2023-10-12, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Tydligen höll inte dom inte i hovrätten

Men ge dig människa! Hon VÄNTAR på dom.
Hon är inte friad som du verkar tro.
Hon är frisläppt i väntan på dom.
Citera
Medlem
PeterNosters avatar
Nu när vi vet att Maja inte medverkade vid mordet vad har Johanna för skäl att dra med sig Maja i fallet? Trodde hon att hon skulle få ett lägre straff? Att hon skulle få maxstraff visste hon väl eftersom hon erkände.

Grattis Maja!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onlinechatter
Denna kommentar har jag väntat på, haha, i hopp om att någon skulle länka en artikel eller något.

Också nyfiken på hur hon reagerat. Möjligtvis än reagerar 😅
Även hennes reaktion över att Clea INTE vädjade om att hon skulle släppas på fri fot.
Jag ser scener från exorcisten i mitt inre🤣🤣
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Fröken?

Hur vet du det? Hon väntar fortfarande på sin dom.
Du kan bli frisläppt för vilket brott som helst så länge du inte är rymningsbenägen eller att det finns risk för återfall.

Skulle hon dömas för mord senare så skulle hon inte släppas från häktet idag. Så mycket vet vi väl båda.
Citera
2023-10-12, 22:27
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesss1234
Jag blir fan mörkrädd för hur du pratar. Att 1,5år skulle va för högt! Hon kommer ju undan ett mord genom att påstå hon sovit. Sen att allt inte går att bevisa är en sak men alla som har något innanför pannbenet förstår ändå vad hon gjort. I samhällets ögon är hon iaf dömd!

Ja, alla som har något innanför pannbenet förstår, och förstår därför varför 1,5 år är en ganska hård dom.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Om åklagaren hade kunnat motbevisa Ms utsagor hade de inte haft någon som helst betydelse och hon hade inte friats i dag.
Nu kunde han inte det.
Ingen av dem la knappt nån energi på konfrontation och det är i ett sådant skede det kan bli svajigt för den åtalade, dvs att det kan leda till förklaringsbörda vid lögner, ändrade påståenden och att det låter skogstokigt.

Maja klarade sig anmärkningsvärt från följdfrågor och likaså hänvisningar till fup för att påvisa att det slirar.
Citera
Medlem
Citat:

Jag kan tydligen betydligt mer än dig. Hon kommer frias för allt vad som avser toves död. Enbart dömas för gravfridsbrott kamma dig nu ok!

Vi hörs den 25e
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Det finns inte en chans att Johannas dom i TR står fast tror jag, jag är 99% säker att hon inte ens döms för mord

Den som ska vara nervös om Johanna får några år är nog Maja, för kan man vilja ha ihjäl någon på så små grunder som Johanna så är nog det Maja gjort det ultimata sveket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mhellm01
Ja hon kommer tjäna mer på häktad
Än ha jobbat. Hon får väl nästan 800 000kr så det är en bra slant..

Hon kommer nog behöva pengarna. Hon kommer knappast ut till ett lätt och fritt liv, hon kommer vara ”stämplad” i många långa år. Det kommer inte bli lätt att skaffa jobb, bostad etc.
Citera
Medlem
Frågar igen och hoppas på svar från er som har koll....
Innebär Majas friande från häktning att domen blir VAD?
ENBART mild, enbart dömd för gravfridsbrott av normalgraden? Dömd till misshandel? Dråp? Grov misshandel? Vad är kriterierna för att bli släppt från häktet i väntan på domen?
Citera
2023-10-12, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ok och vad säger detta dig smalansbo? Att hon riskerar stt bli dömd med längre påföljd efter att ha försatts på fri fot? Vad är det du dillar eller drömmer om?
Citera
2023-10-12, 22:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteanti
Ja jag är av samma uppfattning, alla med något innanför pannbenet fattade väl att TR var helt ute å seglade, tillochmed skandalöst enligt mej.

Ja TR:s dom sett till domskälen var så skandalöst felaktig att den borde granskas av någon oberoende instans, utifrån ett Rättssäkerhetsperspektiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in