2023-10-12, 19:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Återstår att se va utfallet blir Maja frias iaf, tror Johanna får mellan 4-16 år livstid kan ni glömma.
Maja kommer dömas för gravfridsbrott.
Johanna kan göra sig hemmastadd på Hinsan, där finns många av hennes sort.
Hoppas hon döms till livstid, det är otroligt vidrigt vad hon utsatt andra människor för.
Citera
2023-10-12, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Nej, jag vet att jag har rätt. Vem fan vill ha det där fula, ljugande och obehagliga fanskapet som arbetskamrat? Ingen kommer vilja vara i närheten av henne. Det blir ohållbart i längden vart hon än jobbar.

Det är inte olagligt att kontakta en arbetsgivare.

Nej grattis det är inte olagligt att kontakta någon och uttrycka sina åsikter i vårt samhälle det kan vi skaka tass på. Men du kan ju ev överväga att stilla dig tills dom fallit om du inte tycker annorlunda. För du är förmodligen inte domare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Det spelar roll.

Om hon var ett svin så kanske hon utsattes av en anledning. Om man är elak mot människor och går folk på nerverna så kan det sluta med att de ger igen.

Vi kan kalla det karma? Det sträcker sig bortom lagboken.

Många gånger vill man ge igen då man har behandlats illa av en person. Men det behöver inte gå så långt som till mord tycker jag. Det hade väl räckt med att de hade slutat att vara vänner för alltid?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bear7041
Jag säger inte att Maja eller familjen är offer. Tycker bara att familjen inte förtjänar hat för något deras dotter gjort

Det har du helt rätt i. Majas familj ha ingenting med de här att göra
Citera
2023-10-12, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Vem har sagt något om Majas familj här? Är du verkligen på rätt forum?

Många. Bara bläddra tillbaka så finns det flera inlägg
Citera
2023-10-12, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Kanske inte men det borde i sig vara straffbart och det visar också hur samvetslös Maja är
Precis. Maja har visat hur samvetslös och helt utan moral hon är. Det visar det faktum att hon lät Toves familj lida i veckor i onödan. Maja löpte ingen risk från Johanna i häktet. Att man kan stå på nån sida som är helt utan moral, det säger allt om en person.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Maja kommer dömas för gravfridsbrott.
Johanna kan göra sig hemmastadd på Hinsan, där finns många av hennes sort.
Hoppas hon döms till livstid, det är otroligt vidrigt vad hon utsatt andra människor för.

Borde kunna fällas för medhjälp oxå. Googlat på allt möjligt tsm hade dom väl? Ja ha läst fup 2 ggr men kmr inte ihåg allt
Citera
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejstefan
Det är GW som påverkat dom att fria Maja.
Sen undrar man vad motivet är att den andra ljuger om Majas inblandning 🤷🏻‍♂️

Så naivt! Nej, de hade inte bevis. Och jag är en som tror på det som bevisas.

Men det skaver!

Om tfn i fickan? Ok

Om tfn på bord? Inga stegserier utan foto och film.
Citera
2023-10-12, 19:50
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jag kommer inte bli förvånad om detta hamnar i HD, men de beror på hur de slutar i hovrätten. Åker Maja bara på grovt gravfridsbrott så tror jag inte HD kommer ta upp de, 4år tror jag dom anser som rimligt. Men skulle de ta en vändning (vilket de inte kommer nu när hon släpps fri i väntan på dom), men att hon ändå får livstid då tror jag att HD skulle vara intresserade, när de kommer till Johanna, så krävs de ganska mkt för att HD skulle vara intresserade. Så summan av allt, jag skulle inte bli förvånad om de kom upp till HD, men nu när Maja släpps fri i 2 veckor så känns de avlägset
Det jag närmast tänkte på var om M kommer att dömas för grovt gravfridsbrott eller brott av normalgraden. Var går gränsen?
Citera
Medlem
Jag hoppas att hennes brorsa vet vad Maja och J har diskuterat . Så han ser till att inte sova själv hemma med Maja .
Citera
Medlem
Agphyss avatar
de hade ju gripit piff och puff och exposat deras ansikten i media, har de släppt puff nu? Jag fattar ingenting 😐
Citera
2023-10-12, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n kommer att få minimum en miljon kronor i skadestånd.

Enligt mig så kommer hon att få 1.500.000 kronor vilket återstår att få vetskap om senare fram åt i tiden.

Mvh/
@JokerMannen

Nu ska vi inte vara så negativa 😉.

700 till 800 per dag max om Maja frikänns helt vilket inte är troligt.

Det finns tom 5% hopp om att Maja får krypa tillbaka till fängelset igen, säger den positiva 😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in