - men nån verkar uppenbart ha ordet på tungan..?

Alla vet vad du går för, du har gjort dig känd - tro mig. Säg hej till publiken sybel!

Stå för dina moraliska värderingar istället för att tjafsa med mig. Du tycker ju att det är bra att stackars oskyldiga Maja får komma hem och pysslas om av familjen. Hennes prövning är förhoppningsvis över, eller hur? Det där lilla gravfridsbrottet är ju inte mycket att bråka om. Det var ju Johannas fel, Maja bara bar lite grann. Det hade kunnat vara en madrass eller nåt annat föremål, eller hur? Inte värre än så. Nu får stackars Maja pusta ut och gå vidare med sitt liv. Och familjen T*nnies har ju herregud en grav att gå till. Nu får de sluta gnälla. Eller hur, sybel?
"Stå för dina moraliska värderingar istället för att tjafsa med mig. Du tycker ju att ..."
Ja, jag står för MINA värderingar, inte de du klistrat på mig.
Om du inte tjafsat med att tilldela mig värderingar och föraktfulla påståenden om vad jag tycker hade vi sluppit tjafset.
Citera
2023-10-13, 19:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att inte se sina medmänniskor som jämlikar, det är att se sig som överlägsen.
.

Kan vara. Kan också vara att man ser sig som lite eller mycket bättre. "Överlägsen" antyder per definition ett rejält glapp i färdighet. Men fortsätt skriv för all del, vi närmar oss nämligen "överlägsen" med stormsteg för varje inlägg du kommer med i den här clownshowen.

Men hade jag varit du hade jag bara slutat trampa i skiten jag klivit i. Ett tips i viss välmening.
Citera
2023-10-13, 19:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spontanitet1

Läs t ex förhöret med hennes ex. Hon kunde få spelet inne i en bil för att han missade en avfart.
Citera
2023-10-13, 19:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NBP
Personlig agenda kan komma ivägen. Här kan vi ha en SDare som skall döma en mörkhyad tjej.

SD-are som gifter sig med mörkhyade tjejer? Tänker på att många SD-are har fruar av icke-europeisk etnicitet/ursprung. Tex Mattias Karlsson. SD-röstare brukar ju mer störa sig på kultur och hävda att dom gillar adopterade… Men jag tror ju tex att en misogyn jurist, man eller kvinna kan kräva bevisning in absurdum för våldtäkt eller kvinnofridskränkning. Eller om dom är allmänt psykopat-karriärister, frikänna mord bara för att.
Citera
2023-10-13, 19:59
Medlem
Citat:
Läs t ex förhöret med hennes ex. Hon kunde få spelet inne i en bil för att han missade en avfart.

Ja, såna är psykopater mellan varven....
Citera
2023-10-13, 19:59
Avslutad
Citat:

Psykopater blir arga på en millisekund också. För såna grejer. Borderline är rädsla för att bli avvisad. En helt annan sak.
Citera
2023-10-13, 20:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man kan hoppas men det lär nog tyvärr vara kört. Även om det skulle finnas en öppning så har vi en lat åklagare som inte orkar göra sitt förbannade jobb ordentligt. Han vill nog bara lägga detta till handlingarna fortast möjligt.

Känns som att du är insatt i juridik på riktigt så passar på att fråga dig, kan Toves anhöriga ta detta till Högsta domstolen om dom är missnöjda efter att domen fallit i hovrätten? Eller vem/vilka kan överklaga dit?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in