2023-10-13, 11:20
Medlem
Hermi-Tages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2loud
ENKELT ,,, INGEN Det här är en dödsspiral (EDIT: vinnare är SAMHÄLLET )

Samhället har verkligen inget att vinna på det här.
Det finns bara förlorare.
Vi är alla supertorskar som har det här problemet i vårt land.
Citera
2023-10-13, 11:21
Medlem
Citat:
ahhh jag tror du tänker på Lucianoz
Panetoz är ju också väldigt folkliga och varit med i melodifestivalen flera gånger. Och det är mest lite äldre och barn som lyssnar på dem. Så jag tror han menar helt rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagnitardigenkelt
Är det etniskt svenska kvinnor som mördades eller vilket ursprung?

Känns väldigt bra att mångkulturen visar sitt rätta ansikte djupt inne i PK-landskapen innan har ju andra varit drabbade som inte ville medan PK-folket hyllat all skit

Är det artistens svärmor som är 60-åring så lär hon vara en romsk kvinna, då artistens fru är en finsk rom.
Citera
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Menar du mig?? I det som händer idag räcker det tydligen med att vara kusin till någon har du inte fattat det. De är i deras ögon insyltade och för att skada den egentliga som de inte kommer åt.

Fast allt är ju inte svart eller vitt. Imponeras man av systersonen som går på SFI men kör någon tysk bil av nyare modell, har Gucci keps och kommer med dyra presenter och systersonen har detta för att han är en "hårding" som jävlas med andra kriminellas formellt icke-kriminella familjemedlemmar? Uppmuntrar man det när systersonen lägger ut en bild av sig själv i någon cool dyr märkesskjorta, dyra smycken etc?
Citera
2023-10-13, 11:22
Medlem
Citat:
ahhh jag tror du tänker på Lucianoz
Du åsyftar dansbandsturken som plågar våra äldreboenden?
Citera
2023-10-13, 11:23
Medlem
lindblomsgröns avatar
Är taxichauffören med i det? genom att vapen låg i bagageutrymmet. Tycker de skulle ha mera koll på vilka kunder de tar de skulle ha rätt att neka. Om man är under 18 år är det konstigt om man har råd att åka taxi.
Citera
2023-10-13, 11:23
Medlem
Badjie - vad vet man om den gambianska släktens historia och gängkriminella kopplingar?
Citera
2023-10-13, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fd.Spermie
Sjukt onödigt och amatörmässigt. Hade jag varit beställare hade jag varit förbannad att utföraren inte ens sköt "rätt" personer, om man kan uttrycka sig så.
Tror inte gucci gråter några tårar att hans farbrors (?) frus morsa/hans farbrors nanny och dennes inneboende (?) blir skjutna. Han har ju noll släktskap med dessa och säkert ingen närmare kontakt med dessa heller.
Jag har tex ingen aning vem min farbrors frus morsa är eller vad hon heter, jag hade således inte sörjt henne ifall hon gick bort.

Skrämmande hur dåliga mördarna verkar vara
Citera
2023-10-13, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chiquita
Bonusdotter skulle ju innebära att hon är dotter till Pa, och det är hon ju inte. Det står däremot att familjen är Lizas ”extrafamilj”.
Förmodligen Liza och svärmor till Pa som är döda.

Nej, jag menade att hon var bonusdotter från hustruns tidigare relation. Men någon skrev nu att de tagit sig an henne, utan övriga familjekopplingar.
Citera
2023-10-13, 11:26
Medlem
Som av en slump har Panetoz stängt av kommentarsfältet på sin Instagram….
Citera
2023-10-13, 11:27
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Sjukt onödigt och amatörmässigt. Hade jag varit beställare hade jag varit förbannad att utföraren inte ens sköt "rätt" personer, om man kan uttrycka sig så.
Tror inte gucci gråter några tårar att hans farbrors (?) frus morsa/hans farbrors nanny och dennes inneboende (?) blir skjutna. Han har ju noll släktskap med dessa och säkert ingen närmare kontakt med dessa heller.
Jag har tex ingen aning vem min farbrors frus morsa är eller vad hon heter, jag hade således inte sörjt henne ifall hon gick bort.
Det är för att du lever med svenska traditioner. Vi har koll på vilka som är våra kusiner och nästkusiner och kusinbarn. Men sedan tappar vi kollen.

Men i andra kulturer kan det vara betydligt mer omfattande. Jag umgicks för länge sedan med en tjej från (dåvarande) Jugoslavien, och enligt henne höll de koll på släkten i sju led.

Det går ju knappt att uttrycka på svenska men som jag fattade det visste de vem som var deras nästkusins nästkusins kusin. Ungefär så.
Citera
2023-10-13, 11:27
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
De har nog bara till uppdrag att skjuta någon på adressen. Budskapet kommer fram. Ännu mer läskigt för de inblandade att deras mammor eller barn eller vem som helst i närheten kan dödas nu. Innan var det ju mest "soldaterna".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in