2023-10-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonitotta
Visst, så måste det vara. Hon såg kroppen redan första gången. Det är märkligt att åklagaren inte har pressat Maja med fler frågor på detta. Ingen oskyldig person skulle bete sig som Maja har gjort. Om hennes lögner godtas och hon släpps fri - då har min tilltro till rättsväsendet fått sig en törn.

Om det var så att Maja visste och t.o.m såg mordet utan att delta fysiskt, så borde hon sagt STOPP, ringa 112 eller dra därifrån så fort hon bara kunde - då skulle jag överväga att tro henne. Om hon berättade det. Men det gör hon inte och är sålunda involverad i mordet.
Ja om Maja går fri så tappar jag också tilltron för rättsväsendet
Gillberg anser ju även att J inte ska ha livstid
Gangseradvokat som han är
Citera
2023-10-12, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det tror inte jag heller. Detta är en central del som kräver svar och eftersom det inte finns något, så kan han inte säga annat än "har ingen aning".
Särskilt som detta andra gången Maja är inne på toan på 20 minuter och det inte låg ett 160 cm långt kroppsliknande objekt under en filt på golvet första gången. Det är så urbota dumt. Det är Mats Alm ”lugge i bakluckan”-nivå.
Citera
2023-10-12, 15:56
Medlem
Tiares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan ju vara så att Maja har blivit tvingad av Johanna att hjälpa till. Och hon har inte vågat att säga nej för då hade Johanna sagt att då vill jag inte vara vän med dig mer.

Precis, jag tror ingen hade vågat säga emot Johanna efter hon precis tagit livet av deras gemensamma vän.
Johanna var ju Majas närmaste vän, det är klart att hon då är livrädd att förlora henne och hon gjorde nog allt som krävdes för att behålla vänskapen, och tyvärr drog Johanna in henne i denna situationen.
Citera
2023-10-12, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Sedär ja, ännu ett mycket stort kliv närmre vad jag skrivit om under en längre tid.

Jag håller tummarna för rättssäkerheten här i landet!

Jag instämmer också i det. Bra och saklig slutplädering av Gillberg.
Citera
2023-10-12, 15:59
Medlem
why123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Kan ju vara så att Maja har blivit tvingad av Johanna att hjälpa till. Och hon har inte vågat att säga nej för då hade Johanna sagt att då vill jag inte vara vän med dig mer.

*Ironi/sarkasm* som inte alla förstår
Citera
2023-10-12, 16:02
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Precis, jag tror ingen hade vågat säga emot Johanna efter hon precis tagit livet av deras gemensamma vän.
Johanna var ju Majas närmaste vän, det är klart att hon då är livrädd att förlora henne och hon gjorde nog allt som krävdes för att behålla vänskapen, och tyvärr drog Johanna in henne i denna situationen.

Men Tove är ju död?! Oavsett så är det så och den klockan går inte vrida tillbaka
Man måste äga sitt agerande!

Om det är så lätt att slippa ur ett straff som önskas av vissa förstår jag inte hur någon skall kunna vara trygg med sina vänner.
Vi kan ju inte tycka synd om Maja och släppa henne för att hennes kompis är helt galen
Citera
2023-10-12, 16:03
Medlem
Citat:
Sedär ja, ännu ett mycket stort kliv närmre vad jag skrivit om under en längre tid.

Jag håller tummarna för rättssäkerheten här i landet!

Var pressträffen planerad i förväg? Eller något som dök upp nu?
Citera
2023-10-12, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Alla förstår säkert vad jag menar. Det vill säga om de vill förstå.
Citera
2023-10-12, 16:08
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av why123

Eller hur, Braskamin är bäst 😂

Jag har alltid undrat över fenomenet att när tjejer/kvinnor begår grova brott så måste det vara någon som har tvingat eller lurat någon.

Hade det här fallet gällt två pojkar, killar eller män så är det inget som helst tvivel om att alla var med på mordet..😉
Citera
2023-10-12, 16:08
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Gillberg öppnade ju upp lite för att kroppen kanske låg kvar i badrummet trots allt, när han ifrågasatte om det ens fanns en lampa inne i badrummet. Lite märkligt hur polisens bilder kunde bli så ljusa och fina utan fönster.

Ja just det, för polisen var säkert där kl 02:43 på natten och fotograferade utan blixt

Det är verkligen ingen ände på idiotin som det ges exempel på i den här tråden.

Köksfönstren skiner väl dessutom rakt in i badrummet, på dagtid.
Citera
2023-10-12, 16:09
Medlem
Maja ska släppas omgående Johanna ska dömas för vållande till annans död eller dråp.
Citera
2023-10-12, 16:10
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ja just det, för polisen var säkert där kl 02:43 på natten och fotograferade utan blixt

Det är verkligen ingen ände på idiotin som det ges exempel på i den här tråden.

Köksfönstren skiner väl dessutom rakt in i badrummet, på dagtid.

Verkar som att du har varit i lägenheten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in