2023-10-12, 19:09
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Du kommer inte undan med det utseendet vid ett eventuellt namnbyte

Avmaskerat har lyckats hitta relativt okända AFAiter som både har bytt identitet och flyttat till hålor.

Som sagt, om hon vill få ett normalt liv så är det flytt utomlands som gäller.

Men vem bryr sig om henne ifall hon flyttar till typ Rinkeby? Ingen där bryr sig. Tvärt om gissar jag.
Citera
2023-10-12, 19:10
Medlem
AD-3sTrIpEss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaaartil
Och Tove var en stjärna i sitt beteende? Eller hur tänker du gällande detta? Har du dömt folk på förhand?

Helt ärligt så tror jag Johanna hade rätt om Tove. Min magkänsla säger att hon förmodligen var ett svin. Bara en känsla jag får och alltid haft sedan jag läst på om detta.

Med all respekt för hennes närstående dock.
Senast redigerad av AD-3sTrIpEs 2023-10-12 kl. 19:14.
Citera
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohanWie
Personligen har jag svårt att tro på Majas oskuld i sammanhanget.
Att något inte går att bevisa är inte detsamma som att personen inte är skyldig.
Det kanske finns ett hopp hos Högsta Domstolen. Fallet är ju ovanligt och de två "små töserna" är ju unga.
Hursomhelst lär den mörkhyade knappast kunna bo kvar i Sverige.

HD kommer inte att ge prövningstillstånd i ett indiciemål av den här typen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu vet jag inte exakt vad du menar med att det var en fördel för Maja att hon fick höras på nytt.

Jag tänker att om Maja hade varit med om mordet, och ljugit (så mycket som många hävdar att hon gör), så är hon återigen återhållsam.

Hon säger istället att hon har haft mobilen nära sig, istället fär att skylla irån sig och hävda att mobilen varit någon annanstans.

Och hon säger att hon inte minns att hon meckat med mobilen- istället för att säga att hitta på något om att hon gjort det eller det, eller att hon såg Johanna ta mobilen.

Som jag ser det, finns det ingen som är skyldig som ljuger och som ljuger så "futtigt" som Maja då skulle ha gjort.

Inga dödshot, sätter sig själv på mordplatsen...

Jag menade väl just det att hon höll sig till det hon sagt innan och fick upprepa det igen för HR.
Jag håller med dig. Om Maja var med i badrummet hade hon inte placerat sig själv där strax efter. Det förstår till och med en 3-åring!
Det kanske är så att hon sedan
december berättat sanningen? Som du frågat dig ibland. De flesta har trott att hon ljuger (om allt). Jag vill tacka dig för alla dina kloka och lärorika inlägg.
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-10-12 kl. 19:14.
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Vi är i Sverige nu, släpp den andra fri också, va fan Sverige i ett nötskal.
Citera
2023-10-12, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tycker att Majas sovschema talar emot henne
Jag kan inte se någin logik i hur en domstol kan få det till l trovärdigt

Håller fullständigt med dig.
Citera
2023-10-12, 19:12
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Men hon lät Toves familj lida och leta
Lätt Toves kropo ligga där och föruttnas ich bli angripen av djur
Skammligt och respektlöst om man kommer undan ett år med detta
ja men nu var det inte det vi diskuterade.
Citera
2023-10-12, 19:13
Medlem
The.Leaders avatar
En nära vän till Tove berättar för Aftonbladet om känslorna efter beskedet.
Citat:
– Jag känner mig chockad. Jag fick ångest när jag nåddes av beskedet. Det känns som ett hån mot Toves anhöriga och nära vänner. Det känns inte okej att en så här allvarlig händelse inte ska få större konsekvenser. Jag hoppas ändå att detta inte är det slutgiltiga i detta, berättar vännen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/ve2xMX/tove-mordet-liverapportering-fran-rattegangen
Citera
2023-10-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Helt ärligt så tror jag Johanna hade rätt om Tove. Min magkänsla säger att hon förmodligen var ett svin. Bara en känsla jag får och alltid haft sedan jag läst på om detta.

Du är ju sjuk i huvudet, vad spelar det för roll hur Tove var, ditt sjuka djur
Citera
2023-10-12, 19:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BayouX
Håller med, har man ljugit och förtigit så mycket som Maja har gjort känns det inte rätt att hon ev. frias från mord.
Än har ju inte domen bestämts, hon kan ju fortfarande åka dit på allt från misshandel till medhjälp (trots att det inte tyder på det iom frisläppandet)

Vissa skribenter gläds ikväll och raljerar om hur oskyldig Maja är, jävligt osmakligt.
Rent pinsamt, som om det mer vore en tävling och för att framhäva sin egen förträfflighet.

Bevisningen höll inte och ÅK imponerade inte IMO.
De hade kunnat gå betydligt tuffare rond mot Maja med hänvisning till fup.

När målsägandebiträdena är tydligare och med betydligt mer framåtanda än två ÅK är det nåt som är galet.
Citera
2023-10-12, 19:14
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AD-3sTrIpEs
Men vem bryr sig om henne ifall hon flyttar till typ Rinkeby? Ingen där bryr sig. Tvärt om gissar jag.

Var ska hon jobba då? På en pizzeria?
Citera
2023-10-12, 19:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Ja det är Silbersky förvisso. Men pensionerad nu och tar inga klienter längre. Men det är klart att han säkert är präglad av sitt tidigare jobb som försvarare. Han ansåg dock att åtalet mot Johanna höll hela vägen. Ja jag håller med om att ribban var för låg

Vad passar bättre än att svara på det här nu?

Jag drar en lättnadens suck och känner ändå att någon rättvisa finns det.

Sedan vet vi väl inte om Maja kan dömas för någon av de lägre rubriceringarna. Men hoppas att man inte anser att det är styrkt att Maja varit i badrummet.

Johannas vittnesmål ska inte tas som ett bevis.

Men sedan är jag lite orolig för detta med var kroppen kan ha legat om det är på det vis Maja säger.

Igår kväll tänkte jag på detta som jag citerade från förhör, där maja och Johanna säger helt olika saker om var Maja äter sin hamburgare och var hon är när Johanna kommer he med den.

Kan inte låta bli att tänka att varje gång Johanna säger något som avviker mot Maja, då är det något som ska döljas.

Maja säger att hon äter i köket.

En matta saknades från vardagsrummet, ihoprullad/vikt.

Tänk om Johanna dragit Tove ut mot klädkammarhållet, mot bakre väggen, dragit ihop fåtöljerna lite och slängt mattan över Tove?

Maja kan ha hört detta, eller inte. Kanske allt. men legat kvar bkom draperiet. Kollat klockan när hon vaknade till, men inte vågat säga ett knäpp.

https://imgur.com/a/qUpSFH6
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in