Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-13, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heml7g
Ibou är Pa,s lillebror. Samma pappa. Tror inte dom vuxit upp tillsammans. Iom att ingen i media,fb osv listat ut det tidigare så trodde han kanske dom var safe..
Pa är inte det minsta kriminell, har i många år kämpat med olika projekt för att unga inte ska dras in i kriminalitet. Har läst tidiga åtal mot Ibou där föräldrarnas frustration över att få hjälp med kriminella sonen lyfts fram.
Min gissning är att om det inte är svärmor som nämns tidigare i tråden är att det är Ibous mamma som är skjuten. Att Mamman och Pappan lämnat lägenheten dom är skrivna på för att gömma sig hos Pa.
Fruktansvärt tragiskt och vidrigt.

Någon i tråden antydde att han kanske även stod med i Pa bolag men som sagt osäker uppgift!

Citera
2023-10-13, 10:13
Medlem
fernebos avatar
Flera inklusive TV4:s kriminalreporter menar att Zero-nätverket (med Badjie, brorson till måltavlan för nattens dåd) som tidigare var allierade med Majid bytte sida till Abdo i samband med splittringen .

Det skulle innebära att Räven ligger bakom både dagens och gårdagens dåd.
Citera
2023-10-13, 10:14
Medlem
Slackoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag tror att det är Liza Britzelli (20) och en nanny som heter Wilma Reynosa (60) som skjutits till döds.

Denna Liza?
https://www.nollautanforskapet.nu/om-oss
Citera
2023-10-13, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag tror att det är Liza Britzelli (20) och en nanny som heter Wilma Reynosa (60) som skjutits till döds.
I så fall fick lärarna rätt.
https://www.expressen.se/nyheter/skolan-domde-ut-lizas--drommar-nu-vill-hon-bli-jurist/
Citera
2023-10-13, 10:18
Medlem
Valtieris avatar
Ägare till MJM93P:

OM*R, H**SSEIN *BDI

Adress
DEGERBYGRÄND 18 LGH 1302
Postnummer
16372
Postort
SPÅNGA

*=A
**=U
Citera
2023-10-13, 10:19
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Ser ut som landsbygd? Dyra villor?
Typ dåligt isolerade rad-/parhus för 4-5 mille.
Citera
2023-10-13, 10:21
Medlem
Läste Expressen-artikeln som länkades tidigare. (här är den igen https://www.expressen.se/nyheter/skolan-domde-ut-lizas--drommar-nu-vill-hon-bli-jurist/ )

Herrejävlagud om det är L*za som är ett av offren, mediakaoset det kommer att bli kommer att vara något vi aldrig sett tidigare.

Vill man vara krass och cynisk (och det är väl det FB är till för?) så kan man konstatera att dramaturgin i det är tyngre än någon manusförfattare av pajigt crime-drama hade lyckats få till.
Citera
2023-10-13, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Insyltade ja, han Pa har väl bröder i bandet som kanske är det eller flickvänner.

För mig är man insyltad om man gjort ngt. Här råkar man ha släktband utan kontakt vad det verkar. Jag personligen tycker inte man är insyltad då. Då är man oskyldig som drabbas. Som sagt jag har en kriminell far. Jag är akademiker och ostraffad och lever lagligt. Är jag då insyltad?
Citera
2023-10-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Typ dåligt isolerade rad-/parhus för 4-5 mille.
Tack
Otroligt vad utspritt det är med dessa dåd är
Ser ut som rena bullerbyidyll i nga områden
Inga getton precis
Citera
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chili-cheese19kr
Som man bäddar får man ligga. Detta vi ser idag är ingenting annat än statsfinansierad terror. Hur tänker ni? Jo, detta vi ser nu är produkten av gangster rapp som fått operera fritt sedan Kartellens intåg 2009.

SR (Sveriges Radio) som finansieras statligt har flera gånger belönat artister och gangster rappare med fin fina priser.

Den dumma svennebananen kan enbart skylla på invandring men ser inte vart
roten till problematiken ligger.

Hörde på radio för nån dag sen hur bra det var med rapp, det gav nämligen en väg ut för kriminella och ett hopp för unga att inte bli gängmedlemmar Yeah right!
Citera
Medlem
Polis och myndigheter tar väl fram saft och bullar igen.

Om ingen tar tag i problemet kommer det fortsätta. Hela jäkla samhället är ett skämt och inte hjälper det att politikerna fjantar sig och säger någon klyscha.

Staten ska ha våldsmonopol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CheckMixarn
Det är redan panik

Inte lika coolt att hänga med och skaffa barn med kriminella längre. Fast många saknar hjärna. De fortsätter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in