2023-10-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Fråga till alla Israel-fantaster; Kommer det bli fred och välstånd efter att Israel hypotetiskt har haft ihjäl eller utvisat alla palestinier?

Självklart. Utan Islam blomstrar världen på alla sätt.
Citera
2023-10-13, 17:55
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Fråga till alla Israel-fantaster; Kommer det bli fred och välstånd efter att Israel hypotetiskt har haft ihjäl eller utvisat alla palestinier?

Man gör inte detta för fred. Man gör detta för att ta över platsen och för att på sikt göra Israel till en 100% judisk stat, samt för att säkerställa judarnas säkerhet och trygghet. Det är vad jag tror.
Man vill även låta Hamas statuera exempel för andra länder som får för sig nått, typ Iran.
Citera
2023-10-13, 17:57
Medlem
Citat:
"Ingen anledning att misstro"? Jo det finns i högsta grad anledning att misstro dessa uppgifter och all annan spektakulär krigspropaganda. Hade de haft 40 halshuggna bebisar att visa upp så hade de gjort det på alla förstasidor med namn och bild på alla bebisar.

Spelar det någon roll hur de mördat?

Barn i alla åldrar har mördats och kidnappats.
Citera
2023-10-13, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Det där är en förlegad myt som motbevisats flera gånger om. Men jag förstår att det är ett bra sätt att legitimera massbombningar mot civila mål med inarbetade ursäkter. Det har Israel gjort i decennier nu så fort de bombar flerfamiljshus, skolor och annat. Antingen att det finns vapen där "någonstans" eller att de är mänskliga sköldar. Vilken ursäkt ska de använda nu när de även bombat skolor och sjukhus, journalister och FN-arbetare?

Det som är alldeles säkert är att Israel är totalt likgiltiga.

Israel har väl bett civila att lämna området?

Varför använder Hamas civila palestinier som mänskliga sköldar?

Varför lämnar inte Hamas över sig för att ta sitt straff och för att skona den palestinska befolkningen dom säger sig vurma för?

Kan det vara för att dom främst är blodtörstiga judehatare som lever i en gigantisk offerkofta och att det finns sjuka individer som dig själv som stöder dom med näbbar och klor?
Citera
2023-10-13, 17:58
Medlem
Citat:

Nu ser jag mig själv verkligen inte som någon Israel-fantast.
Men det säger väl sig självt att det blir fred ifall alla muslimer försvinner.
Detsamma gäller även Sverige.
Oerhört korkad fråga, men jag tror inte du är så dum egentligen.
Citera
2023-10-13, 17:58
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Tog lite tid att kolla upp det där, men Hamasledaren Ismail Haniyeh presenterade en, enligt min mening, helt världsfrånvänd aktion i tre faser under lördagen.

Fas 1: Genombrytning in i Israel.

Fas 2: Hamastrupper avancerar mot Västbanken och skapar en landbrygga mellan Gaza och området runt Hebron.

Fas 3: Arabiska styrkor från Gaza och Västbanken förenas och erövrar Jerusalem.

Om detta var målsättningen så har den knappast lyckats.

Lite mer kring detta och andra saker i detta Youtubeklipp:
https://www.youtube.com/watch?v=bOhwqQN1mLk
Tack, en till sak att kolla upp!

Det sades av nån Hamas höjdare igår typ att idag fredag den 13 så skulle det inledas någon martyrisk dag som skulle slå tillbaka mot Israel, hur blev det med det? jag läser inte nånstans att någon ny tet-offensiv är inledd
Citera
2023-10-13, 17:59
Medlem
hakro807s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Haha trollar du eller? Finns ingen laglig rätt att storma en gräns. Sök hjälp!
Du bevisar gång på gång att du inte har några hållbara argument. Du förenklar och skriver rena sakfel. Höj nivån, litegrann iallafall, blir ju var massa trams nu.
Nej, man har ingen laglig rätt att storma en gräns, det håller jag med om. Men man har en laglig rätt att ansöka om asyl vid gränsen och det landet har ett krav på sig att behandla ansökan på ett korrekt sätt.
Citera
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Spelar det någon roll hur de mördat?

Barn i alla åldrar har mördats och kidnappats.

Min gissning är att Mossad kände till detta, men att man såg detta som en gratisgåva för att få bort Hamas och ta fullständig kontroll över Gaza. Det är vad jag tror. Judarna är för smarta för att missa en sån sak. Speciellt med tanke på motståndet.

Men judarna har trots allt bara Israel. Kan de inte få det? Vad har de annars?
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Egypten får väl öppna sin gräns nu när potentiellt 1 miljon människor uppmanats lämna sina hem?

Japp, tror Koranen kräver det.
Citera
2023-10-13, 18:00
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
https://www.youtube.com/watch?v=7xdhkTNrqVM
Givetvis sitter och kollar på denna YT kanal!

Oj! Är det Libanon där bakom träden?
Citera
2023-10-13, 18:01
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cashmoney85
Problemet med alla dessa diskussioner MrEGrey har varit saknad av objektivitet när det diskuterats. Trådarna har mest gått ut på att handla om personligt tyckande, allt som inte passar har medfört en risk att bli kallad för ryss sympatisör eller Hamas anhängare

Jag vet eftersom jag i Ukrainatråden blev anklagad för att vara ryss när jag påpekade att det är krigsbrott att bekämpa redan sårade utslagna fiendesoldater eller sjuktransporter även om man är ukrainare. När jag tidigare påpekat att ryssarna systematiskt begår krigsbrott genom att beskjuta sjukhus och sjuktransporter var det bara hurrarop, men nu blev jag anklagad för ryss eftersom jag påpekade att även ryska sjuktransporter är fredade. 😆

På samma vis är det nu så i denna tråd att man blir kallad Hamaskramare när man påpekar att det inte är tillåtet att beskjuta sjukhus eller civila områden med brandstridmedel, VILKET OCKSÅ RÅKAR VARA IDFS EGEN POLICY.

Det höjer inte direkt kvaliteten i tråden eller i forumet med alla dessa fanatiska jubelträskallar med låg kunskapsnivå bortom några halvsanningar som de upprepar som besatta även när de blivit motbevisade och som uppfattar allt utom absolut stöd för den egna linjen som ett ställningstagande för den direkt motsatta parten. Det gör det svårt att föra något slags vettig diskussion, men man får fortsätta att hitta guldkornen tänker jag. Det finns ju trots allt en del kunniga och intressanta användare.
Citera
2023-10-13, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det stämmer att jag inte varit i Gaza. Har du varit där? Tveksamt. Jag kommer fortsätta tro att deras stränder till största del är risiga och absolut ingen plats där en miljon kvinnor, gamla och barn bör campa de närmsta månaderna.

Nej, inte Gaza, men jag har varit i Israel, Egypten, på Västbanken och i östra Jerusalem och talat med många israeler och palestinier så jag har hyfsad koll på geografin och de förhållanden som råder där.

Återstår att se om ditt råd - det som även Hamas förespråkar - att stanna kvar i norra Gaza när Israel går till anfall är bättre för kvinnor, gamla och barn än att ge sig av söderut och campa i några dagar eller veckor på öppna fält, åkrar, stränder eller den nedlagda flygplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in