2023-10-13, 19:27
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Snälla.

Denna gång är annorlunda det finns filmer på allt.

Vi vet tex: Förintelsen är överspelad, det dog inte 6 miljoner judar. Kanske runt 50.000 dog i lägren av svält.
Inte av gas.

Finns det en film på dessa 40 halshuggna bebisar? För vita huset var nämnligen tvungna att erkänna att president Förvirrad den förste inte talade sanning när han nämnde dem? https://www.businesstoday.in/latest/world/story/israel-hamas-war-white-house-retracts-bidens-claims-on-confirmed-pictures-of-children-beheadings-401 720-2023-10-12
Citera
2023-10-13, 19:28
Medlem
Jag längtar efter filmer på Theync.com när vi får se palestinska kvinnor bli gruppvåldtagna.
Citera
2023-10-13, 19:29
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Märkligt ändå att hamas lyckades genomföra detta. Dom verkar inte jättesmarta. Vad skulle det leda till? En jättestorm mot Israel?
Dom visar också vilka isisbarbarer dom är. Otroligt dumt.

Nu kan Israel gå in och krossa hamas totalt och utöka buffertzoner, utan att det blir för mkt protester från väst.

Israel var splittrat av politisk oro innan. Det är borta nu.

Bildens admin är väldigt proisrael. Snart kommer nån annan med okänd agenda.

Sammantaget måste man säga att hamas lilla invasion kom lägligt.

Med all respekt för offren.
Läste i Aftonhoran att Hamas övade inför invasionen några veckor innan den verkställdes helt öppet. Frågan är hur man missade detta.
Citera
2023-10-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
Finns det en film på dessa 40 halshuggna bebisar? För vita huset var nämnligen tvungna att erkänna att president Förvirrad den förste inte talade sanning när han nämnde dem? https://www.businesstoday.in/latest/world/story/israel-hamas-war-white-house-retracts-bidens-claims-on-confirmed-pictures-of-children-beheadings-401 720-2023-10-12

Du tar en fjäder och gör en höna.
Spädbarn har blivit mördade av muslimer.
Citera
2023-10-13, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustTrolling
Libanon har beskjutit Israel i flera dygn nu. Det Israel gör nu är att slå mot aktörerna i Libanon.

Tycker det är farligt agerande av Libanon. Israel har nukes och kan lätt få explosionen i Beirut 2020 att se ut som en simpel banger. Bor 2 miljoner människor runt Beirut, än så länge...

The Israel Defense Forces says it is carrying out new drone strikes against Hezbollah sites in Lebanon.

The attack comes amid clashes on the northern border, after the terror group opened fire at a number of army positions, an explosive damaged a part of the security wall earlier, and an apparent drone was intercepted.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/idf-drone-striking-hezbollah-sites-in-lebanon-after-terror-group-fired-at-israel/
The Israel Defense Forces says it intercepted an “unknown object” flying into Israeli territory from Lebanon, setting off alarms in the border town of Misgav Am.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/idf-says-it-intercepted-unknown-object-that-flew-into-israel-from-lebanon/
The Lebanese Hezbollah terror group claims responsibility for targeting Israeli military posts on the Lebanon border with small arms fire.
https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/hezbollah-claims-responsibility-for-firing-at-israeli-military-posts/

Israel-Hamas war: 'Hezbollah fighters waiting for orders' in Beirut
Sky News
https://www.youtube.com/watch?v=vzRr6WU9fkQ

Hizbollah och Islamic Jihad är inte riktigt det verkliga Libanon dock.

Vore bra med en utrensning av dessa och befrielse av Libanon i farvattnen här.
Citera
2023-10-13, 19:32
Medlem
anon42s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
40 barn mördade. Svårt att ta in? Exakt hur vet vi inte. Skjutna, handgranat i rummet, brända levande, avskuren hals? Är något ok i din värld?

Det har inte släppts någon som helst bevisning som säger att Hamas skulle ha gjort detta. Eller att det ens har hänt.

Det finns bilder på döda spädbarn och brända kroppar. Israel är källan till dessa bilder, inte Hamas.

Det gör ingen skillnad hur säger du. Så hur är bomberna som dödat många ggr fler barn i Gaza annorlunda?
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SneakyBastard82
Okej. Någon säger att 40 barn har mördats, inte hur, och vi ska anta att det är sant?
Det är bokstavligt talat Gulfkriget 3.0

Det kommer från flera källor. Men för dig m.fl. är det inte intressant. Ert intresse är att upprepa mantrat flera gånger om dagen att det inte kan stämma.

Är siffran på runt 260 mördade på festivalen valen också fel? Den verkar ni inte haka upp er på.
Citera
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sskrruvdrucken
Du tar en fjäder och gör en höna.
Spädbarn har blivit mördade av muslimer.

Du vet inte vad det uttrycket betyder uppenbarligen.

Presentera bevis för dessa fyrtio mördade spädbarn tack.
Citera
2023-10-13, 19:33
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Herregud finns väl ingen normalt funtad människa som bryr sig om vad lilla nasse i nmr gör...

Nej, men de verkar å andra sidan inte stödja något folkmord till skillnad från den andra högerfalangen här (NMR anser ju inte ens att förintelsen har ägt rum, så den stödjer de ju knappast... de bara förnekar den). Så man kan ju undra vilka som är de riktiga svinen egentligen? NMR eller den andra högerextrema falangen här i tråden som önskar livet ur palestinska barn enbart för att de är palestinier.

Det är inte särskilt klädsamt att vara värre än nazister, men tråden har sannerligen visat att en viss falang är mer mordisk och förtärd av hat än andra. Det är en bedrift det, det får man ge dem.

Det råder ju folkmordsmentalitet i den här tråden. Döda allt som rör sig, i princip, även om det är spädbarn. Det är inget NMR står bakom, det är den andra sidan som gör, nämligen radikala SD:are, neokonservativa warmongers, sionister mfl. Mycket skrämmande, precis som terroristerna i Hamas.
Citera
2023-10-13, 19:34
Medlem
Madagascars avatar
Rejäl smäll i Gaza nyss:

https://www.youtube.com/watch?v=IcPPJqKsTR8
Senast redigerad av Madagascar 2023-10-13 kl. 19:37.
Citera
Medlem
SneakyBastard82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Det kommer från flera källor. Men för dig m.fl. är det inte intressant. Ert intresse är att upprepa mantrat flera gånger om dagen att det inte kan stämma.

Jag är inte för Palestina eller Israel, jag skiter i vilket som jag skrivit tidigare.

Men presentera en källa så ska jag kika på det.

De döda på festivalen är säkert Hamas härjningar, dom är barbarer.

Kan ni begripa att man kan vara neutral och ändå ifrågasätta uppgifter?
Senast redigerad av SneakyBastard82 2023-10-13 kl. 19:36.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag tror att det blir svårt för Israel att inte passera nån sorts gräns bara när det kommer till rensningen av Gaza. Inget tyder i nuläget på att "västvärlden" skulle ha några problem med att blunda eller titta bort, så starkt blåser den pro-israeliska vinden i dag, men det kan absolut inte uteslutas att vissa av Israels fiender i regionen mer än bara knorrar. Där finns redan en mer eller mindre stark antipati mot både judar och den israeliska staten, vilket gör att freden hänger på en skör tråd när nyheter om döden i Gazaremsan kablas ut.
Här tänker jag snarast på en instabil granne som Libanon, men även på Egypten, som kommer att drabbas av flyktingkaoset och tvingas ta itu med det. Naturligtvis har relationerna mellan Israel och Egypten förbättrats med åren. Med den historia mellan länderna som finns tål de kanske ändå inte vilka påfrestningar som helst.

Jag är f.ö. rätt säker på att inte USA — eller nån annan stat utanför Mellanöstern — skulle hindra Israel från nånting som anses "nödvändigt". Det är väl FN som tjurar och kommer med förmaningar, men FN har ingen makt i realiteten.

Alla länder inklusive USA har en gräns. Jag lyssnade på video under dagen. Och ska man tro den så har de olika sidorna kommunicerat detta. Vet ej om det är sant.

1 Hizbollah hotar med att anfalla Israel om Israel går in i Gaza

2 USA har hotat Hizbollah om de attackerar Israel så kommer USA lägga sig i

3 Iran har sagt om USA bombar Gaza eller Hizbollah så kommer Iran lägga sig i.

Nu känns det som WWI igen. Men bara för att en sida säger en sak så är det inte säkert de agerar. Hot är billigt. Länder och organisationer backar.

Jag glömde säga att Israel doktrin är ett kort krig. De har inte råd att ha 300 000 inkallade länge. Dessutom strid i bebyggelse kostar 3x så mycket ammunition som annan strid (Om man tror internet)

Jag såg även en annan video som förklarade orsakerna till att Hamas anföll på ett mer vetenskapligt sätt. Jag rekommenderar videon.

https://www.youtube.com/watch?v=zMxHU34IgyY
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in