2023-10-12, 19:08
Medlem
Räven fortsätter att gäcka och driva med svenska staten. Uppgifter om att han har blivit gripen kommer fram men vart kommer dessa uppgifter ifrån? Vem kontaktade diamanten?

När det ser ut som räven är nere för räkning så kommer det här dådet och hans flock lever livet utomlands och snart är en ny musikvideo på väg.

Livet leker heter deras produktion något som pushas hårt.
Citera
2023-10-12, 19:09
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Det värsta är ju att det sker inför barn. Tänk att vara hemma och se sin pappa skjutas till döds i vardagsrummet. De blir ju traumatiserade för livet. Men det påverkar ju även grannar, klasskompisar… tänk att få veta att bästisens pappa blivit mördad i sitt hus där man själv lekt och ätit middag.

Vi kommer ha en hel generation svenska krigsskadade barn..

Du får nog ändra det där till krigsskadade barn till invandrare...
För övrigt är nog en HEL generation att ta i lite, det gäller fortfarande ett fåtal av befolkningen.
Citera
2023-10-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Helt sjukt. Blodshämd, alltså.

Ett primitivt rättssystem som inte funnits i Sverige sedan 1200-talet men som nu återkommit på bred front efter invasionen av bergsturkar och somalier.

Tyvärr är det nog helt rationellt beteende om moraliska hänsyn saknas.

Säkert massa aktörer som måste — välja sida — eller funderar på att ta avstånd från Räven. Vilket budskap sänds genom dessa handlingar mot Berk? Jo om du gör det — byter sida eller tar avstånd från Räven — kommer de ge sig på hela din familj. Säkert ganska effektivt.

Inte alls förvånande att bakgrunden till händelsen läcks på sociala medier.
Citera
2023-10-12, 19:52
Medlem
Fyfan vad mycket skitsnack det figurerar i den här tråden.. mannen som dog inatt och frun plus barn som blev skjutna har INGENTING med gäng eller kriminalitet att göra över huvud taget. De råkar bara ha samma efternamn som några andra.. Alltså har en hel familj oskyldigt hamnat i en fruktansvärd situation!

Blir så jävla less!!
Citera
2023-10-12, 20:18
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trebarnsmamma
Fyfan vad mycket skitsnack det figurerar i den här tråden.. mannen som dog inatt och frun plus barn som blev skjutna har INGENTING med gäng eller kriminalitet att göra över huvud taget. De råkar bara ha samma efternamn som några andra.. Alltså har en hel familj oskyldigt hamnat i en fruktansvärd situation!

Blir så jävla less!!

Dom har sagt på nyheterna hela dagen idag att dom skjutna har gängkriminella personer flera släktled bakåt. Så var det med det att "dom inte hade med gänkriminalitet att göra".....
Citera
2023-10-12, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Dom har sagt på nyheterna hela dagen idag att dom skjutna har gängkriminella personer flera släktled bakåt. Så var det med det att "dom inte hade med gänkriminalitet att göra".....

"De har sagt på nyheterna.." Hör du dig själv? Förstår du dig inte på källkritik?? Jag känner de här människorna så tro mig. Bara för att någon Andersson är kriminell betyder det att alla Andersson är kriminella? Snälla lägg ner..
Citera
2023-10-12, 20:21
Medlem
1754s avatar
Citat:
"De har sagt på nyheterna.." Hör du dig själv? Förstår du dig inte på källkritik?? Jag känner de här människorna så tro mig. Bara för att någon Andersson är kriminell betyder det att alla Andersson är kriminella? Snälla lägg ner..

Källkritik är något Svensk nyhetsmedia brukar vara noga med. Så jag tror mer på dom än någon okänd Flashbackare.
Citera
2023-10-12, 20:21
Medlem
dramagouss avatar
Citat:

Har de umgåtts med kriminella i närtid?(inom det närmsta åren)
Citera
2023-10-12, 20:22
Medlem
”Det här visar hur läget eskalerar ytterligare när man nu passerar ännu en gräns. Man tränger sig in i en villa och skjuter mot dem man ser.”
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/O8dllw/skjutning-vastberga-pappa-dod-kvinna-och-barn-vardas

En sak som man slås av är hur lite uppmärksamhet detta dåd får.

Man bryter sig in hos en helt oskyldig familj (av allt att döma) och skjuter pappan och eventuellt även mamman (pratas ju om att det skjutits mot personer i plural). Eftersom barnet är ’skadat’ måste det i vart fall varit vaket. Kan mycket möjligt skjutits även mot barnet.

På många sätt skulle jag säga att detta är ett av de grövsta brotten jag hört talas om i Sverige någonsin. Detta är ju en åtgärd som är ägnad att få personer att agera på ett visst sätt — helt enkelt en ’påverkansåtgärd’. Givet att våldet är så extremt grovt är det svårt att se att många skulle försöka stå emot det. Sen kan naturligtvis ”grovheten” av olika brott diskuteras fram och tillbaka — men när det gäller våld av detta slag har jag svårt att komma på något som ens varit i närheten av detta. När det gäller mordbranden på två kvinnor fanns det åtminstone en gråzon, det hade likaväl kunnat sluta utan någon skadad. Nu sov de tills det var kört (som jag förstått det).

Även mordet på 14-åringen som uppgetts dragit efter en bil är extremt bestialiskt.

ÄNDÅ får man scrolla länge på AB för att hitta någon artikel om saken.

Dessutom — antalet våldsutövare verkar vara väldigt stort. I bakgrunden sitter personer som kan ha väldigt mycket kapital och kan anlita personer de inte har någon direkt kontakt med för dessa brott. Det går alltså inte att ”bura in” alla tänkbara brottslingar likt med ett vanligt ”gäng”.

Jag tror inte att jag är särskilt reaktiv i vanliga fall — men jag tycker det börjar bli dags att fundera på att införa UNDANTAGSTILLSTÅND. Om du kan påverka max 6st vanliga Svenssons — med kända adresser och bred släkt — kommer du aldrig att kunna dömas för brott i Sverige, dvs. en åklagare plus två domare i TR samt tre domare i Hovrätt. Förmodligen räcker det med 2-3 personer.

Vad menar jag med undantagstillstånd? Vi har inget som heter ”Undantagstillstånd” i Sverige, 15 kap. RF om Krig är uddlös. Det Riksdagen måste göra för att snabbt ersätta RF och införa möjlighet att snabbt införa lagar och ordningar som inskränker grundlagsskyddade rättigheter utan ändringar av RF (vilket kräver beslut av två regeringar med mellanliggande val) — vid typ systemhotande brottslighet. Och sedan ytterst ingripande åtgärder.
Citera
2023-10-12, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Har de umgåtts med kriminella i närtid?(inom det närmsta åren)

Nej, de är inte i närheten av den världen. De råkar bara ha samma efternamn..
Citera
2023-10-12, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Han växte upp i Uppsala som barn, när han skulle komma hem stod alltid morsan o skrek, Rawa kom hem, Rawa mat etc. Lät tydligen som Räva det är mat typ.

Encrochat: Kurdishfox
Citera
2023-10-12, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Släkten Güven är syrianer och turkar, kristna.

En turk brukar i 99.99 % av fallen vara muslim och INTE kristen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in