2023-10-13, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indian Bruce Li
Taxin beställdes från Turkiet…
Hur vet man det?
Citera
2023-10-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagheterpinto
Tydligen vart han fritagen i natt för att göra just detta. Så han kommer bli skickad tillbaks till sishemmet utan extra påföljd då 4 år ungdomshem är max straff för ungdomar idag.

HVB-hem inte SiS-hem Taxi har beställts från Turkiet till 16-åringen och 50-åringen HVB-rymling och chaufför anhållna – taxibil uppges ha beställts från Turkiet https://omni.se/t/skjutningen-i-tullinge/ba6633e5-18e6-4b5f-b668-3565fe66ed65
Citera
2023-10-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Är det någon som i nuläget VET vilka som är skjutna/dödade?

L*za”adoptivbarnet” och Annel* Marinkas mamma
Citera
2023-10-13, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hattler
Tråkigt när föredömen dras in

Från nätet

Incidenten påminner om när en ungdomsaktivist ("eldsjäl") blev skjuten mitt på ljusa dagen i Lidingö
(FB) Skottlossning på Lidingö - måndag morgon 24/8 2020 (person skjuten till döds)
Citera
2023-10-13, 12:52
Medlem
logiskts avatar
Kan bekräfta att ”Louise Gucci” är bror till Pa Modou Badije (Panetoz). Pa Modou jobbade som fritidsledare på ungdomsgården i Skogås innan Panetoz startades. Riktigt bra kille - fruktansvärt om detta har gått ut över honom och hans fru/barn.
Citera
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tycker den här tråden visar hur mycket folk bara gissar och skriver saker som inte stämmer.

Många skriver att Pa och Gucci är syskon
Känns lite konstigt med tanke på att den ena är 40 år och den andra 21
En riktig sladdis med andra ord.
Pa fick alltså en lillebror när han var 19 år och då är det knappast samma mamma.

Tror hellre på att han är ett syskonbarn.

Vem är den häktade och vem är taxichauffören?

Fokusera mer på vilken äcklig människa det är som gjort detta och på hans släkt som inte klarat av att uppfostra sitt barn.
Denna familj har inget i Sverige att göra.
De har samma pappa, Pa kom hit med sin pappa när han var 12 år ungefär, (mamman död har jag för mig) Pappan träffade en ny kvinna o de fick "Gucci", Gucci står fortf skriven hemma hos deras pappa.

Media har lyckats bra med att mörka detta, undra hur Jordgubbens sida fick veta, kanske "gucci" skrytit lite för mycket om sin kända halvbror.
Citera
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Tycker den här tråden visar hur mycket folk bara gissar och skriver saker som inte stämmer.

Många skriver att Pa och Gucci är syskon
Känns lite konstigt med tanke på att den ena är 40 år och den andra 21
En riktig sladdis med andra ord.
Pa fick alltså en lillebror när han var 19 år och då är det knappast samma mamma.

Tror hellre på att han är ett syskonbarn.

Vem är den häktade och vem är taxichauffören?

Fokusera mer på vilken äcklig människa det är som gjort detta och på hans släkt som inte klarat av att uppfostra sitt barn.
Denna familj har inget i Sverige att göra.
Det står i tråden att de är halvsyskon med samma pappa.

Ingen är häktad. De anhållna skall begäras häktade senast 3 dagen kl 12.
Först då blir häktningsframställan en handling allmänten kan begära ut.
Citera
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valtieri
Som jag skrev tidigare skall nog Pa och Marinka med för den delen vara jävligt glada över att de lever, bedömer dessa två vara de egentliga målen.

Behöver inte vara så, räcker med att Pa har gjort något för att hjälpa sin lillebror, ponera att hans lillebror ringt mitt i natten i panik, behövt bli upphämtad och få sovplats, det kan verka oskyldigt utifrån utan att veta större kontext, men det kan räcka, sett från klanens/släktens perspektiv har nu Pa aktivt hjälpt fienden, vilket gör honom till en direkt fiende.

Nu är det fritt fram på Pa och hans familj, dels för att familjen ses som en enhet och dels för att skicka en signal vad som händer med dig och din familj om du hjälper fienden.
Senast redigerad av doncroce 2023-10-13 kl. 13:09.
Citera
2023-10-13, 12:53
Medlem
qups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavadolfstorg14
"– Våldets gränser fortsätter att flyttas fram, säger rikspolischef Anders Thornberg. "

De flyttas fram pga två personer kallade räven och jotdgubben. Dessa måste bort så att trenden inte sätter sig.

Trenden är redan satt. Oavsett dessa två så kommer den att fortsätta. Folk inom gängmiljö kan beklaga sig över utvecklingen hur mycket de vill men efter att andra anhöriga i ordningen blev avrättad så kommer man alltid ha detta som ett alternativ framöver. Ett alternativ mot andra eller ett alternativ mot sig själv.

Vad är nästa steg i utvecklingen?
Citera
2023-10-13, 12:56
Avstängd
Undra om marinka kommer lämna pa pga detta för att skydda barnen? De kommer nog försöka igen, kanske rensar som hela huset med hitmans nästa vända? Hade ni lämnat?
Citera
2023-10-13, 12:56
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
De har samma pappa, Pa kom hit med sin pappa när han var 12 år ungefär, (mamman död har jag för mig) Pappan träffade en ny kvinna o de fick "Gucci", Gucci står fortf skriven hemma hos deras pappa.

Media har lyckats bra med att mörka detta, undra hur Jordgubbens sida fick veta, kanske "gucci" skrytit lite för mycket om sin kända halvbror.

Det förklarar saken, Pa har skrivit om sin halvbror på Instagram.
Citera
2023-10-13, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klv442
Utlänningar kan ha knepiga namn, för oss svenskar med våra mått mätt.

Exempvis kan man heta Hora!

Apropå knepiga namn förstår jag inte dom som döper sina barn till Dick

"Tjena Dick heter jag, betyder kuk på engelska men skit i det nu"

Jag tror bara det är samtliga som är efterblivna som är med i namngivning, dels personen själv, sen alla som rapporterar osv osv. Eftersom alla skriver Louise Gucci och att alla bilringar älskar att köpa märkeskläder som tex Gucci men även ytterligare märke. Louis Vuitton, borde inte hans smeknamn vara en en del av båda märkena? Alltså Louis Gucci? Jävligt lustigt om han råkat skriva louise nånstans och sen har det fastnat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in