Citat:
Ursprungligen postat av
Anedin
Har du läst fup?
Enligt dina inägg så ser det ut som att du inte är så insatt i fallet och om tjejernas bakgrund.
Såg att du anser att Toves död är en olyckshändelse och du har inte heller så snälla ord att säga om Tove.
På vilket sätt tror du att det är en olyckshöndelse?
Min uppfattning är att det inte fanns uppsåt i att döda Tove och att det är det som är olyckshändelsen att hon dog. Strypningen startade upp den processen men var i sig inte tillräcklig eller avsedd för att döda Tove. Tove hade enligt uppgift betett sig som ett svin tidigare på kvällen så att det fanns ett agg att hämnas framgår ju tydligt och även om det ska ha stillats sig på vägen hem så var den glöden lättväckt. Det fanns heller ingen planering från början att detta skulle ske just denna kvällen.
Sedan att johanna misshandlade henne. inte ringde 112 eller på annat sätt försökt hjälpa henne, inte berättade som det var från början, försökte vilseleda polisen, skändade liket mm det är inga olyckshändelser och det ska hon dömas för.
Sedan vad gäller branden hon misstänks för att ha startat hos Tove i ett tidigare läge är inte heller någon olyckshändelse och i sig en betydligt allvarligare planerad händelse anser jag.
7-8 år skulle jag säga att Johanna döms till.