2023-10-13, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blavinge
Är du inte klok, vem var det som gjorde fel egentligen? Den otrogne eller den som avslöjade den otrogne? Man har aldrig rätt att mörda någon blir mörkrädd när jag läser vad du skriver. Hemskt att anklaga den mördade personen är du kvinnomisshandlare också?

Pratar bara om hur det kan ha gått till och vad Johanna tänkte efter det som Tove gjorde mot henne genom att prata öppet inför deras vänner. Det är väl Johannas angelägenhet om vad hon har gjort och inte gjort. Det ska väl inte Tove yttra sig öppet om överhuvudtaget?
Citera
2023-10-13, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Pratar bara om hur det kan ha gått till och vad Johanna tänkte efter det som Tove gjorde mot henne genom att prata öppet inför deras vänner. Det är väl Johannas angelägenhet om vad hon har gjort och inte gjort. Det ska väl inte Tove yttra sig öppet om överhuvudtaget?

Ska hon bli mördad för detta?
Citera
2023-10-13, 06:50
Medlem
Citat:
Är du en sådan som misshandlar någon som råkar ställa saker på fel hylla i kylen också? Hämndlysten person!? Ja då är det ta men fan fel på den hämndlystne personen och ingen annan skäms på dig !!!

Nej, det är jag inte. Jag är bara en bestämd person som verkligen säger ifrån då det är på sin plats. Det finns gränser. Och sedan så finns det ett väldigt bra ordspråk att tänka på.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Detta tål att tänka på den som behandlar en illa. Der kan jämföras med mobbing etc.
Citera
2023-10-13, 06:51
Medlem
Xer0s avatar
Najs, det blir väl euro-jackpotten för Maja nu med 1 miljon i skadestånd från staten. Hon var ju ung också, klart hon ska ha lite ”omstartsbidrag”.
Senast redigerad av Xer0 2023-10-13 kl. 06:55.
Citera
2023-10-13, 06:52
Medlem
Citat:
Nej, det är jag inte. Jag är bara en bestämd person som verkligen säger ifrån då det är på sin plats. Det finns gränser. Och sedan så finns det ett väldigt bra ordspråk att tänka på.

Behandla andra som du själv vill bli behandlad.

Detta tål att tänka på den som behandlar en illa. Der kan jämföras med mobbing etc.

Ja just det väldigt bra ordspråk det borde Johanna tänkt på både när hon mördade och var otrogen !! Usch
Citera
2023-10-13, 06:53
Medlem
Citat:
Är du inte klok, vem var det som gjorde fel egentligen? Den otrogne eller den som avslöjade den otrogne? Man har aldrig rätt att mörda någon blir mörkrädd när jag läser vad du skriver. Hemskt att anklaga den mördade personen är du kvinnomisshandlare också?
Braskamin58 är Rompers kompis .. lite osäker på om det är develis kompis också.
Citera
2023-10-13, 06:54
Medlem
Citat:
Ska hon bli mördad för detta?

Det var väl upp till Johanna själv vad hon ville och inte ville.
Hade det varit jag hade jag slutat att umgås totalt med Tove. Och om jag hade träffat på Tove på Nöjet hade jag aldrig pratat med henbe. Jag hade inte brytt mig om henne.
Citera
2023-10-13, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansonmansour
Ganska väntat ändå att Maja skulle gå loss. Blir nu intressant o se vad Johanna får för straff! Tror fan inte att hon får livstid i hovrätten, vad tror ni?

Jag undrar om Johanna kommer att berätta mer nu om Maja . Inte för att skylla på henne , men om hon vet mer ang Maja och tycker att även hon ska ta sitt straff .
Har hitills känts som att Johanna ” har tagit på sig allt ” och bara sagt så lite som möjligt om Maja .
Citera
2023-10-13, 06:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Domstolarna måste döma på ett sådant sätt så att gemene man känner att rättvisa skipas. Om det går att komma undan trots helt uppenbara lögnaktiga historier så måste lagar eller prejudikat ändras. Rättsväsendet är till för de laglydiga och brottsoffren. Om rättsväsendet inte uppfattas ta tillvara deras intressen så är det ett dåligt rättsväsende.

Majas advokat påstod att Toves döda kropp kan ha legat på golvet i det lilla badrum där Maja satt i en halvtimme, utan att Maja såg kroppen. När man hör en sån förklaring och Maja sen släpps då ska man tycka att vi har ett dåligt rättsväsende. Annars vet jag inte vad man har för värderingar.

I rättstat döms man till ansvarar som man kan bevis utom rimligt tvivel. I det här fallet finns det rörande Majas eventuell skuld till dödandet av Tove saker som gör att det inte är ställt utom rimligt tvivel.

Implikationerna av vad du säger skulle gälla istället är att tilliten till rättsystemet skulle urholkas ifall det skulle vara enklare att döma folk för brott bara för att det känns så eller verkar misstänkt men i övrigt saknas bevisning. Andelen oskyldigt dömda skulle öka dramatiskt.
Citera
2023-10-13, 06:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Har du läst fup?
Enligt dina inägg så ser det ut som att du inte är så insatt i fallet och om tjejernas bakgrund.
Såg att du anser att Toves död är en olyckshändelse och du har inte heller så snälla ord att säga om Tove.
På vilket sätt tror du att det är en olyckshöndelse?

Min uppfattning är att det inte fanns uppsåt i att döda Tove och att det är det som är olyckshändelsen att hon dog. Strypningen startade upp den processen men var i sig inte tillräcklig eller avsedd för att döda Tove. Tove hade enligt uppgift betett sig som ett svin tidigare på kvällen så att det fanns ett agg att hämnas framgår ju tydligt och även om det ska ha stillats sig på vägen hem så var den glöden lättväckt. Det fanns heller ingen planering från början att detta skulle ske just denna kvällen.

Sedan att johanna misshandlade henne. inte ringde 112 eller på annat sätt försökt hjälpa henne, inte berättade som det var från början, försökte vilseleda polisen, skändade liket mm det är inga olyckshändelser och det ska hon dömas för.

Sedan vad gäller branden hon misstänks för att ha startat hos Tove i ett tidigare läge är inte heller någon olyckshändelse och i sig en betydligt allvarligare planerad händelse anser jag.

7-8 år skulle jag säga att Johanna döms till.
Citera
2023-10-13, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Min uppfattning är att det inte fanns uppsåt i att döda Tove och att det är det som är olyckshändelsen att hon dog. Strypningen startade upp den processen men var i sig inte tillräcklig eller avsedd för att döda Tove. Tove hade enligt uppgift betett sig som ett svin tidigare på kvällen så att det fanns ett agg att hämnas framgår ju tydligt och även om det ska ha stillats sig på vägen hem så var den glöden lättväckt. Det fanns heller ingen planering från början att detta skulle ske just denna kvällen.

Sedan att johanna misshandlade henne. inte ringde 112 eller på annat sätt försökt hjälpa henne, inte berättade som det var från början, försökte vilseleda polisen, skändade liket mm det är inga olyckshändelser och det ska hon dömas för.

Sedan vad gäller branden hon misstänks för att ha startat hos Tove i ett tidigare läge är inte heller någon olyckshändelse och i sig en betydligt allvarligare planerad händelse anser jag.

7-8 år skulle jag säga att Johanna döms för.
Nu är jag ironisk och säger nej nej nej hon ska ha nytt namn och skadestånd .. minst ett par miljoner.. för besväret :S
Nästan så det blev för Maja ?
Citera
2023-10-13, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massooddon
Och det tror du någon seriöst vill riskera eventuell livstid för?

Citat:
Bra fråga.

Jag tror inte heller att Maja verkligen ville ta livet av Tove utan det var Johanna som ville ta livet av Tove efter att ha blivit förnedrad av Tove på en fest då de spelade ett spel och Johanna fick frågan Har du varit otrogen? Vet ej vad My sade då hon vittnade, men kommer ihåg att Tove skulle ha rest sig upp och sagt Det har har du visst då. Alltså jag tycker ju inte att man gör såsom Tove gjorde. Så antagligen är det Toves eget fel att hon blev mördad. Man tåler liksom inte vad som helst och inte speciellt att bli förnedrad inför sina vänner.

Vänta lite nu?

Ja läser tydligt vad du skriver.

Oavsett vad Tove sagt. Har man fortfarande ingen rätt att döda henne, det låter ju riktigt sjukt. Så du menar om du och ja är vänner sen pratar du skit om mig eller vi bråkar tjafsar så har jag rätt att döda dig och får skylla mig själv jag för leken tåla.

Ja är ute efter den juridiska rättvisan inte att inte ha respekt för toves anhöriga det är fruktansvärt att hon gått bort men man kan inte utge livstidsstraff till unga tjejer när det inte finns några bevis alls som talar för att Maja är involverad och orsakat toves död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in