2023-10-13, 11:34
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasigabananer73
Är ni alla helt cp här eller?
M*rink* är 33? Läst att hon är 60 i typ 3 inlägg.

Vilka är BO??
Hennes mamma är 60. Kanske är du som är lite cp?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jorja
Om du läst 60 inlägg borde du också snappat upp att hon inte är ett av offren utan andra familjemedlemmar.

BO är Marinkas mamma och deras ”adoptiv dotter Liza.
Citera
Medlem
Snaidistens avatar
Kommer bli en veritabel skitstorm i media idag. Laddas som aldrig förr just nu hos drakarna!

Synd bara att detta inte kommer göra någon skillnad överhuvudtaget. Allt kommer bara bli värre men man kan ju alltid uttala sig bestört i media och låtsas att man försöker göra skillnad.
Citera
2023-10-13, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermi-Tage
Samhället har verkligen inget att vinna på det här.
Det finns bara förlorare.
Vi är alla supertorskar som har det här problemet i vårt land.
håller delvis med dig ,, den enda fördelen jag kan ana är just när det kriminella slöddret eliminerar varandra ,, men här är, det ju helt andra som gick åt
Citera
2023-10-13, 11:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är för att du lever med svenska traditioner. Vi har koll på vilka som är våra kusiner och nästkusiner och kusinbarn. Men sedan tappar vi kollen.

Men i andra kulturer kan det vara betydligt mer omfattande. Jag umgicks för länge sedan med en tjej från (dåvarande) Jugoslavien, och enligt henne höll de koll på släkten i sju led.

Det går ju knappt att uttrycka på svenska men som jag fattade det visste de vem som var deras nästkusins nästkusins kusin. Ungefär så.

Med tanke på att föräldrar till gängmedlemmar inte alltid vet att deras barn är gängmedlemmar så kan det inte vara så enkelt att veta om kusinens kusin är gängmedlem.
Hur många gånger har man inte läst om de här supertrevliga killarna som har planer på att bli både advokater och läkare enligt föräldrar och vänner men istället förstör sitt liv genom att bli skjuten får någon liten drogaffär eller annat skit.
Citera
2023-10-13, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Ännu 2 oskyldiga miste livet i gängkonflikter . Tack moderaterna o SD att ni gör allt ( inget) . Har blivit värre sen ni tog över

Vi kan diskutera graden av oskyldig.

Är du helt oskyldig om du väljer att bilda familj med en kriminell? Jag tycker det är hög tid att diskutera detta.

Är du oskyldig om du som förälder inte förmår att söka hjälp i världens bästa trygghetsnät om din son är på glid och det slutar med att du blir skjuten av hans fiender en vacker dag?

Är du helt oskyldig om du som kvinna väljer att träffa och idka partnerskap med en man som är uppenbart kriminell och lever ett ohederligt liv? Du chansar precis som i dobbleri, en risk mot lite kortsiktig äventyr med en spännande kille.

Nej, jag tycker inte det. Jag hade bytt efternamn, tagit avstånd och aldrig mer omgett mig med någon av mina släktingar var kriminella. Men människor förväntas ej längre behöva ta ansvar för någonting.
Citera
2023-10-13, 11:36
Medlem
Skytten är en 16 åring som rymt från SIS-hem.

Ungdomsfängelse är det enda rätta.
Citera
2023-10-13, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babyygirl1
BO är Marinkas mamma och deras ”adoptiv dotter Liza.
Men var bekräftas det att ena BO är i samma ålder som adoptivdottern?
Citera
2023-10-13, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Är du cp eller? läs tråden, de har sagt minst 10-20 gånger
LIZA O VILMA.

Var kommer namnet V*lma från? Är väl inte bekräftat?
Citera
2023-10-13, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Okej, låter rimligt. Not. Men nej jag aldrig vurmat för invandring, jag tror på längre straff och visitaionszoner så snart som möjligt. Men det jag vurmar för är att hjälpa unga som idag hamnat snett. Och då pratar jag inte om unga mördare i allmänhet utan unga som lever med trauman, ångest, självskadebeteenden, missbruk. Men däremot kommer flera småsyskon och anhöriga till utövare av dessa brott komma i fråga att hamna på mitt bord.
Okej!
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Men på något sätt insyltade? Varför måste de vara det? Det har ju faktiskt blivit allmänt känt att man just nu går på anhöriga som inte är inblandade i någonting kriminellt. Det är också det som poängen att man går på oskyldiga för att skapa makt. Tyvärr sprider sig detta som epidemi.
Du behöver uppenbarligen lyssna på Fredagsintervjun med Jan Persson och Johannes Wahlström, som handlar om kriminella klaner.
Citera
2023-10-13, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Jaha TV 4 rapporterade att en av de gripna en pojke var på rymmen från SiS-hem. Vilken är det i ordningen nu?
I ärlighetens och hederlighetens namn så deklarerade chefen för socialförvaltningen i en av de 50 utanförskapskommunerna i radio häromdagen att all form av rehab-insatser bara funkar om personen är motiverad.

Jag tolkar det som att dessa barnmördare redan checkat ut från samhället, de är desperados som flyger helt fritt och planlöst. De är inte intresserade av Sverige, radhus och knegarjobb.

De passar inte på SIS-hem, och SIS-hem passar inte för dem..Det bevisar inte att SIS-hem är dåligt, bara att det är fel verktyg mot gangsters.

Han ville ha inlåsning, inte rehab för dessa. Han motiverade det med att han har ett ansvar för alla de vanliga medborgarna. Jag tycker det var vettigt sagt.
Senast redigerad av SirDuke 2023-10-13 kl. 11:44.
Citera
2023-10-13, 11:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av inteeviktigt
Skytten är en 16 åring som rymt från SIS-hem.

Ungdomsfängelse är det enda rätta.

Tydligen vart han fritagen i natt för att göra just detta. Så han kommer bli skickad tillbaks till sishemmet utan extra påföljd då 4 år ungdomshem är max straff för ungdomar idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in