2023-10-13, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Gasen är nere på 1976 års nivåer. En riktig ryss jag känner tjatade runt 2020 att jag borde köpa massa Gazprom aktier och det var faktiskt rätt nära att jag gjorde det. Det hade varit min sämsta affär någonsin. Ren tur helt enkelt. Han menade givetvis inget illa med det men mina argument gick ut på att jag inte riktigt litade på Ryssland.

Jag hade också flax. Sålde allt i fondväg som hette någonting med ryssland eller östeuropa lite efter 2014. Visade sig vara bra.
Citera
2023-10-13, 17:42
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilon
Mord som begåtts av soldater i de södra distrikten har ökat med 2400% senaste året.

https://twitter.com/ChrisO_wiki/status/1712557146406256820?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1712557146406256820%7Ctwgr% 5Eb1913b2e9d64f95dcbcdbded7679f11f6c99a0d4%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.redditmedia.com%2 Fmediaembed%2F176p21a%3Fresponsive%3Dtrueis_nightm ode%3Df alse
Inte förvånande då ryssen rekryterat grovt kriminella fångar sista åren.

Inte kul för invånare i samhällen som till sist fått mördare och våldtäktsmän fängslade, och sen får se dom igen efter nåt eller några år som fria män med vapen återvända...
Citera
2023-10-13, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Du blandar äpplen och päron, om du inte fått med dig att att Ryssland produserat gas sen 1940- talet kan jag inte hjälpa dig. Världens största gaslevrantör sen länge. Du har kanske hört talas om Gazprom med sina 500 000 anställda?

Så bra för dom. Dom har löst alla problem som sanktionerna skapat och sen skrivit om det i sin tidning. Precis som Lenin och Stalin gjorde på den gamla goda tiden. Jobbar man på fel tidning som skriver fel saker blir det nervgift i underkläderna.
Citera
2023-10-13, 17:45
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Det hade inte varit någon förstörelse om inte Ryssland hade tvingats göra det.

Ingen har tvingat rySSland till detta. Det är bara deras egna fantasier som vill påstå det. rySSland har fått storhetsvansinne och vill återupprätta sitt forna imperium.
Citera
2023-10-13, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Tyvärr i morgon är intecknat för att fixa skadorna som uppstått pga sanktionerna och övermorgon också och typ de nästkommande 10-20 åren .
Synnerligen insiktsfulla ord.

Fram till mars 22 var jag verksam i Ryssland och dess industri och med tanke på Rysslands industris nästan är hundraprocentiga beroende av västteknik (produktionsutrustning) har sanktionerna orsakat skador som sträcker sig långt mer än 20 år.

Det är kört för Ryssland, de producerar med i huvudsak västutrustning som utan underhåll och reservdelar är i slutet av sin livslängd.
De som säger att Kina är lösningen har inte någon industriell kunskap, Kina är inte lösningen, inte ens på kort sikt.

De vatniks som snackar om ideologi/globalisering/BRICS har ingen aning om vad som väntar Ryssland.
Citera
2023-10-13, 17:53
Medlem
raskenss avatar
Intressant från en frivillig i Ukraina som har lång erfarenhet av striderna:

“I’ve seen a lot of shit these last 18 months. But the sheer stupidity of RU actions in Avdiivka, Pisky area is astounding.
I’ve never seen such lack of disregard for soldiers. Running straight line human waves. Bodies stacked ontop of each other in fields, armor running over the deceased to get through.
The RU losses have to be extremely high. As in the thousands already and only from 3-4 days of fighting. And it’s not just mobiks, it’s vdv, dpr, & contract units. Just being thrown to slaughter in hopes Ukrainian positions run out of ammunition.”

https://twitter.com/IhateTrenches/status/1712764030249513333?s=20
Citera
2023-10-13, 17:56
Medlem
leachs avatar
En rysk BMP kör över sin kompis och blir sprängd. Allt enligt plan

Minus a Russian BMP
https://twitter.com/NOELreports/status/1712858711545266187
Citera
2023-10-13, 18:10
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arccosinus
Synnerligen insiktsfulla ord.

Fram till mars 22 var jag verksam i Ryssland och dess industri och med tanke på Rysslands industris nästan är hundraprocentiga beroende av västteknik (produktionsutrustning) har sanktionerna orsakat skador som sträcker sig långt mer än 20 år.

Det är kört för Ryssland, de producerar med i huvudsak västutrustning som utan underhåll och reservdelar är i slutet av sin livslängd.
De som säger att Kina är lösningen har inte någon industriell kunskap, Kina är inte lösningen, inte ens på kort sikt.

De vatniks som snackar om ideologi/globalisering/BRICS har ingen aning om vad som väntar Ryssland.

De som pratar om gamla ryska svarvar och CNC maskiner är antagligen inte medvetna om att Sovjetunionen misslyckades med att ta fram egna system och sedermera skrotade den utvecklingen . Sedan finns det de som ställer sin tilltro till kinesiska reservdelar/piratkopior/den grå marknaden eller rena kinesiska system . Lycka till med att få i ordning på den röran ( Den röran lär dessutom accelerera i takt med att sämre piratkopior hamnar i systemkritiska system )

Jag är dock nyfiken på varför väst inte sanktionerat utsäde ? Hela den ryska agrara sektorn är numera uppbyggt efter västerländsk modell och västerländskt utsäde i kombination har ju ökat rysk produktion samt gjort den mer planerbar.
Citera
2023-10-13, 18:25
Medlem
Citat:
Det är ur sammanhanget ett lösryckt idiom.

Du har alltså inte läst presskonferensen?
Du visar, precis som jag skrev i förra inlägget, att engelska inte är ryssanhängarnas starka sida.

Oroväckande många av er postar länkar som ni uppenbart inte har förstått innehållet av.
Du, Moretex och Drozd och ytterligare några dumskallar har gödslat med länkar som ni inte förstår innebörden av.

Någon klok skribent drog ner brallorna på Drotz och dennes oförmåga att tolka/förstå engelska varefter denne inte har postat något mer.

Moretex har inte förstånd att förstå att han inte förstår och fortsätter med att posta tolkade dumheter han inte har förstått innebörden av.

Åh Moretex... han som i ett långt, pompöst och nedvärderande inlägg informerade oss vanliga dödliga om hur Dostojevskij (död 1888) fick slita under bolsjevikernas styre (1917 och framåt). Det här blir väl raderat. Tycker ändå det borde sortera in under källkritik i tråden. Om personen som skriver inte kan ta sig igenom enkel tidningstext på engelska utan att missförstå, kanske han inte har koll på de mer komplicerade sakerna heller. Måste inte vara sant, men en rimlig tumregel.
Citera
2023-10-13, 18:36
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Det är ur sammanhanget ett lösryckt idiom.

Du har alltså inte läst presskonferensen?
Du visar, precis som jag skrev i förra inlägget, att engelska inte är ryssanhängarnas starka sida.

Oroväckande många av er postar länkar som ni uppenbart inte har förstått innehållet av.
Du, Moretex och Drozd och ytterligare några dumskallar har gödslat med länkar som ni inte förstår innebörden av.

Någon klok skribent drog ner brallorna på Drotz och dennes oförmåga att tolka/förstå engelska varefter denne inte har postat något mer.

Moretex har inte förstånd att förstå att han inte förstår och fortsätter med att posta tolkade dumheter han inte har förstått innebörden av.
Nån drog väl även ner brallorna på Drozd påstående om att ingen påstått att Kiev skulle intas på 3 dar?

Det visade sig sen att det var vad han själv påstått! Sjukt kul!

Drozd förövrigt är ju ett värdelöst Sovjetiskt system för skydd av deras värdelösa stridsvagnar.

Arenasystemet var väl tanken skulle ersätta det värdelös Drozd. Tyvärr för ryssen verkar även detta vara helt värdelöst!

Ser fram mot nästa nyreggat rysstroll som kallar sig för Arena..
Citera
2023-10-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag hade också flax. Sålde allt i fondväg som hette någonting med ryssland eller östeuropa lite efter 2014. Visade sig vara bra.

Jag sålde av rubbet av ryska ppm fonder i december 2021!
Vilket var en jävla tur, då de pengarna annars hade varit borta helt!
Senast redigerad av gaist 2023-10-13 kl. 18:46.
Citera
2023-10-13, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sidlinjen18
Det är inte ukrainarna som har valt krig, det är Putin. Är du trögtänkt eller jävlas du bara?

Ukraina, eller snarare deras korrupta regim, har valt fortsatt krig genom att vägra fredsförhandla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in