Citat:
Ursprungligen postat av
Erik Öst
Hur i hellskottafyr tror Gaza-sandnegrerna att de ska klara sig ur det här?
https://theworldwatch.com/videos/1612260/elite-israeli-soldiers-rescued-around-250-hostages-alive-60-hamas-dead/
De har liksom inte samma disciplin och har aldrig haft! IQ-fiskmås bara! Darwin småler i sin grav

!

Jag tror inte det är poängen, utan en diktatur måste alltid ha en majoritet av folket på sin sida, och jag antar att det är detta som Hamas hela tiden håller på med, och har gjort under sedan -06 då de tog kontrollen över Gaza. De har aldrig vunnit, utan provocerar och anfaller Israel, så att de kan visa gazaborna, "titta Israel hatar er och begår folkmord på er och Fatah och Mahmoud Abbas vågar inte göra något, så lutar er mot oss Hamas som stöd, vi är ett parti att räkna med"
Om du försöker se politik som ett spel, vilket det också är, så kommer du förstå bättre. Allt handlar om makt och pengar, och Hamas måste bete sig så för att kunna få makt och pengar och anslag. Sedan att det är faktiskt de som orsakar civila palestiniernas död indirekt genom Israels bombningar, skiter Hamas fullständigt i.
Som George Orwell skrev:
The war is waged by each ruling group against its own subjects, and the object of the war is not to make or prevent conquests of territory, but to keep the structure of society intact. The very word 'war', therefore, has become misleading.
Förresten, så anser jag att alla därnere är same shit. Alla semiter, dvs både araber och judar = sandnegrer och kamelknullare