Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-13, 20:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
På vilket sätt använde "hannen" Liza och sin svärmor som sköld? De var barnvakter till hans tre barn.

Min kommentar gällde barnet som sprängdes i bil med sin pappa, som Zaedrews refererade till. Ett oskyldigt offer visst men modern lät fadern åka omkring med barnet fast dessa visste att han var dödshotad.Fadern hade med barnet för han räknade med att inget skulle hända så länge han hade barnet med på sina ärenden.
Numera är väl ofta målsättningen att man försöker omhänderta barnen om föräldrarna är sådana.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2023-10-13 kl. 21:01.
Citera
2023-10-13, 20:58
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Komediklubben
Vadå? Om du är svensk medborgare är du automatiskt EU-medborgare. Bara att flytta fritt inom EU/ Schengen.

Ja men sen ska du ha kneg och boende och såna petitesser också. Och glöm inte familjen som skriker och sinkar dig.
Citera
2023-10-13, 20:58
Medlem
amidens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rennato
Greken är bara en person. Han är ingen topp ledare. Det är Södra Sidan dom tar besluten tillsammans. Det är Skarpnäck,Dalen,Farsta strand,Vårby, Skärholmen,Bredäng och Botkyrka tillsammans. Finns många som är över Greken.

Jo men jag menar den sidan. Att det var kanske var dom som sköt i Tullinge och inte räven/jordgubben.
Citera
2023-10-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av amiden
Jo men jag menar den sidan. Att det var kanske var dom som sköt i Tullinge och inte räven/jordgubben.
Det tror jag starkt med. Tror Brottsplats har en källa från just den Sidan som får honom säga det dom vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag har lite svårt att tänka mig att att en adoption skulle godkännas där adoptivbarn man är ca 10 år äldre än barnet. Såvida inte adoptivmoder lever med barnets legala vårdnadshavare (vanligtvis bioförälder), Pa är ju i rätt ålder, 20 år äldre än Liza

Kan du läsa tråden innan du fortsätter med ditt skitsnack? Han är inte far till henne!
Sen tror ja inte heller hon är adopterad, hon är myndig och bor väl hos vilken familj hon önskar!
Citera
Medlem
Citat:
Det är ju ganska intetsägande. Menar du genetiskt ursprung, nationalitet eller var de är födda? Kan inte gambianer få barn med kongolesiska kvinnor? Om jag far till Nederländerna eller USA och föder ett barn där så har barnet rätt till nederländskt eller amerikanskt pass. Jag med mitt svenska pass är ändock legal och genetisk mor till barnet (som blir registrerad som svensk först när jag söker om det med födelsebeviset).

Nu är jag lite fördomsfull, det erkänner jag, men varken hennes utseende eller efternamn tyder på att
hon har föräldrar från både Kongo och Gambia.

Ingenting som har framkommit tyder på att hon är släkt med Panetoz-medlemmen.

https://www.expressen.se/nyheter/skolan-domde-ut-lizas--drommar-nu-vill-hon-bli-jurist/
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
De har ju en gång flyttat hit, så då kan de väl flytta hem igen. Så ”farliga” är nog inte deras hemländer, som de har velat påskina.

Du måste ju ha ett kneg och nånstans att bo. Skulle du kunna ta familjen och flytta till ett annat land i morgon? Inte så jävla lätt för de flesta.
Citera
2023-10-13, 21:00
Medlem
Van Nostrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ja det var oerhört tragiskt och man blir verkligen ledsen av denna historia. Just personer som denna tjej, som kämpat sig till en examen trots extremt tuffa förutsättningar, brukar det gå väldigt bra för och bidra väldigt mycket till samhället. Det är vad jag ser på min utvecklingsavdelning. Hade hon inte blivit jurist som hon ville, så kanske hon hade blivit en av oss som grafisk designer eller systemutvecklare.

Dessutom driven och engagerad i viktiga frågor på fritiden, respekt!
https://www.nollautanforskapet.nu/om-oss

Håller med till fullo. Precis när vuxenlivet just börjat. Man blir fan genuint ledsen när man tänker det.
Citera
2023-10-13, 21:01
Medlem
Tristan-Isoldes avatar
Citat:
Jag har lite svårt att tänka mig att att en adoption skulle godkännas där adoptivbarn man är ca 10 år äldre än barnet. Såvida inte adoptivmoder lever med barnets legala vårdnadshavare (vanligtvis bioförälder), Pa är ju i rätt ålder, 20 år äldre än Liza
Liza är dotter till Pa från en tidigare relation. Andra offret är hans svärmor. Vidrigt brott!
Citera
2023-10-13, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde
Liza är dotter till Pa från en tidigare relation. Andra offret är hans svärmor. Vidrigt brott!

Hahaha kan du bevisa det du påstår, att det är hans dotter?
Citera
2023-10-13, 21:03
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristan-Isolde

Nej, det är inte hans dotter öht.

Hon har inget släktskap med familjen alls.
Citera
2023-10-13, 21:03
Medlem
Det verkar ju inte vara något större arbete att checka ut galningar från Sis-hemmen. Här skulle militären kanske kunna göra en insats som vaktposter på Sis-hemmen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in