2023-10-12, 19:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Om nu Maja inte vågade ringa 112 eller springa ut ur lägenheten, så hade hon NU när hon satt i säkerhet i häktet kunnat öppna käften och gett Toves anhöriga svar och hjälpt till att säkra att Johanna fick ett kännbart straff. Gjorde hon det? Nej. För Maja tänker enbart på sig själv. Om hon hade haft en gnutta samvete för att hon inte vågade avbryta eller slå larm så hade hon försökt reparera tidigare misstag och göra bättre. Så agerar människor som ångrar sig.
Ja, exakt.
Men hon ville hellre att Tove skulle ruttna bort och inte hittas.
Likt som vid tidigare försök att mörda folk vara Maja viktigast för Maja.
Citera
2023-10-12, 19:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Lite förvånande är de men inte jätte att Maja släpps fri i väntan på dom, de är henne allt har handlat om egentligen hur allt ska sluta. Och med tanke på att hon släpps fri i väntan på dom kan man glömma allt som heter mord/vållande/dråp osv att göra, utan hon kommer bara dömas för Grovt brott mot griftefriden, och Johannas dom kommer antagligen stå fast
Graden för gravfridsbrottet hamnar kanske i HD? Lagändringen är ju så pass ny att det inte finns prejudikat än.
Citera
2023-10-12, 19:35
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miserywantscompany
Idiotjävel. Du är säkert en vän till mördarna eller kär i nån av dem.

Inte kär i de och ingen vän till de. Säger bara vad jag tror. Jag är övertygad om det. Det är min tanke kring det hela. T var antagligen ett rötägg och det gick överstyr när hon stötte på Johanna. Johanna bör dömas med inte till livstid. Maja bör också dömas, men inte till livstid.

En tragisk händelse. Men de förtjänar inte att sitta så länge. Och T förtjänade inte att dö.
Citera
2023-10-12, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n kommer att få minimum en miljon kronor i skadestånd.

Enligt mig så kommer hon att få 1.500.000 kronor vilket återstår att få vetskap om senare fram åt i tiden.

Mvh/
@JokerMannen
J. L advokat sa 700 - 800 kr per dag
Jag vet inte hur de räknar
Får hon betalt för året då hon suttit av ett straff för ett brott hon begått
Citera
2023-10-12, 19:37
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Fröken Hellm*n kommer att få minimum en miljon kronor i skadestånd.

Enligt mig så kommer hon att få 1.500.000 kronor vilket återstår att få vetskap om senare fram åt i tiden.

Mvh/
@JokerMannen

Nej, det kommer hon inte eftersom hon kommer att dömas för gravfridsbrott. Hon har suttit av fängelsestraffet redan i häktet.
Citera
2023-10-12, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Det är det man har alternativ media till

De kommer givetvis att hålla koll på henne och hela tiden kontakta hennes arbetsgivare. Det är bara att inse att Maja är körd

Är övertygad om du har fel här. Finns inget företag som är seriöst som arbetar på det sättet du antyder. Du saknar både erfarenhet och insikt i frågan. Dessutom är den typ av kontroller du antyder även en risk mot ett demokratiskt samhälle i det långa loppet. Vem är kvalificerad för vad?
Citera
2023-10-12, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
J. L advokat sa 700 - 800 kr per dag
Jag vet inte hur de räknar
Får hon betalt för året då hon suttit av ett straff för ett brott hon begått

Nej hon får inte skadestånd om hon blir dömd för gravfridsbrott.
Citera
2023-10-12, 19:39
Medlem
Förlåt men vad fan har Majas familj gjort? Låt dom vara. Familjen och alla andra som känner Maja på något sätt är oskyldiga och ska därför lämnas ifred. Eller tycker ni att jag borde hängas med bara för att jag personligen känner/känner till mer eller mindre hälften av hennes familj? Lägg ner detta vidriga beteende och använd det jag hoppas ni har innanför pannbenet. Det som har hänt är självklart vidrigt men sluta ge er på anhöriga och folk som råkar veta vem hon är/känner henne. Dom. Har. Inte. Gjort. Något.

Jag vet vem Maja är och hejar på hennes familj de få gånger vi stöter på varandra på stan men förtjänar jag att få hat för att jag vet vem hon är eller om jag skulle vara släkt med henne? Nej det gör jag inte. Oavsett så rikta hatet, om ni nu av någon anledning måste hata, mot Maja och INGEN ANNAN
Citera
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men nu var Maja inblandad eftersom hennes historia var en uppenbar lögn. Precis som Mats Alm var inblandad men gick fri pga ”den kinesiska maffian”. Hur tror du att det känns för anhöriga när den som ”sov” tre meter från där Tove blev mördad och sedan konkade runt på liket släpps fri? Tror du att de mår bra ikväll?

Men fortsätt du att stå upp för så höga beviskrav att domstolarna inte kan döma folk för mord trots tydligt uppdiktade historier.

Du har ju inte förstått och förstår fortfarande inte att bevisen inte räckte för en fällande dom. Att tingsrätten tyckte det var häpnadsväckande. Att du blev grundlurad kan du inte skylla på några andra. Kanske skulle du rikta din vrede mot Rullman och den undermåliga utredningen istället. Lära dig lite mer om juridik och bevisvärdering. Bara ett tips.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Graden för gravfridsbrottet hamnar kanske i HD? Lagändringen är ju så pass ny att det inte finns prejudikat än.

Jag kommer inte bli förvånad om detta hamnar i HD, men de beror på hur de slutar i hovrätten. Åker Maja bara på grovt gravfridsbrott så tror jag inte HD kommer ta upp de, 4år tror jag dom anser som rimligt. Men skulle de ta en vändning (vilket de inte kommer nu när hon släpps fri i väntan på dom), men att hon ändå får livstid då tror jag att HD skulle vara intresserade, när de kommer till Johanna, så krävs de ganska mkt för att HD skulle vara intresserade. Så summan av allt, jag skulle inte bli förvånad om de kom upp till HD, men nu när Maja släpps fri i 2 veckor så känns de avlägset
Citera
2023-10-12, 19:40
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nieiki
Nej, de har bränt den. Negern var ju delaktig

Så sades det på TV4 också i direktrapporteringen i Efter 5 att hon i vart fall tillstått gravskändningen....
Citera
2023-10-12, 19:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bear7041
Förlåt men vad fan har Majas familj gjort? Låt dom vara. Familjen och alla andra som känner Maja på något sätt är oskyldiga och ska därför lämnas ifred. Eller tycker ni att jag borde hängas med bara för att jag personligen känner/känner till mer eller mindre hälften av hennes familj? Lägg ner detta vidriga beteende och använd det jag hoppas ni har innanför pannbenet. Det som har hänt är självklart vidrigt men sluta ge er på anhöriga och folk som råkar veta vem hon är/känner henne. Dom. Har. Inte. Gjort. Något.

Jag vet vem Maja är och hejar på hennes familj de få gånger vi stöter på varandra på stan men förtjänar jag att få hat för att jag vet vem hon är eller om jag skulle vara släkt med henne? Nej det gör jag inte. Oavsett så rikta hatet, om ni nu av någon anledning måste hata, mot Maja och INGEN ANNAN
Vad hade Toves familj gjort, för att behöva lida som de gör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in