2023-10-13, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Er det så vanskelig å se for seg at han ikke daua omgående etter avkjøringen da?

I det øyeblikket du dør er muskler/ledd avslappet, noe som ville latt J sitt hode ligge ned til brystkassen i en grøft. Om du allerede er død og blir plassert i en viss stillig, så er kroppen veldig mye mer avstivet.

Forklar meg hvorfor det ble sagt han satt med hodet bakover og henda på låret så har vi svaret.
Citera
2023-10-13, 00:46
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Er Stian sakens Saul Goodman? Sagt på spøk.

Men det er tross alt RF han forsvarer og han slår meg ikke som veldig sentral 🤔

Forsvarer han ikke nå lenger, nå er det Nordhus som har blitt satt inn. Prosessen har vært spektakulær. Først fikk vi beskjed om at advokatene hadde funnet ut at bytte av advokat var best. Så rykker Kostveit ut, og sier at de har avgjort advokat-skiftet. Så har Hatleberg blitt ertattet av Nordhus. Og så ser jeg at det er Hatleberg som ivaretar Prestm*rkens interesser etter hans død (*a).
Får slik umiddelbar tanke om at verden er veldig liten.
Citera
2023-10-13, 00:46
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvaant
I det øyeblikket du dør er muskler/ledd avslappet, noe som ville latt J sitt hode ligge ned til brystkassen i en grøft. Om du allerede er død og blir plassert i en viss stillig, så er kroppen veldig mye mer avstivet.

Forklar meg hvorfor det ble sagt han satt med hodet bakover og henda på låret så har vi svaret.

på grund av smärtor i ryggen spände han kroppen så att han hade händerna på låren och huvudet bakåt, en helt normal sittställning vid svåra ryggsmärtar i bil...
Citera
2023-10-13, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Du er rå på å finne "obskure" linker.

Verden er liten, men spesielt sammentreff. Jeg ser han riktignok har litt strafferett på CVen, men det er ikke mye.
Citera
2023-10-13, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
på grund av smärtor i ryggen spände han kroppen så att han hade händerna på låren och huvudet bakåt, en helt normal sittställning vid svåra ryggsmärtar i bil...

Som sagt, i DET øyeblikket du dør
så blir muskler og ledd avslappet. Hadde han sittet i bilen når han døde i en grøft så hadde hodet vinklet ned. Om han ble dreptstående og falt til liggende på bakken så hadde hodet mest sannsynlig opprettholdt den stillingen.
Citera
2023-10-13, 00:56
Medlem
Lå mobilen i bilen til Jonas?

Ville MGM 1-5 latt Jonas kjøre avgårde med mobilen i bilen? Risky..
Citera
2023-10-13, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Nei, det gikk på leseren og ikke avsender. Jeg har vært brennsikker på "ikke planlagt", men du åpnet opp tankene.

Enig at måten han ble funnet på virker veldig "plassert". Ingen grunn til å lage så mye styr og ta med pistol for å gi bank heller.

Om noen kan forklare hodet til J bakover i en grøft om han døde i bilen, så er jeg med på flere teorier.
Men om du dør i en bil og bilen peker nedover, så vil hodet gå i samme retning når du svinner hen.
Citera
2023-10-13, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Forsvarer han ikke nå lenger, nå er det Nordhus som har blitt satt inn. Prosessen har vært spektakulær. Først fikk vi beskjed om at advokatene hadde funnet ut at bytte av advokat var best. Så rykker Kostveit ut, og sier at de har avgjort advokat-skiftet. Så har Hatleberg blitt ertattet av Nordhus. Og så ser jeg at det er Hatleberg som ivaretar Prestm*rkens interesser etter hans død (*a).

Kan det hende at han vare skulle bringe en beskjed? Hvordan vet forresten politiet hva advokater forteller til siktede om klausulert bevismateriale?
Citera
2023-10-13, 01:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Som sagt, i DET øyeblikket du dør
så blir muskler og ledd avslappet. Hadde han sittet i bilen når han døde i en grøft så hadde hodet vinklet ned. Om han ble dreptstående og falt til liggende på bakken så hadde hodet mest sannsynlig opprettholdt den stillingen.

nu utgår du från att bilen faktiskt stod i så stor lutning att JAH måste ha rört sig, han lutade sig bakåt som jag beskriver och bilen lutade inte mer än att saker inte rörde sig, då är det fullt möjligt att han har blivit sittande i nästan samma position som när han levde...
men om bilen skulle ha mer lutning än så här, så vore jobbet att plantera en kropp som man i förväg måste ha placerat i rätt läge tills den har stelnat är nästan omöjligt, eftersom ovanpå allt annat, du skulle faktiskt behöva sätta in den från passagerarsidan på bilen...
Citera
2023-10-13, 01:10
Medlem
Citat:
Om noen kan forklare hodet til J bakover i en grøft om han døde i bilen, så er jeg med på flere teorier.
Men om du dør i en bil og bilen peker nedover, så vil hodet gå i samme retning når du svinner hen.

Uenig, om han sitter og lener hodet bakover før han dør, så vill det ikke sprette forlover.. det var ikke en så dyp grøft? Kommer også an på hvordan seteryggen er vinklet. Men føler ikke det hær er et "forklarings problem" om så han svimet av før grøfta, kan han ha blitt slengt frem og tilbake igjen
Senast redigerad av Generell1 2023-10-13 kl. 01:13.
Citera
2023-10-13, 01:13
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generell1
Kan det hende at han vare skulle bringe en beskjed? Hvordan vet forresten politiet hva advokater forteller til siktede om klausulert bevismateriale?
Forstår ikke helt spm ditt, annet enn at første er int., jeg mener å ha lest at Hatleberg var inne i denne saken vedr. torturering i 2017 også, men finner det ikke igjen. "hva advokater forteller til siktede om klausulert bevismateriale", vet jeg ikke. Uansett så her denne advokat utskiftingen x2 vært helt utrolig. Tviler på at RF har bedt om siste byttet, hvordan kan han ha tenkt at Hatleberg ikke duger/ evt. er inhabil - må ha kommet fra et annet sted å gå fra han, til Nordhus.
Citera
2023-10-13, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nu utgår du från att bilen faktiskt stod i så stor lutning att JAH måste ha rört sig, han lutade sig bakåt som jag beskriver och bilen lutade inte mer än att saker inte rörde sig, då är det fullt möjligt att han har blivit sittande i nästan samma position som när han levde...
men om bilen skulle ha mer lutning än så här, så vore jobbet att plantera en kropp som man i förväg måste ha placerat i rätt läge tills den har stelnat är nästan omöjligt, eftersom ovanpå allt annat, du skulle faktiskt behöva sätta in den från passagerarsidan på bilen...

Om du finner bilde fra grøften så ser du at det er en ganske god helling, tror rett og slett ikke at J kunne opprettholdt en så «normal» stilling når han døde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in