2023-10-13, 10:46
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EBITDADDY
Om det är sant så betyder väl bara att Israel gjort samma sak som arabländerna i mellanöstern?

Man kan ju konstatera att israeliska terrordåd i Europa = 0

Arabiska terrordåd i Europa är minst hundratals - och det uppmanas ju till våldsdåd i Europa idag med.
Citera
2023-10-13, 10:46
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Vi i Sverige har verkligen öst in pengar i det svarta hål som Palestina utgör. Sverige har väl verkligen tagit ställning för Palestina och kritiserat Israel. Men rätt ska vara rätt, åker man in i byar och städer med enda målsättningen att döda civila i guds namn så ska man straffas så enkelt är det.

Så du resonerar som Hamas.
Citera
2023-10-13, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
Enkelt att dela in folk i muslimkramare eller judekramare.
Muslimer behöver definitivt inte kramar utav mig. Inte Judar heller.

Men om du inte förstår mer än vad medier vill att du skall förstå så är det ditt problem.

Det ser ju ut som de flesta anser att alla Palestinier tillhör Hamas och då är det ju lätt att utrota dem, bli av med problemet vill säga OCH då blir det ju fred på jorden för vi övriga är minsan fina och fredliga varelser, eller ??
Och att då någon/ några anser att övriga världen skall ta emot dessa så kallade Hamasanhängare rimmar det ju illa.

Vad vill man egentligen undrar jag.
Vi får väl se hur allt slutar. Framtiden är ju varje sekund räknat.

Du lyckas pricka in det som kallas kvalificerat svammel, t.ex. har jag aldrig påstått att jag är "judekramare", bara för att jag enkelt avslöjar den efterblivna statsreligionen Islam. Återigen kopplar du mig med msm., utan att ha en aning.
Citera
2023-10-13, 10:47
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Men ditt jävla mongo, under 75 JÄVLA år har Israel förtryckt, förnedrat, dödat, massakerat, bombat sönder, brytit mot otaliga internationella lagar etc etc. Listan är rikslång. Och ni mongon här är nöjda med att Sverige kritiserat Israel lite då och då, att västvärlden kanske rytit åt då och då? Är det ett jävla skämt för er?
Det är den här inställningen som kan få mig att undra om det inte vore bäst om judarna fick utplåna Palestina en gång för alla, trots allt...
Citera
2023-10-13, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Terrorstaten vill att 1.1 miljoner människor ska lämna Gaza inom 24 timmar och åka söderut in i öknen, detta samtidigt som man har infört blockad på allt från mat till vatten och elektricitet. Nu sätter folkmordet igång...

https://twitter.com/ClareDalyMEP/status/1712687567559168265
Det är väl bra att dom varnar civilbefolkningen först, både så här och med sms och varningskott.
Gjorde terror hamas samma sak innan sitt tillslag?
Citera
2023-10-13, 10:49
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag tror också Shin bet fick varningar, men på grund av en organisatorisk fuck up antingen genom att politikerna inte trodde på det eller att Shin bet misstolkade informationen plus helg och annat gjorde att israelerna blev överraskade.
Jovisst, överraskade blev de uppenbarligen. Frågan är om politikerna valde att inte tro på det. De utvalda politiker som nåddes av informationen. Gissar att man kommer pressa Netanyahu rätt hårt kring detta på sikt. Han var ju hårt pressad redan innan han fick chansen att sammankalla en kris-/samlingsregering.
Citera
2023-10-13, 10:50
Medlem
Goatpower1911s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Ni verkar ju gilla Hitler och Goebbels, med tanke på att de radikala sionisterna i Israel på många sätt är nazister med kippa. Du lyckas till och med i ditt svar bekräfta detta. Att tvångsmässigt gnälla om nazister och antisemitism som moralisk sköld för att få begå folkmord och etnisk rensning mot palestinier är så passé vid det här laget när ni beter er precis likadant. Som tur är är din sort inte direkt representativ för judar i väst, som givetvis vill ha fred för båda sidor och aldrig skulle stödja folkmord som ni övriga gör.

Låter lite grann som Putin när han säger att Zelenskyy är en judisk nazist också. Himlen är grön och gräset är blått!
Citera
2023-10-13, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Det är den här inställningen som kan få mig att undra om det inte vore bäst om judarna fick utplåna Palestina en gång för alla, trots allt...
Jag tror att dom svenskar som tidigare inte brytt sig har börjat tänka mer som dig dom senaste dagarna.
Dom som tidigare varit israelvänliga är förmodligen ännu mer övertygade nu.
Citera
2023-10-13, 10:54
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur man än vrider och vänder på det så finns det extremt lite yta att fly till inom Gazaremsan. Det är inte så att dessa campingplatser du nämner till 100% består av välklippta gräsmattor optimala att sätta upp tält på. Det kan röra sig om leråkrar, blötlagd mark, mark med grödor, förorenad mark, stenig mark osv. Du är en idiot om du tror att det finns massa mark att chilla på i Gaza tills kriget är över. En bra marathonlöpare springer från norra Gaza till södra Gaza på några timmar. Du kan i princip höra bomberna som faller i norr om du bor i söder.
2 mil och sova ute några veckor är en baggis om du är stark och frisk.

Är du sjuk, gammal eller nyfödd är det en helt annan sak. Var samma grej i Ukraina, de blev också varnade innan bombningar och invasion...
Citera
2023-10-13, 10:56
Medlem
baggebo1s avatar
Israelisk diplomat knivhuggen i Peking:

https://twitter.com/IsraelWarRoom/status/1712737075579994365
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är den inställningen ni rasister har här. Finns inget och undra över, bara att inse att ni är vidriga människor.
Vi rasister har förstås inställningen att vi struntar i både judar och araber egentligen.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Det är den inställningen ni rasister har här. Finns inget och undra över, bara att inse att ni är vidriga människor.
Vi rasister har förstås inställningen att vi struntar i både judar och araber egentligen.

Dessa är bara relevanta i sina respektive förhållanden till den vita världen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in