2023-10-12, 15:39
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det är en skev bild som media målat upp.

Johannas väna utseende med blus, små tofsar, stickad kofta och kostymbyxor, lilla väna flickan...inte kan väl hon vara en manipulativ mördare? Som kollar porr och dödar sin fiende...

Ja, J har verkligen valt sin outfit med omsorg. Troligen har hennes advokat talat om för henne hur hon ska klä sig och uppföra sig i Rätten. För Ts del är det tvärtom; "gangsterkläder". Halvligga i stolen och trumma intensivt med ena benat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretagrisfantast
Maja vill man definitivt inte heller ha springandes lös. En riktigt sjuk människa som jag innerligt hoppas får det absolut strängaste straffet. Allt annat vore fan totalt orimligt. De som tycker annat är inte lite naiva. Hon är den smarta psykopaten av henne och Johanna, för hon spelar dum och kör på att folk ska se henne som ett litet oskyldigt offer och komma undan med det, vilket uppenbarligen funkar (tro det eller ej) Johanna är psykopat hon också men mer av den osmarta typen då hon inte själv begriper hur dum hon låter i sina förklaringar. Låt båda sitta inne på livstid de här galningarna har inget ute i samhället att göra!
Håller med dig där.. hon kör spader-kortet där, sjukdomarna.
Vänta några år så är de kalibrerade, vässade och farligare.. slutmålet var ju att TT skulle bort ?
De lyckades ju.
Citera
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
När nått kom upp om Majas inblandning brukade hon skaka på huvudet m.m för "att visa att det inte stämmer" En klar protest mot vad som sades.

Johanna gjorde tydligen ingen reaktion alls på det som sades under slutpläderingen om att Maja inte var med, man kan ju tycka att nått känslouttryck borde uppstått om ens FD kompis tvärnekar in i det sista att hon var med.

Själv hade jag nog gjort som Maja gjorde för att "visa mitt missnöje" med att kompisen ljuger.

Fast ingen mer än hon vet om hon ljuger.
Det du skriver är ditt val att se på det. Om du låg död och uppeldad i skogen kanske du skulle tänka annorlunda!?
Jag tycker bara det är sorgligt och till en viss del skrämmande att hon inte äger sin del i att en person är avliden och mördad.
Du kommer se skillnaden med livserfarenheter för jag får känslan av att du är väldigt ung
Citera
2023-10-12, 15:40
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Kan undras hur alla Maja-hatare känner det efter försvarets slutplädering?

Blir de konfunderad?
Blir de påverkade?

Eller är det hatet och de förutfattade meningarna som fortsatt gäller?

Inläggen i tråden visar klart och tydligt och helt väntat att det är det senare som gäller.
Bättre än så finns det inte förståndskapacitet till.

Trots åklagare Vilhelmssons mycket milda inställning till Maja och "bevisningen" emot henne under rättegångsdagarna här i hovrätten och ovanpå det hennes försvarare Gillbergs mycket tydliga och sakliga framställande, förhörsfrågor och slutanförande där han på ett mycket tydligt sätt redogjorde för den totala avsaknaden av bevis emot Maja i morddelen och hennes mycket begränsade delaktighet i gravfridsbrottet.
Citera
2023-10-12, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Gillberg öppnade ju upp lite för att kroppen kanske låg kvar i badrummet trots allt, när han ifrågasatte om det ens fanns en lampa inne i badrummet. Lite märkligt hur polisens bilder kunde bli så ljusa och fina utan fönster.
Enligt sin egen berättelse så satt Maja kvar i badrummet hela tiden som Johanna var iväg till Donken, typ 30 min. Så på 30 minuter i det lilla badrummet så såg inte Maja att det låg något 160 långt i badrummet under en filt eller whatever?

Jag tror inte att Gillberg hjälpte sin klient där.
Citera
2023-10-12, 15:41
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Håller med dig där.. hon kör spader-kortet där, sjukdomarna.
Vänta några år så är de kalibrerade, vässade och farligare.. slutmålet var ju att TT skulle bort ?
De lyckades ju.

De farligaste är alltid de tystaste! brb
Håller med
Citera
2023-10-12, 15:44
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Inläggen i tråden visar klart och tydligt och helt väntat att det är det senare som gäller.
Bättre än så finns det inte förståndskapacitet till.

Trots åklagare Vilhelmssons mycket milda inställning till Maja och "bevisningen" emot henne under rättegångsdagarna här i hovrätten och ovanpå det hennes försvarare Gillbergs mycket tydliga och sakliga framställande, förhörsfrågor och slutanförande där han på ett mycket tydligt sätt redogjorde för den totala avsaknaden av bevis emot Maja i morddelen och hennes mycket begränsade delaktighet i gravfridsbrottet.

Om han framställer det så blir jag konfunderad! Hur kan han veta hennes begränsade del? Om man lyssnar på henne och lyssnar på j så verkar de inte ens setts den kvällen
Citera
2023-10-12, 15:46
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
hon kom med förslag om vart kroppen kunde legat, tex i förrådet. Har man inte själv sett kroppen och ska förklara varför så kommer man garanterat med flera förslag om vart den kan ha varit.

Men har du sett lgheten?
Ah nu kom jag på det…lgheten var nedsläckt och hon flashar bildskärmen för att se toadörren.
Förlåt jag fattade inte!
Citera
2023-10-12, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Hur ser du Maja som en psykopat? Hon är en svag och lättlurad människa som har hamnat i händerna hos helt fel person. Maja skyddar sig själv i en allvarlig situation som Johanna tyvärr har satt henne i.
Maja är absolut inte en svag lättlurad person !
Citera
2023-10-12, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Enligt sin egen berättelse så satt Maja kvar i badrummet hela tiden som Johanna var iväg till Donken, typ 30 min. Så på 30 minuter i det lilla badrummet så såg inte Maja att det låg något 160 långt i badrummet under en filt eller whatever?

Jag tror inte att Gillberg hjälpte sin klient där.

Det tror inte jag heller. Detta är en central del som kräver svar och eftersom det inte finns något, så kan han inte säga annat än "har ingen aning".
Citera
2023-10-12, 15:49
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Fast ingen mer än hon vet om hon ljuger.
Det du skriver är ditt val att se på det. Om du låg död och uppeldad i skogen kanske du skulle tänka annorlunda!?
Jag tycker bara det är sorgligt och till en viss del skrämmande att hon inte äger sin del i att en person är avliden och mördad.
Du kommer se skillnaden med livserfarenheter för jag får känslan av att du är väldigt ung

Ljuger Maja så vet Johanna det, ljuger Johanna så vet Maja det.
Om du var åtalad i ett fall tillsammans med en vän till dig och du vet att vännen var med på det hela, skulle du inte reagerat alls då när du får höra vännens advokat stå och säga att du ljuger för att ge igen på vännen?
Jag skulle helt klart reagerat

Jag är 50 så livserfarenhet har jag gott om
Citera
2023-10-12, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Hur ser du Maja som en psykopat? Hon är en svag och lättlurad människa som har hamnat i händerna hos helt fel person. Maja skyddar sig själv i en allvarlig situation som Johanna tyvärr har satt henne i.

Kan ju vara så att Maja har blivit tvingad av Johanna att hjälpa till. Och hon har inte vågat att säga nej för då hade Johanna sagt att då vill jag inte vara vän med dig mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in