Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Hon släpptes för att hon inte mördat någon, det förstår alla, men somliga verkar ha svårt att förstå hela bilden.
Att fastna i en narcissists nät, är förödande.
+1
Att hamna i nätet på en narcissist, i vilken relation det än är, kan va förödande. De suger musten av dig på alla möjliga tänkbara vis. Offret kan bli så inbiten att allt är normaliserat. Det går nog inte för andra att förstå om man inte varit där, nära en person som varit där, och/eller är inbiten/påläst/har ett yrke inom ämnet.
Huruvida Maja har begått mord eller inte, kan jag såklart inte svara på. Men jag kan absolut se att hon tyvärr inte vågat stå emot att hjälpa till att frakta bort kroppen, gå med på Johannas historier när de va i Ilharjen, osv.
För den delen… huruvida Johanna är en narcissist kan jag såklart heller egentligen inte säga. Men av egen erfarenhet, så skriker det narcissist om henne. Narcissister bryr sig bara om sig själva, de tar mer än gärna(i detta fall) med sin så kallade BFF in i sin härva, allt för att ingen ska tro att enbart
hon själv, kan va så hemsk.
Oavsett så, hur f*n kan någon ens lita på Johanna? Om hennes ord skulle kunna fälla någon till mord, ja då är världen verkligen mörk. Så jag personligen, tar det för vad det blev idag- bevisningen höll inte inom ramen av mord och livstid för Maja.