2023-10-12, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trebarnsmamma
Nej, de är inte i närheten av den världen. De råkar bara ha samma efternamn..

Om jag förstått det hela rätt via olika media på både instagram och SvD, expressen mm så är alltså kvinnan som blev skjuten igår i sitt hem syster med en kvinna i Snättringe som har en son som varit aktiv kriminell och blivit hotad och utpressning, försökt få skydd men nekats. Sen när Foxtrotkonflikten uppstått så har denne man bytt sida från Räven till någon annan sida. Förmodar Jordgubben och på något sätt givit ut info av någon form. Så mosterns familj blir attackerad igår kväll och hennes make avlider.

Personligen anser jag inte att man ska bli skjuten för att man är släkt eller bär samma efternamn. Detta har urartat så sjukt mycket så jag vet inte längre vad man ska tycka. Någonstans önskar jag bara att de slutar gå med på skiten de ska utföra. Om polisen nu hindrat 30 dåd den senaste månaden så måste ju det ju ringa varningsklockor någonstans.
Citera
2023-10-12, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Vi är många på Flashback som fött detta forumet i många år. Jag tror jag kan läcka snutar som läcker och vilka som läcker. Vi måste jobba ihop, jag är säker vi kan knäcka gängen ihop. Vi kommer bli knullade om vi inte jobbar ihop.
Finns mer info för er som hungriga på info,

Hur menar du?
Har du nån kontakt på polisen är de det du menar?
Sånt får vi väl inte använda den a plattform till eller?
Citera
2023-10-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Läs igen vad jag skrev.

Det kan tilläggas att det kommer ta ett bra tag innan huruvida han fortfarande sitter eller inte uppdagas. Iran är att likställas med Nordkorea i dagsläget. En failed state.
Vet inte om jämförelsen med Nord Korea är riktigt rimlig men skit samma. Håller med om failed state. Frågan var egentligen byggd på att om han har så mycket pengar att han kan göra vad som helst och till och med muta sig fri, varför skulle han då fortfarande vara inlåst? Jag får inte ihop det.
Citera
2023-10-12, 21:38
Medlem
hijodejuans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Släkten Güven är syrianer och turkar, kristna.

Hur är restaurangmaffiabröderna Güven inblandade?
Citera
2023-10-12, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hijodejuan
Hur är restaurangmaffiabröderna Güven inblandade?

Men lägg av!
Hon är kurd fr Turkiet.
Citera
2023-10-12, 22:03
Medlem
dramagouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trebarnsmamma
Nej, de är inte i närheten av den världen. De råkar bara ha samma efternamn..

När var sist de hade kontakt med gängkriminella släktingar?

Vet du om de beskjutna pratade felfri svenska?
Citera
2023-10-12, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onlythbeest
Besöksadress:Akademiska sjukhuset, ingång 70, 1tr där jobbar hon!

enligt Linked-In

https://se.linkedin.com/in/sorgul-guven-69355aaa

ST-läkare radiologi
VO röntgen södertäljesjukhus
sep. 2010–nu13 år 2 månader
Citera
2023-10-12, 22:36
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Om jag förstått det hela rätt via olika media på både instagram och SvD, expressen mm så är alltså kvinnan som blev skjuten igår i sitt hem syster med en kvinna i Snättringe som har en son som varit aktiv kriminell och blivit hotad och utpressning, försökt få skydd men nekats. Sen när Foxtrotkonflikten uppstått så har denne man bytt sida från Räven till någon annan sida. Förmodar Jordgubben och på något sätt givit ut info av någon form. Så mosterns familj blir attackerad igår kväll och hennes make avlider.

Personligen anser jag inte att man ska bli skjuten för att man är släkt eller bär samma efternamn. Detta har urartat så sjukt mycket så jag vet inte längre vad man ska tycka. Någonstans önskar jag bara att de slutar gå med på skiten de ska utföra. Om polisen nu hindrat 30 dåd den senaste månaden så måste ju det ju ringa varningsklockor någonstans.
Det är så klanstrider fungerar. Om man inte kan ge sig på den man egentligen är ute efter går det lika bra med någon släkting.

Vi ville att Sverige skulle omvandlas till ett klansamhälle och nu börjar det bli som vi önskat.
Citera
2023-10-12, 22:46
Moderator
Schlesiens avatar
Utgången rubrik:
Tre personer skjutna (en man avliden), Västberga i södra Stockholm (2023-10-12)

/ Moderator
Citera
2023-10-12, 23:56
Medlem
30 sidor, 346 inlägg och det finns fortfarande ingen bild på BO?
Citera
2023-10-12, 23:58
Medlem
SwampDoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1815
30 sidor, 346 inlägg och det finns fortfarande ingen bild på BO?

Jodå, det finns. Enklast att se på Facebook, här har du hustrun och kan klicka dig vidare till mannen:

https://www.facebook.com/sorgul.guve* *n
Citera
2023-10-12, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mess11
”Det här visar hur läget eskalerar ytterligare när man nu passerar ännu en gräns. Man tränger sig in i en villa och skjuter mot dem man ser.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8dllw/skjutning-vastberga-pappa-dod-kvinna-och-barn-vardas

En sak som man slås av är hur lite uppmärksamhet detta dåd får.

Man bryter sig in hos en helt oskyldig familj (av allt att döma) och skjuter pappan och eventuellt även mamman (pratas ju om att det skjutits mot personer i plural). Eftersom barnet är ’skadat’ måste det i vart fall varit vaket. Kan mycket möjligt skjutits även mot barnet.

På många sätt skulle jag säga att detta är ett av de grövsta brotten jag hört talas om i Sverige någonsin. Detta är ju en åtgärd som är ägnad att få personer att agera på ett visst sätt — helt enkelt en ’påverkansåtgärd’. Givet att våldet är så extremt grovt är det svårt att se att många skulle försöka stå emot det. Sen kan naturligtvis ”grovheten” av olika brott diskuteras fram och tillbaka — men när det gäller våld av detta slag har jag svårt att komma på något som ens varit i närheten av detta. När det gäller mordbranden på två kvinnor fanns det åtminstone en gråzon, det hade likaväl kunnat sluta utan någon skadad. Nu sov de tills det var kört (som jag förstått det).

Även mordet på 14-åringen som uppgetts dragit efter en bil är extremt bestialiskt.

ÄNDÅ får man scrolla länge på AB för att hitta någon artikel om saken.

Dessutom — antalet våldsutövare verkar vara väldigt stort. I bakgrunden sitter personer som kan ha väldigt mycket kapital och kan anlita personer de inte har någon direkt kontakt med för dessa brott. Det går alltså inte att ”bura in” alla tänkbara brottslingar likt med ett vanligt ”gäng”.

Jag tror inte att jag är särskilt reaktiv i vanliga fall — men jag tycker det börjar bli dags att fundera på att införa UNDANTAGSTILLSTÅND. Om du kan påverka max 6st vanliga Svenssons — med kända adresser och bred släkt — kommer du aldrig att kunna dömas för brott i Sverige, dvs. en åklagare plus två domare i TR samt tre domare i Hovrätt. Förmodligen räcker det med 2-3 personer.

Vad menar jag med undantagstillstånd? Vi har inget som heter ”Undantagstillstånd” i Sverige, 15 kap. RF om Krig är uddlös. Det Riksdagen måste göra för att snabbt ersätta RF och införa möjlighet att snabbt införa lagar och ordningar som inskränker grundlagsskyddade rättigheter utan ändringar av RF (vilket kräver beslut av två regeringar med mellanliggande val) — vid typ systemhotande brottslighet. Och sedan ytterst ingripande åtgärder.

Håller med om att det är bisarrt hur media hanterar det här. Guilt by association liksom, som att den här familjen bara genom att vara släkt med en kriminell på något sätt inte riktigt ses som "vanliga oskyldiga offer". Varför är det inte krigsrubriker om det här fallet? Det är något som är skumt med medias rapportering, redan inatt var det märkligt hur lite det skrevs. Tidningarna skickade inte ens ut egna fotografer utan körde samma blåljusfotografs bilder. Knappt några grannar som uttalar sig. Inget blomsterhav med tända ljus. Jag fattar om media och polis fick ligga lågt inatt pga anhöriga inte underrättats då, men nu. Det gör det ännu värre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in