Citat:
Ursprungligen postat av
r_o_n
Visst är det. Men Israel är tidigare kända att anfalla först. Men sympatierna svänger i denna konflikten.
Efter förra helgen så ligger mina sympatier hos Israel och tidigare, i flera år, var de hos palestinierna. Har arbetat i Libanon i 18 månader, mot slutet av 80-talet och då fick man en viss inblick i läget. Tyvärr går inte detta att lösa, så länge bägge parterna finns i området....
Jo men det har ju varit helt rätt när det kommer till krigen de utkämpat, ibland har de dock inte varit först på bollen utan fått kämpa i uppförsbacke.
Det bästa hade ju varit om Israel hade skapats utan kanske en nation av judar och palestinier om de nu hade fungerat som Palestina.
Dessvärre tror jag judarna hade blivit förföljda av dagens moderna muslimer även om så inte hade funnits något Israel.
Då hade alternativet varit att hålla sig utanför och leva utan nation vilket de ändå gjort väldigt framgångsrikt.
Jag är väldigt imponerad av judisk kultur, folk kan kalla dom bankier mm.
Men faktum är att de helt enkelt är framgångsrika.
Som öst asiater i USA som får mer minuspoäng än vita för att andra etniciteter ska få komma in på högskolan
Men som det är nu så tror jag ända långsiktiga lösningen är att köra ut en stor del av den palestinska befolkningen ur Gaza.
Det är mindre blodigt och lättare än att flytta på Israels befolkning.
Palestinierna är iaf muslimer så de bör ju klara sig hyfsat i närliggande länder/regioner.