2023-10-12, 19:41
Medlem
SayWhatAgains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DivJunk
Bara för att hon inte fälls betyder det inte att hon är oskyldig.
Det gick bara inte att bevisa hennes skuld.
Skall bli intressant att se hur rätten kommer fram till att Johanna mördade henne själv.
Detta fall blir ytterligare ett Mats Alm fall. Alla vet att hon är skyldig, men ingen kan bevisa det.

Skall bli intressant att se om HD ger prövningstillstånd.
Lite chockad blev jag nu ikväll att MH släpps från häktet i väntan på domen.

Jag blev förvånad över TR domen för MH med tanke på den tunna bevisningen vad gäller hennes inblandning. Visst har hon varit delaktig och ska dömas för gravfridsbrott (”normalgraden”) då hon varit med och dumpat Toves kropp. Det är ändå Johanna som dödade Tove och åkte tillbaka till fyndplatsen dagen efter och försökte elda upp kroppen.

Samtidigt tycker jag självklart att 1-1,5 år i fängelse är alldeles för lite för gravfridsbrott.
För det verkar vara det hon kommer dömas för i och med hon släpps i väntan på domen.

Citat:
Ursprungligen postat av tirawoh
https://instagram.com/crimeswedeninvestigators?utm_source=qr

Officiellt Maja är helt frikänd
Nej, domen kommer om 2v.

Blir intressant att läsa Hovrättens motivering till domen.
Senast redigerad av SayWhatAgain 2023-10-12 kl. 19:51.
Citera
2023-10-12, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Nej hon får inte skadestånd om hon blir dömd för gravfridsbrott.
Tack då får vi hoppas att det inte blir några pengar till Maja
Citera
2023-10-12, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bear7041
Förlåt men vad fan har Majas familj gjort? Låt dom vara. Familjen och alla andra som känner Maja på något sätt är oskyldiga och ska därför lämnas ifred. Eller tycker ni att jag borde hängas med bara för att jag personligen känner/känner till mer eller mindre hälften av hennes familj? Lägg ner detta vidriga beteende och använd det jag hoppas ni har innanför pannbenet. Det som har hänt är självklart vidrigt men sluta ge er på anhöriga och folk som råkar veta vem hon är/känner henne. Dom. Har. Inte. Gjort. Något.

Jag vet vem Maja är och hejar på hennes familj de få gånger vi stöter på varandra på stan men förtjänar jag att få hat för att jag vet vem hon är eller om jag skulle vara släkt med henne? Nej det gör jag inte. Oavsett så rikta hatet, om ni nu av någon anledning måste hata, mot Maja och INGEN ANNAN

Det är inte Maja eller Majas föräldrar som är offret här.
Det är Tove och hennes familj som är offer.
Offer för Maja Mamemo Hellman och Johanna Jansson.
Citera
2023-10-12, 19:43
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Är övertygad om du har fel här. Finns inget företag som är seriöst som arbetar på det sättet du antyder. Du saknar både erfarenhet och insikt i frågan. Dessutom är den typ av kontroller du antyder även en risk mot ett demokratiskt samhälle i det långa loppet. Vem är kvalificerad för vad?

Nej, jag vet att jag har rätt. Vem fan vill ha det där fula, ljugande och obehagliga fanskapet som arbetskamrat? Ingen kommer vilja vara i närheten av henne. Det blir ohållbart i längden vart hon än jobbar.

Det är inte olagligt att kontakta en arbetsgivare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Vad hade Toves familj gjort, för att behöva lida som de gör?

Inget men nu är det inte Tove som gjort något. Jag förstår inte allt äckligt hat och alla äckliga kommentarer mot Majas FAMILJ, alltså folk som är oskyldiga i detta fall. Dom har inget att göra med mordet mer än att dom är släkt med Maja
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Du har ju inte förstått och förstår fortfarande inte att bevisen inte räckte för en fällande dom. Att tingsrätten tyckte det var häpnadsväckande. Att du blev grundlurad kan du inte skylla på några andra. Kanske skulle du rikta din vrede mot Rullman och den undermåliga utredningen istället. Lära dig lite mer om juridik och bevisvärdering. Bara ett tips.
Tipset uppsnappat. Av mig och alla andra. När du är inblandad i ett mord gör då följande:

Säg att du sov
Säg att du blev kidnappad av kinesisk maffia
Säg ”inga kommentarer”
Sitt tyst

Gör vad som helst förutom att erkänna din skuld. Då klarar du dig undan.
Senast redigerad av Zurfarn08 2023-10-12 kl. 19:46.
Citera
2023-10-12, 19:44
Bannlyst
Det är GW som påverkat dom att fria Maja.
Sen undrar man vad motivet är att den andra ljuger om Majas inblandning 🤷🏻‍♂️
Citera
2023-10-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det är inte Maja eller Majas föräldrar som är offret här.
Det är Tove och hennes familj som är offer.
Offer för Maja Mamemo Hellman och Johanna Jansson.

Jag säger inte att Maja eller familjen är offer. Tycker bara att familjen inte förtjänar hat för något deras dotter gjort
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ja men nu var det inte det vi diskuterade.
Kanske inte men det borde i sig vara straffbart och det visar också hur samvetslös Maja är
Citera
Avslutad
Citat:
Inget men nu är det inte Tove som gjort något. Jag förstår inte allt äckligt hat och alla äckliga kommentarer mot Majas FAMILJ, alltså folk som är oskyldiga i detta fall. Dom har inget att göra med mordet mer än att dom är släkt med Maja
Toves familj har inte heller gjort något men de kommer att ha ett livslångt lidande pga Maja och Johanna. Du får ursäkta att jag inte har ett skit medlidande med någon som kan tänka sig att ta i Maja ens med tång.
Citera
2023-10-12, 19:46
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Är det inte konstigt att Majas ord tas för sanning men inte Johannas? Frias Maja så ska Johanna också frias, det var bara tre i lägenheten och INGEN kan säga vem som gjorde vad när Tove mördades.

Det är rent ut sagt förjävligt att Maja har släppts och jag tror att det ligger något bakom det!

Jag får trösta mig med att hon är hatad i hela Vetlanda 🙏!

Maja får väl helt enkelt flytta in i Pingstkyrkans vrår och leva på kollekten och pappa prällen.

Det är ingen omöjlighet att eftersom hovrätten anser det finnas rimligt tvivel gällande Maja så finns det även för Johanna. Clea har dock inte begärt att hovrätten upphäver Johannas häktning annars hade hon kanske också gått fri idag.
Citera
2023-10-12, 19:46
Medlem
Zloths avatar
Citat:

Vem har sagt något om Majas familj här? Är du verkligen på rätt forum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in