Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
När Majas advokat inte får Majas försvar att gå ihop annat än genom att påstå att Maja suttit i ett litet badrum i 30 minuter utan att se en död kropp på golvet, då vet man att Maja ljuger.
I ett rättssäkert land hade Majas berättelse bedömts som icke trovärdig och hon hade fått en förklaringsbörda på sig pga att hon ljög om sina förehavanden på en mordplats.
Att hon kan ljuga på det sättet och promenera ut med ett leende ur rättssalen är ett hån mot Toves anhöriga. Att du sitter och försvarar det befäster bara att du är lika rutten.
TACK för de orden! Jag känner precis som dig!
Är så fruktansvärt upprörd!
Självklart vet jag att utfallet inte alltid blir som det vore uppenbart pga "bortom rimligt tvivel", bevis osv osv osv....MEN nån måtta får det väl för faaan vara!?! Dock förvånas man inte... det finns ju fler än bara snippa domen" om man säger så som talar för sig själv!
Både Clea, GW, Eriksson och några domare sitter kanske i samma "ordern" som ju tydligen är vanligt också....
Att Majas mobil registrerar hennes ansikte borde ju vara spiken i kistan på ALLT ANNAT om att hon ljuger. Men bra!
Då vet vi nu att man bara behöver säga att man sovit sig igenom ett mord...
Intressant! Mycket intressant!
Jag törs inte säga vad jag tänker.... det tillhör inte min personlighet eller ståndpunkt i känslor för andra människor eller min tanke om rättvisa eller demokrati.... men låt oss säga att jag hoppas på att vissa högre makter gör sig påminda hos Maja.