Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Snabba!
Önskar höra sakframställan och slutpläderingarna, hoppas det finns med, för att inte glömma Cleas Cirkus med rättsläkarna
Här hör man att Johanna kör förtängningskortet om varför hon angav grannen som den hon misstänkte för att ha med sig Toves mobil till McD.
Den sanningsenliga Johanna som också säger att eftersom Maja erkänt dumpningen, så trodde hon att Maja berättat sanningen, så därför ville hon också berätta sanningen. hela sanningen...så att deras historier skulle överensstämma.
Så manipultaivt Johanna kan lägga upp det.
Men inte många tror på att johannas tårar som kommer i rätten handlar om att det var så traumatiskt at kastas tillbaka till händelsen, att det är därför hon gråter.
Jag tror att de flesta känner att tårarna är för Johanna själv. Det traumatiska som hon säger ha kastats tillbaka till i förhören (mordet) det händer inte, utan det är u hon kastas tillbaka till förhörssituationen där Maja inte var den hon trodde, dvs hon har golat.
Tankarna på denna situation, det får Johanna att gråta, för det var så traumatiskt för henne själv då. Det tror jag att rätten förstår.
Man kan också känna att Johanna verkar tycka synd om sig själv, att hon var helt själv i allt. Så traumatiskt...
Påminns återigen om hur Johanna berättar om hur mycket ångest hon får när hon är osams med andra. Hon måste reda ut saker.
Ja, det vet vi också hur det går till.
Faktum är att jag ror att Johanna på riktigt upplever sig som att det är synd om henne. Lite som ett barn som har gjort fel, men inte är så ledsen för vad de har gjort utan för att mamma och pappa säger till. Dumma...