2023-10-12, 09:20
Medlem
Hej,

Kanyler.se

är det något att oroa sig över där? Funkar som det ska och skeppas inomland?
Citera
2023-10-12, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamsedunder
Hej,

Kanyler.se

är det något att oroa sig över där? Funkar som det ska och skeppas inomland?
Jag köpte från med24, levererades till Instabox. Gick hur bra som helst, billigt också.
Citera
2023-10-12, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swessish
Jag köpte från med24, levererades till Instabox. Gick hur bra som helst, billigt också.
Haha ja det fungerar fint men varje gång du gör det där köpet gör du dig skyldig till väldigt grovt smugglingsbrott kan jag meddela.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2012595-om-inforsel-av-och-handel-med_sfs-2012-595/

https://www.hallandsposten.se/nyheter/laholm/paket-inneh%C3%B6ll-200-sprutor-och-kanyler-1.1433432

Och straffsatsen är brutal:

https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/afs-forfattningssamling-alla-utom-konsoliderade/afs-2007-09-upphavd.pdf
Citat:
Sprutor och kanyler
högst 5 sprutor/kanyler 800 - 2 500 kr
6-10 sprutor/kanyler 2 500 - 3 000 kr
11-20 sprutor/kanyler 30-40 db
21-30 sprutor/kanyler 40-50 db
31-40 sprutor/kanyler 60 db
Citera
2023-10-13, 04:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Haha ja det fungerar fint men varje gång du gör det där köpet gör du dig skyldig till väldigt grovt smugglingsbrott kan jag meddela.

https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/svensk-forfattningssamling/lag-2012595-om-inforsel-av-och-handel-med_sfs-2012-595/

https://www.hallandsposten.se/nyheter/laholm/paket-inneh%C3%B6ll-200-sprutor-och-kanyler-1.1433432

Och straffsatsen är brutal:
https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/afs-forfattningssamling-alla-utom-konsoliderade/afs-2007-09-upphavd.pdf
Ja dom db var höga. Det känns endå mer lugnt att få ett paket från dom än från någon annan sida. De paketet smälter verkligen in i mängden.
Citera
2023-10-15, 11:31
Medlem
Om jag inte träffar muskeln precis, tas oljan ändå upp då? Nyss satte jag ett stick och det känns som att jag möjligtvis träffade fel. Är oljan slösad då eller tas den ändå upp av kroppen?
Citera
2023-10-15, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DUNDERKUR
Om jag inte träffar muskeln precis, tas oljan ändå upp då? Nyss satte jag ett stick och det känns som att jag möjligtvis träffade fel. Är oljan slösad då eller tas den ändå upp av kroppen?

Det tas ändå upp. Ända skillnaden är att utsöndringen kan ta lite längre tid i fett och träffar du närmare utkanten på muskeln t.ex så är det större risk för pip men inget som är farligt.
Citera
2023-10-15, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detdu?
Det tas ändå upp. Ända skillnaden är att utsöndringen kan ta lite längre tid i fett och träffar du närmare utkanten på muskeln t.ex så är det större risk för pip men inget som är farligt.
Okej vad bra. En till fråga ibland rinner det ut olja, är det mycket eller obetydligt mängd? Gör ont i själen när jag ser testo försvinna.
Citera
2023-10-15, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DUNDERKUR
Okej vad bra. En till fråga ibland rinner det ut olja, är det mycket eller obetydligt mängd? Gör ont i själen när jag ser testo försvinna.
Om det rinner ut är det eftersom de sista resterande som är kvar av oljan följer med nålen ut, så det är inget märkvärdigt. Men detta är inget som ska ske ofta, hur sticker du dig? In med hela nålen, Snabb jabb in, sakta in med oljan, sakta ut.
MVH
Citera
2023-10-15, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zantori
Om det rinner ut är det eftersom de sista resterande som är kvar av oljan följer med nålen ut, så det är inget märkvärdigt. Men detta är inget som ska ske ofta, hur sticker du dig? In med hela nålen, Snabb jabb in, sakta in med oljan, sakta ut.
MVH
Händer inte alltid nej. Jag sticker mig väldigt långsamt då jag är rädd att träffa någon nerv eller så. In med nålen väldigt sakta, trycker in oljan sakta och sedan låter nålen vara kvar i några sekunder.
Citera
2023-10-15, 19:09
Medlem
Viilka färger är det man ska ha på kanylerna vid SUBQ? Räcker det med vanliga insulinsprutor eller vilka är lättast?

Om jag fattat det rätt kan man ta det SubQ (precis på magfettet), vilket ska vara optimalt för att hålla testonivåerna jämna .

Sen att man injicerar varje dag är även det bästa för att hålla nivåerna så jämna som möjligt. Känns ju ändå som att det är värt det, eller vad säger ni som är mer rutinerade angående det?
Citera
2023-10-15, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testingxrat3d
Viilka färger är det man ska ha på kanylerna vid SUBQ? Räcker det med vanliga insulinsprutor eller vilka är lättast?

Om jag fattat det rätt kan man ta det SubQ (precis på magfettet), vilket ska vara optimalt för att hålla testonivåerna jämna .

Sen att man injicerar varje dag är även det bästa för att hålla nivåerna så jämna som möjligt. Känns ju ändå som att det är värt det, eller vad säger ni som är mer rutinerade angående det?
Vanliga insulinnålar går fint. Subq kan du sätta där det passar dig, mage eller lår brukar vara mest praktiskt eftersom det är "framför en" rent fysiskt och lätt att komma åt.

Varje dag är överdrivet om din testo har en ester. Två ggr/v är finfint med testo E/C. Kan vara skönt att göra mer frekventa stick för att sätta mindre olja per gång dock antar jag, eftersom olja sub-q inte är jättekul.
Citera
2023-10-16, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Vanliga insulinnålar går fint. Subq kan du sätta där det passar dig, mage eller lår brukar vara mest praktiskt eftersom det är "framför en" rent fysiskt och lätt att komma åt.

Varje dag är överdrivet om din testo har en ester. Två ggr/v är finfint med testo E/C. Kan vara skönt att göra mer frekventa stick för att sätta mindre olja per gång dock antar jag, eftersom olja sub-q inte är jättekul.

Alright tackar. Som jag förstått det är varje dag “bäst” om man vill minimera bieffekter som akne, eventuell gyno som Kan uppkomma med nivåer som går upp och Ned allt för mycket, antar jag.

Nice! Så det enda man egentligen behover göra är att inhandla insulinnålar och test c:/e och köra? Exklusive pct-droger, gyno Ai givetvis.

Är det svårt att få In oljan i en Insulinnål? Hur gör man det lättast?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in