2020-02-19, 14:26
Bannlyst
Enligt henne sjlv skapade hon "Dance Monkey" p en halvtimma d hon hade trkigt.

Den har en ganska "enkel" melodi men innhller nd stycken som krver ganska mycket musikaliskt kunnande. r det mjligt att hon skapade denna slinga p en halvtimma? Sjlv lskar jag lten.

r hon ett musikaliskt oslipat geni?
Citera
2020-02-19, 14:54
Medlem
FedupFlorences avatar
Ah, lskar den lten. "... I see the way you shine, take your hand my dear and place them both in mine" "and now I beg to see you dance just one more time". Helt fenomenal i sin enkla text och melodin r super.
Citera
2020-02-19, 16:13
Medlem
kalkryggars avatar
Musikaliskt geni vet jag ju inte men hon r nd ganska bra.
https://www.youtube.com/watch?v=4iQxG8ZjYO8

Det r dock ljusr ifrn min stil s det r inget jag lyssnar p.

Nr man sitter och spelar/skriver musik s har man ganska mycket i huvudet. Saker man kommer p men inte passar i det man gr just d lgger man i bakhuvudet och tar fram ngon annan gng och kanske vnder p slingan eller nt.

S om hon har gjort den p en halvtimma s mste du nd lgga in hela hennes musikliv i alla ltar hon gr.
Citera
2020-03-06, 21:44
Medlem
Har snart sett videon 20 ggr , sllan sett sdan knsla sdan rst sdan text , hon r vrd varenda krona hon fr ut av detta. Man blir glad av en sdan talang.
Citera
2020-03-10, 18:46
Medlem
Janos avatar
Har alltid tyckt att hon sjunger Dance monkey med ngon konstig jttebred latino dialekt. Med ett litet stnk Italien-amerikanska kanske. Finns det ngon speciell anledning till att hon gr det? Senast jag kollade verkar hon vara fdd i Australien. S ngon som vet vart den dialekten kommer ifrn?
Citera
2023-10-13, 15:44
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Hrde hennes lt p radion en gng fr ett tag sen o har alltid undrat fljande.
Varfr blev hon s populr? Varfr gillar folk henne?
Hon sjunger som en bebis. Hon sger inte Before - hon sger Befoy.
Hon r groteskt ful. Hon r tjock.
Jag hatar henne.
Citera
2023-10-13, 15:52
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biggles-12
Har snart sett videon 20 ggr , sllan sett sdan knsla sdan rst sdan text , hon r vrd varenda krona hon fr ut av detta. Man blir glad av en sdan talang.
Fan r du seris?
Jag tycker exakt tvrtom vad du skriver.
Hon r grotesk. Hon sjunger som en bebis, bokstavligen. Befoy?? Before heter det. Man blir inte glad. Man blir triggad o jag vill henne allt det vrsta. O dig med. Fyfan vad du cklar mig
Citera
2024-04-26, 23:40
Medlem
GretaKnullbergs avatar
Bumpar trden s fler kan hata henne tillsammans med mig s vi kan stra oss p hennes groteska babyprat ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in