Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Majas och Johannas lögner innebar att Toves kropp låg ute i naturen i veckor. De anhöriga led. Hade Maja och Johannas lögn lyckats så hade anhöriga lidit än idag. Utan att veta vad som hänt med Tove, utan att ha en grav att gå till. Grubbel och ångest över var Tove var, vad som hänt henne.
Men du tycker att det är i sin ordning, eller hur? För det är ju inte brottsligt att ljuga. Och moral tycker du är ovidkommande för frågan. Till råga på allt är det en tillgång att kunna se det fina med att Johanna och Maja kan ljuga utan konsekvenser. Det gör ju du. Du kallar det för att ”se nyanser”.
Maja har ljugit om sina förehavanden under mordet, utan konsekvenser. Hon belönas istället. Ljuger man riktigt bra för rätten, oavsett hur uppenbart det är, så belönas man med att åka hem. Tar man frivilligt på sig ansvar låses man in. Men det här har du försvarar i oändligt antal inlägg. Jag förstår att du firar idag.
Du kan verkligen vrida till det!
I dina ögon är det omoralistk att bli förvånad över ett frisläppande jag inte ens kunnat påverka då det är en följd av vår rättssäkerhet och
dessutom hävdar du att denna förvåning skulle vara värd att firas.
Jag förstår att du skulle vilja se mig dinglande i galjen i din drömvärld där moral och ditt sunda förnuft är lag, då jag inte delar dina åsikter eller krav på moralpolis.
När du kräkt färdigt din galla över att HR inte delade din uppfattning och ditt känslosvall dämpats något kanske du får energi över till att inse vad en förvåning står för.
Hur Ts arma nära resonerar vet jag inte, men om de önskar både J, M och alla som anat men inte gjort något inburade för all framtid skulle jag inte bli förvånad. Det finns väl inget straff som kan lindra deras sorg och smärta. All styrka till dem❣️