2023-10-13, 20:58
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Vadfan yrar du om. Terrorsekten Hamas utförde just en terror attack mot oskyldiga.

Ok så du är ett Putintroll lol gå och dö din jävla fjant. Dina inlägg fick just noll trovärdighet

Det är du som är en jävla fjant, du bevisar bara inför alla att jag har rätt. Du stödjer Israel och deras nationalstat; deras etniska fördrivning av palestinier och anspråk på landområden som inte tillhör dem, massbombningar av civila och övergrepp mot en annan folkgrupp - sedan avslutar du med "Putintroll". Du har noll trovärdighet, noll.
Citera
2023-10-13, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaneHaj
Trådens sämsta slutsats. Hur i hela friden kom du fram till den. FN vill inte att civila ska dö. Därför.

FN i dess nuvarande form är bara en gigantisk källa till svart humor.

FN är inte relevant i denna konflikten.
Citera
2023-10-13, 21:00
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIFlintharta
Nej, inte Gaza, men jag har varit i Israel, Egypten, på Västbanken och i östra Jerusalem och talat med många israeler och palestinier så jag har hyfsad koll på geografin och de förhållanden som råder där.

Återstår att se om ditt råd - det som även Hamas förespråkar - att stanna kvar i norra Gaza när Israel går till anfall är bättre för kvinnor, gamla och barn än att ge sig av söderut och campa i några dagar eller veckor på öppna fält, åkrar, stränder eller den nedlagda flygplatsen.

Jag har hela tiden sagt att deras enda alternativ är att försöka fly till Egypten om de inte har tillgång till en båt.
Citera
2023-10-13, 21:02
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Precis som Hamas tycker du att det är bättre om dom blir siffror i statistiken som islamister kan använda för att hetsa mot judar och israeliska staten.

Bra att visar var du står.

Men ditt spån. Jag har enbart påtalat fakta att vill de undkomma det kommande kriget är enda alternativet att fly till Egypten. Det eller ta sig ut i havet på nåt sätt. I Gaza kommer de inte komma undan.
Citera
2023-10-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror inte riktigt på videon. Israeliska soldater skulle aldrig rycka fram så i sådan miljö. När Israel gick in i Gaza 2104 dog det cirka 65 soldater. (700-900 Hamas kombattanter) I det usla genomförda kriget 2008 mot Hizbollah dog det 121 israeliska soldater. (250 Hizbollah).

Israelernas Trophy system verkar kunna numera stoppa Kornet.

"During the fighting between Israel and Hamas in Gaza in the summer of 2014, of the 15 anti-tank missiles launched at Israeli tanks that were intercepted by the Israeli active protection system Trophy, most were of the Kornet type. In some cases the Kornet launchers were destroyed after the Trophy system had detected the launch and directed the tank's main gun to the launcher position." (wiki)

Hur som helst urban krigföring kommer bli jvligt jobbigt för Israelerna. De har dock ändrat sin taktik något när det gäller att slå ut byggnader. De sägs ha slutat med "tak-knackning". Det innebär att israelerna är elakare denna gång jmf med tidigare

Vad är "Roof Knocking"? se länk

https://en.wikipedia.org/wiki/Roof_knocking.

Israel visar nu sitt rätta ansikte och beter sig som vidriga nazister för närvarande.. folkmord, fördrivning, fler döda oskyldiga och barn i vedergällning än egna terrorist offer. Höger-regimen i Israel passar på att genomföra sina etniskautrennsnngar och "den slutliga lösningen" nu när man tror att världen accepterar deras krigsbrott med ursäkt att det var en terror attack.. retoriken har man lärt sig från USA som motiverat illegala krig på likande sätt.
Senast redigerad av slipperyslope 2023-10-13 kl. 21:06.
Citera
2023-10-13, 21:03
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Töntiga Åkesson har verkligen skämt ut sig senaste dagarna, stödjer folkmord på palestiner, så mycket älskar han tydligen Israel! Så mycket som Åkesson jobbat senaste dagarna för israelerna har han väl aldrig jobbat för svenskarna.
Samma Israel som inte ens vill veta av han.
Israels ambassadör: Vi vill inte ha kontakter med SD
https://omni.se/israels-ambassador-vi-vill-inte-ha-kontakter-med-sd/a/wOn7Bn

Artikeln ser ut att vara från 2021. Stämmer det och varför lägger du i så fall upp den utan att upplysa om det?
Citera
2023-10-13, 21:03
Medlem
Tor-Odenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Hur i hellskottafyr tror Gaza-sandnegrerna att de ska klara sig ur det här?

https://theworldwatch.com/videos/1612260/elite-israeli-soldiers-rescued-around-250-hostages-alive-60-hamas-dead/

De har liksom inte samma disciplin och har aldrig haft! IQ-fiskmås bara! Darwin småler i sin grav !

Jag tror inte det är poängen, utan en diktatur måste alltid ha en majoritet av folket på sin sida, och jag antar att det är detta som Hamas hela tiden håller på med, och har gjort under sedan -06 då de tog kontrollen över Gaza. De har aldrig vunnit, utan provocerar och anfaller Israel, så att de kan visa gazaborna, "titta Israel hatar er och begår folkmord på er och Fatah och Mahmoud Abbas vågar inte göra något, så lutar er mot oss Hamas som stöd, vi är ett parti att räkna med"

Om du försöker se politik som ett spel, vilket det också är, så kommer du förstå bättre. Allt handlar om makt och pengar, och Hamas måste bete sig så för att kunna få makt och pengar och anslag. Sedan att det är faktiskt de som orsakar civila palestiniernas död indirekt genom Israels bombningar, skiter Hamas fullständigt i.

Som George Orwell skrev:

The war is waged by each ruling group against its own subjects, and the object of the war is not to make or prevent conquests of territory, but to keep the structure of society intact. The very word 'war', therefore, has become misleading.

Förresten, så anser jag att alla därnere är same shit. Alla semiter, dvs både araber och judar = sandnegrer och kamelknullare
Citera
2023-10-13, 21:04
Medlem
bulletproofsouls avatar
Enligt israelisk TV just nu är nu specialförband, sannolikt amerikanska elitstyrkor redan inne i Gaza med uppgift att få ut gisslan och de döda i gisslan innan själv invasionen börjar.
Citera
2023-10-13, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
oj! de ser ju verkligen ut som att de torterar barnen... obs väldigt mycket ironi.

Det är väl inget man påstått ? Det som sägs kring klippet (vad jag har läst mig till) att videon tagits på en kibbutz som blev attackerad och att man nu inte vet vart barnen befinner sig..
Citera
2023-10-13, 21:05
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Israel uppmanar 1.1 miljoner gazabor att evakuera den norra regionen. Förenta Nationerna konstaterar att det inte är möjligt utan förödande konsekvenser. Hamas uppmanar istället sitt eget folk att inte beakta ordern.

Hamas gömmer sig bland civila.

Otroligt tragiska bilder.

https://www.youtube.com/watch?v=m7T76ChiHGQ

Israel uppmanade väl Gazaborna redan förra helgen efter Hamas terror dåd att dom skulle evakuera?
Citera
2023-10-13, 21:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Se mitt tidigare inlägg. Det fanns inget "folk" som "man tvingade bort". Palestinier som etnisk identitet har aldrig existerat. Ordet benämner alla som bor i området.

Israel har aldrig förvägrat fredliga personer att bo inom området, någonsin. Enda orsaken till denna konflikt är att araber inte accepterar att Israel finns. "Palestinier" finns inte som historiskt folk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Palestinian_identity

Men lägg ner med ditt jävla dravel, Israel är en apartheidstat... och har så varit sedan dess grundande.

Som sagt denna konflikt hade kunnat lösas på en kvart om USA som älskar Israel låter dem upplåta sin stat i Alaska! då har de dessutom mycket yta att leva på.

Du har aldrig undrat varför just judar varit mål för aggression av alla världens folkslag genom historien är de för att de är så jätte snälla?
Citera
2023-10-13, 21:08
Medlem
KaninHitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Enligt israelisk TV just nu är nu specialförband, sannolikt amerikanska elitstyrkor redan inne i Gaza med uppgift att få ut gisslan och de döda i gisslan innan själv invasionen börjar.

Låter farligt. Trodde nästan Israel hade samma klass på sina specialstyrkor som jänkarna?
Bara jag som gissar dock....jag har ingen aning. Men förstår inte riktigt varför amerikanerna gör det annars? Hamas kanske kan lukta till sig judar så de skickade in kristna amerikaner för stealth istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in