2023-10-12, 23:12
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Kina, ryssland med sina svansar av följare är påväg upp, usa har extremt stora problem inrikes, eu håller på och kollapsar. Jag ger det max 5-10år innan det blir ett ordentligt maktskifte i världen och då kommer israel ångra att de gett sig på hela världen.

Ha ha! Om du tror att Kina eller Ryssland ska rädda er, då har jag saltgruva att sälja dig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nej så klart inte. Islamistisk terrorism och människofientlighet kommer alltid att återkomma. Hamas är dock dödsmärkta, och nästa hatorganisation kommer inte förrän de varit igenom avgrunden.

Nej, man måste bara slå dem så hårt att deras barnbarn känner av det om tre generationer. Då kommer de tänka sig för.

När Hezbullha kidnappade ryska diplomater kidnappade KGB deras kusiner, skar av dem ballarna och skickade det i ett paket. Efter det lämnade Hezbullah Ryssarna ifred.

De här människorna förstår bara ett språk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Tror du ens själv på att Israel kommer bli säkrare och mindre terroristutsatt om några år om de dödar 2 miljoner civila på gaza, eller fördiver dessa till Egypten?

Har jag sagt det? De kommer inte att döda två miljoner civila. Eller rättare sagt, de kommer inte att låta Hamas döda två miljoner av sina egna civila.

Men vi kan vända på det. Tror du att Israel blir säkrare om de accepterar militanta islamister på sin bakgård som skjuter missiler, och även är kapabla att infiltrera och utföra fler massakrer mot civila. Bollen ligger hos dig. Säg vad Israel ska göra.
Citera
2023-10-12, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Finns det talespersoner lr folk som har starka band till Hamas i t.e.x Sverige?
Om ja, är det otänkbart att intervjua dom i SVT aktuellt?
Skulle vara intressant att höra vad dom har att säga.

Vänsterpartiet. Och alla blattar.
Citera
2023-10-12, 23:14
Avstängd
USA delar inte ut 6 miljarder dollar till Iran som var sagt från början. USA inser att det var ett misstag efter de sett i helgen. Man förhandlar ALDRIG med terrorister.
Citera
2023-10-12, 23:14
Medlem
När man ser bilder från Gaza tänker jag att många antagligen inte har en aning om varför Israel bombar dem.
Citera
2023-10-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterriket
Jag tycker mig inte ha sett någon opinion för att försöka återta Gaza. För bosättarrörelsen finns ganska få incitament eftersom det inte ligger några religiöst eller judeohistoriskt viktiga platser (vad jag vet) inom Gaza, till skillnad från Västbanken. Om det är mark man behöver finns det hur mycket som helst söder om Jerusalem.

Militärstrategiskt är det bättre för Israel att ha en kort gräns mot Egypten. Den är enklare att försvara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Ursäkta bort det hur mycket du vill, det är ett faktum att muslimerna har avrättar en hel kibbutz med många familjer och många småbarn, hoppas du är lika stolt när du får ditt straff.

Och du kan uppenbarligen inte läsa.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Det är mycket möjligt att det israeliska styret tänker som du, men det ändrar inte faktumet att Hamas har kanske ett hundratal israeler och judar som gisslan, levande, i detta nu. Om Israel vägrar förhandla kommer dessa att dö. Om de förhandlar kan de komma levande tillbaka till sina familjer. Oavsett dina blodtörstiga inlägg så vet Israel att de har det valet. Dina inlägg ändrar liksom inte på verkligheten.

Återigen så vill du inte ta in dig följande fakta : Släpper Hamas gisslan så slipper Gazas befolkning att lida och dö.

Väldigt enkelt.., utav Hamas som säger sig ta hand, bry sig om..utav palestinerna i Gaza.

Varför betyder Gazas befolkning så lite för Hamas ?
Citera
2023-10-12, 23:16
Medlem
Det är lite lustigt att antingen är det bara Israel som är onda, eller bara Palestina. Det kan inte vara så att båda är dåliga? Jag kan erkänna att jag är okunnig i denna fråga brukar sällan bry mig om konflikter utanför Sverige och än mindre utanför Europa. Att judar stödjer Israel och muslimer Palestina är en sak men att åsikter går i sär så mycket hos andra folk är intressant.
Citera
2023-10-12, 23:16
Medlem
Finns obekräftade uppgifter om att Israeler har hjälpt Hamas. Vad tror ni?
Citera
2023-10-12, 23:17
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Den där svenska överstelöjtnanten som medverkar i TV och är vän med generaler i Israels armé, avslöjar inte han lite för mycket om hur hans kollegor planerar att göra i Gaza?

Ja, han verkar korkad som fan faktiskt. Hur tänker han ens? Om han ens kan tänka då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in