Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-13, 12:22
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustavadolfstorg14
Hur mycket har jordgubben och räven kostat Sverige, med alla mord, mordförsök och söndersprängda hus????

Helt sanslöst att de tillåts fortsätta. Bort med båda, på vilket sätt skiter jag i, även om de får ett skott i pannan. Är så trött på det gänget överhuvudtaget och deras sätt att hantera konflikter. Sjuka på en annan nivå
Ingen av dem befinner sig väl i Sverige. Hur ska du lösa ett skott i pannan på någon som befinner sig i Kurdistan?
Citera
2023-10-13, 12:23
Medlem
Valtieris avatar
Som jag skrev tidigare skall nog Pa och Marinka med för den delen vara jävligt glada över att de lever, bedömer dessa två vara de egentliga målen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
tror syftet var att skjuta vem som helst, de första de träffar på i huset typ, spelar ingen roll om det är mammor pappor eller barn för smutsen skiter i vilket, barnen/tonåringarna som utgör dessa dåd är så höga på tramadol att de skjuter på det första som rör sig

De får nog bara uppgiften att skjuta allt som finns. Precis som du säger. Syftet med dessa gärningar är väl dessutom att gå på familjen i syfte att skrämmas? Även om jag aldrig kommer förstå mig på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Dömd till 18 år och inblandad i flera utredningar så kommer bli dömd för mer.
Citat:
Ursprungligen postat av norther1
Louise Gucci sitter inne. Dömdes till 18 års fängelse tidigare i år.
Inblandad i flera utredningar.

Har han pratat lite för mycket under förhör och detta är konsekvensen?
Citera
Avstängd
Enligt Aftonbladets uppgiftslämnare ska taxin ha beställts från Turkiet
Hur fan?
Citera
2023-10-13, 12:24
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hur fan?

Ringa och beställa precis som med ett svenskt nummer?
Citera
2023-10-13, 12:25
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
En måltavla måste ha funnits i huset och dessa kvinnor har kommit emellan.
Var är denne Louise Gucci? Sitter inne eller är han ute?
Du har alltså fortfarande inte begripigt att de kriminella skjuter anhöriga och oskyldiga släktingar till antagonisterna?
Citera
2023-10-13, 12:27
Medlem
PaK12s avatar
Uppdatering kl 12:10 från Polisen:
https://krimkartan.se/?id=215512
Citat:
De två gripna anhölls på fredagsförmiddagen, på sannolika skäl misstänkta för mord.
Citera
2023-10-13, 12:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Hur fan?

What? Jag beställer alltid taxi från det land jag är i när jag åker hem, så väntar den på mig på Arlanda.

Tror du inte att det går att ringa till Sverige från utlandet? Så mycket har inte SD kunnat säga till om, ännu...
Citera
2023-10-13, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Aftonbladet skriver att de "fått uppgifter" om att "anhöriga" till "huvudaktör i våldsvågen" är skrivna på adressen.

Detta tolkar jag som Pa och Louise Gucci, samt att de är släkt på ngt sätt och inte bara har samma efternamn.

Aftonbladet kan ju ha fel, förstås.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/76v4nW/larm-om-skottlossning-i-villaomrade

Detta har skrivits flera gånger här… Louise är hans lillebror. Gucci är namnet han tagit själv som smeknamn. Googla så hittar du han riktiga namn.
Citera
2023-10-13, 12:33
Medlem
Vad får det för effekt att detta nu förändrats, d v s att de mördar släktingar, vänner och andra inom kretsen till den egentliga måltavlan?

Initialt blir hämndbegäret än större antar jag. De flesta gängkriminella accepterar att de utsätter sig för en risk att bli mördad när de ger sig in i ett blodigt gängkrig. Men mördas släkt och vänner, då antar jag att de första de tänker på är hämnd.

Men i det långa loppet? Kan det förhindra att unga går med i gänget? Detta då de nu inte bara riskerar sina egna liv utan mamma, pappas och syskons liv? Blir gängrekryteringen svårare?
Citera
2023-10-13, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Är det hon?
https://www.expressen.se/nyheter/skolan-domde-ut-lizas--drommar-nu-vill-hon-bli-jurist/
Ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in