2023-10-12, 20:18
Medlem
irishrages avatar
Fetaste skadeståndet genom tiderna?
Citera
2023-10-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Alla som hurrar för att Maja nu går fri, kommer ni hurra lika mycket när även Johanna går fri?

Det klart inte de hycklare hela bunten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Toves anhöriga fick upprättelse i vårens TR-dom, där dessa odjur som gjort dem så illa fick livstid. Det visade att man tog deras lidande på allvar och att Toves liv var värdefullt. Nu reas deras lidande ut och Toves liv var visst inte värt så mycket ändå. Det måste kännas bittert.

Men Majas ansikte är känt och hon är körd vart hon är visar upp sin hemska nuna. Det är väl enda trösten. Den som beter sig som hon har gjort borde lida hela sitt liv för det.

Ta det lite lugnt nu, Zurfarn. Du håller på att bli lika hatisk mot Maja som Johanna var mot Tove.

J kommer högst sannolikt bli dömd till ett mycket kännbart fängelsestraff så de anhöriga får den upprättelse de förtjänar. Jag är inte ens säker på att de är övertygade om M:s skuld. Det skulle nog vara en värre smäll för dem om J mot förmodan kommer undan med misshandel och vållande.
Citera
Medlem
Citat:
Alla som hurrar för att Maja nu går fri, kommer ni hurra lika mycket när även Johanna går fri?

De finns något som kallas för den juridiska rättvisan den jag går efter och hela detta fallet är ett skämt åklagaren är ute och cyklar och dem kan heller ej fastställa hur hon dött.
Citera
2023-10-12, 20:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är väl inte direkt imponerade det ÅK har framfört och då responderar väl HovR därefter.
Fanns det ens nåt om hur Maja ändrat sina storys? Kan inte minnas att Rullman bad att få läsa upp nåt ur fup. Redan i inledningen ljög hon om att inte ha varit med till vakten och krävt att Tove skulle kastas ut.
Hon fick prata fritt, sen några frågor och inget mer med det. Det lilla som petade henne i ögat var väl via Clea och då kom en haranger om att man typ skulle respektera Majas hjärna.

"Men det man måste eh ha i åtanke är just det här att min hjärna klara inte av för mycket intryck och då stänger min hjärna av helt enkelt.".

Fy fan vilken lögnhals.
Nej, jag tycker åklagarna har gjort ett hafsigt och dåligt jobb. Rullman hade tur som fick bägge fällda för mord, särskilt Maja som han inte la nån större möda på. Urdåligt, jag hade varit grymt missnöjd med åklagarens engagemang om jag hade varit anhörig till Tove. Både Maja och Johanna hade kunnat pressas mycket hårdare av såväl förhörsledare som åklagare. Slappt, slött och oengagerat.
Citera
2023-10-12, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage

Nej för hon kommer ju inte gå fri. Hon kommer antagligen bara inte dömas till livstid
Citera
2023-10-12, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tor-Odensson
Ja, jag har annat bevis. Jag arbetar som narkosläkare, och du kan naturligtvis dö av dina spyor, sk aspirering, men i tovefallet, var det ju ett stryptag som framkallade en eventuell aspirationen (om nu detta är sant), oavsett hur långt stryptaget höll på. Sedan skiter jag i både tove och johanna och maja. Vet någon förresten om negern maja kommer frikännas helt, just för att hon nu har frisläppts inför domen? Med tanke på att johanna inte släppts?
https://news.google.com/home?hl=sv&gl=SE&ceid=SE:sv

Ok synd att inte du blev kallad som expertvittne då. Ha
Det bra nu!
Citera
2023-10-12, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Ok synd att inte du blev kallad som expertvittne då. Ha
Det bra nu!

Om nån i din närhet blivit utsatt för detsamma som hände Tove, undrar om du känt likadant då? Vider
Citera
2023-10-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Beror på vad hon döms till i slutändan, t.ex. endast brott mot griftefriden. Om det hon döms till ger fängelse mindre än tiden hon har suttit häktad så har hon rätt till ersättning för tiden som hon "förlorat".
Citera
2023-10-12, 20:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EvolModsiw
Ta det lite lugnt nu, Zurfarn. Du håller på att bli lika hatisk mot Maja som Johanna var mot Tove.

J kommer högst sannolikt bli dömd till ett mycket kännbart fängelsestraff så de anhöriga får den upprättelse de förtjänar. Jag är inte ens säker på att de är övertygade om M:s skuld. Det skulle nog vara en värre smäll för dem om J mot förmodan kommer undan med misshandel och vållande.
Lägg av, det är enbart osmakligt att du gör dig till talesman för Toves anhöriga. Hörde du deras målsägarbiträde, lät det som att de tyckte att Maja skulle släppas?

Maja har för fan ljugit dem rätt upp i ansiktet. Toves pojkvän tog kontakt med Maja och frågade var Tove var, och fick en lögn i retur av Maja. Sen fick de leta och lida i veckor. Du är inte klok om du tror att Toves anhöriga vill nåt annat än att Maja ska låsas in på livstid.

Jag har empati och medlidande med Toves anhöriga, det ligger bakom min reaktion. De som inte har det kan ju rycka på axlarna åt att den som orsakat hennes anhöriga ett livslångt lidande blir fri idag.
Citera
2023-10-12, 20:27
Medlem
Känns helt sjukt om inte Johanna kommer att fällas för mordet.
På grund av att rättsläkaren skrev fel i preliminära protokollet.
Fy fan om hon får vållande till annans död eller liknande.
Citera
2023-10-12, 20:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:

Nej, för mig är det viktigare att en mördare inte går fri – än att döma en oskyldig för ett mord den inte begått. Men tydligen inte för pöbeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in