2023-10-12, 16:12
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men om vi tittar tillbaka på mordförsöket på advokat Lilja. Skapat av han xfru Karin! Så använde sig Karin av en kvinna som hade diagnos och var i skov. Trots diagnos blev hon dömd, för hon har ett medvetande om sitt agerande. Om hon inte hade det skulle hon heller inte kunna beskriva sin sjukdom!
Så oavsett så har hon ett medvetande och det vill hon nyttja till fullo.

Det finns barn som mördar, för att de vill och ges möjligheten. Jag har inget medlidande med henne. Livstid för delat brott
Att beteendet inte är en vuxen kvinnas är ingen förmildrande omständighet.
Citera
2023-10-12, 16:13
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Eller hur, Braskamin är bäst 😂

Jag har alltid undrat över fenomenet att när tjejer/kvinnor begår grova brott så måste det vara någon som har tvingat eller lurat någon.

Hade det här fallet gällt två pojkar, killar eller män så är det inget som helst tvivel om att alla var med på mordet..😉
Vem har sagt att Johanna blivit tvingad eller lurad? Eller räknar du inte henne som tjej/kvinna?
Citera
2023-10-12, 16:14
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EsmeraldaFelicia
Var pressträffen planerad i förväg? Eller något som dök upp nu?

Göta Hovrätt hade säkert planerat den i förväg, men det var nog först nu som de tillkänna gav den.
Var sak i sin ordning

Men först väntar vi på besked från rättens avgörande i häktningsfrågan. Det skulle komma på deras hemsida runt ca 17-tiden om jag fattade rätt.

EDIT:
Som jag fattat det kommer alltså infon från häktningsavgörandet idag att kungöras på hemsida.
När domen kommer, den 25e, så hålls en presskonferens i samband med det.
Senast redigerad av flashmaner 2023-10-12 kl. 16:19.
Citera
2023-10-12, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckordie040
Maja ska släppas omgående Johanna ska dömas för vållande till annans död eller dråp.

Bååda kommer stanna kar i häkte
Citera
2023-10-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja just det, för polisen var säkert där kl 02:43 på natten och fotograferade utan blixt

Det är verkligen ingen ände på idiotin som det ges exempel på i den här tråden.

Köksfönstren skiner väl dessutom rakt in i badrummet, på dagtid.

Kanske svårt att själv mörda någon helt ljudlöst i ett becksvart rum . .
Citera
2023-10-12, 16:16
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Verkar som att du har varit i lägenheten?

Du är nog den enda i hela tråden som är så korkad att du fortfarande inte ens fattat hur lägenheten ser ut och tror att man måste ha varit där för veta något så självklart.

Planlösning och foton från lägenheten har länkats otaliga gånger i tråden. Du har kanske inte fattat hur man klickar på en länk?

Hade jag varit där hade jag väl vetat om det satt en lampa inne i badrummet!
Citera
2023-10-12, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Men Tove är ju död?! Oavsett så är det så och den klockan går inte vrida tillbaka
Man måste äga sitt agerande!

Om det är så lätt att slippa ur ett straff som önskas av vissa förstår jag inte hur någon skall kunna vara trygg med sina vänner.
Vi kan ju inte tycka synd om Maja och släppa henne för att hennes kompis är helt galen

Tyvärr tillgiver några här Maja och Johanna egenskaper de inte har t.ex. intelligens och empati.

De tillhör inte de skarpaste knivarna i lådan om man uttrycker sig så.

Att försöka få Maja och Johanna till beräknade individer som sitter och gör storskaliga planer har en fin fantasi.

Jag håller med bara för att man gör idiotiska saker pga man är galen ska inte ge ett frikort från att få sitt straff.
Citera
2023-10-12, 16:17
Medlem
Citat:
Eller hur, Braskamin är bäst 😂

Jag har alltid undrat över fenomenet att när tjejer/kvinnor begår grova brott så måste det vara någon som har tvingat eller lurat någon.

Hade det här fallet gällt två pojkar, killar eller män så är det inget som helst tvivel om att alla var med på mordet..😉

Sedan kan man också fråga sig vems iden var att ta livet av Tove,

Var det enbart Johannas ide?

Var det kanske Majas ide?

Eller

Var det bådas ide?
Citera
2023-10-12, 16:18
Medlem
nousernameneededs avatar
Nu får man se om HR är ett jävla drägg institut som kommer göra att man tappar ännu mer förtroende för rättsväsendet och gör att man kommer börja ta lagen i egna händer för rättvisa när systemet misslyckas.
Citera
2023-10-12, 16:19
Medlem
Citat:
Verkar som att du har varit i lägenheten?

Finns bilder i tråden på lägenheten.
Citera
2023-10-12, 16:22
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nu får man se om HR är ett jävla drägg institut som kommer göra att man tappar ännu mer förtroende för rättsväsendet och gör att man kommer börja ta lagen i egna händer för rättvisa när systemet misslyckas.

Så du får ta lagen i egna händer men inte Johanna, är det så du menar?
Citera
2023-10-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Men först väntar vi på besked från rättens avgörande i häktningsfrågan. Det skulle komma på deras hemsida runt ca 17-tiden om jag fattade rätt.

EDIT:
Som jag fattat det kommer alltså infon från häktningsavgörandet idag att kungöras på hemsida.

Återstår att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in