2023-10-12, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja, det är ju också en möjlighet även om jag inte tror att sängen var bäddad.

Det tror jag dom hade ju förfest innan
Citera
2023-10-12, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Advokat AH verkar mer inne på att JJ skulle ha tagit lakanet från sängen?

"– Nu ska ni höra varför Maja inte är tillförlitlig. Hon säger att Johanna kom till henne och säger att Johanna behöver hjälp. Sedan ser hon Tove i ett lakan. Det betyder ju att Maja omöjligt kan ha sovit när de tagit lakanet från sängen."

För han syftar väl på att MH skulle ha legat på ett lakan som nu är borta?

Jag tror inte att han syftar på att lakanet var taget från en bäddad säng.

Däremot har, som jag kommer ihåg det, JJ sagt att hon hämtat lakan under sängen i en låda.

Jag har sett någon bild på sängen, det jag kommer ihåg var en massa bröte som stod i den (pga renoveringen). Om det fanns något lakan/täcke i sängen kommer jag inte ihåg. Men om JJ varit så pedant som delvis framkommit... misstänker jag att hon inför renoveringen tagit bort alla sängkläder (hon sov hemma hos sin mamma under tiden).
Citera
2023-10-12, 13:14
Medlem
Nu är det livstid eller ej som gäller för Johanna. Clea är skicklig på att påvisa oenigheten mellan experterna. Vill så tvivel
Citera
2023-10-12, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorvenkorven123
Det tror jag dom hade ju förfest innan

Och JJ var tydligen bestämd att ingen skulle vara i hennes säng... varför skulle de vara i den på förfesten?
Citera
2023-10-12, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Nu är det livstid eller ej som gäller för Johanna. Clea är skicklig på att påvisa oenigheten mellan experterna. Vill så tvivel
Hon är inget vidare denna Clea som försvarsadvokat tycker jag.
Citera
2023-10-12, 13:19
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Ja man får ge högsta poäng för påhittighet. Twelve points, douze points a Flashmaner el al.

Visst har man Alm-vibbar men det är ett antal år sen och jag tror inte han hade klarat sig idag med sin ”lugge i en baklucka och blev matad med friterade räkor”. Jag tror o hoppas Maja åker dit för hennes historia är precis lika galen som Alms.

Så länge Maja fortsätter att ljuga om att hon sov och inte kan ge en förklaring till vad hon verkligen gjorde borde straffet kvarstå.
Citera
2023-10-12, 13:20
Medlem
BayouXs avatar
Nu är C*lea på G, hon sågar B*rita Z*ilgs utlåtanden och menar på att hon är slarvig.
Hon påstår även att AE och IT är mer trovärdiga i sina analyser då de har mer erfarenhet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Jag tror inte att han syftar på att lakanet var taget från en bäddad säng.

Däremot har, som jag kommer ihåg det, JJ sagt att hon hämtat lakan under sängen i en låda.

Jag har sett någon bild på sängen, det jag kommer ihåg var en massa bröte som stod i den (pga renoveringen). Om det fanns något lakan/täcke i sängen kommer jag inte ihåg. Men om JJ varit så pedant som delvis framkommit... misstänker jag att hon inför renoveringen tagit bort alla sängkläder (hon sov hemma hos sin mamma under tiden).

Kikade lite mer exakt vad som stod där och här menar nog advokaten att MH är vaken snarare än att JJ drar lakanet från under MH:s kropp liksom? "Det betyder ju att Maja omöjligt kan ha sovit när de tagit lakanet från sängen."
Citera
Medlem
Undra vilka hovrättens ledamöter kommer gå på, de som obducerade Toves kropp eller de som inte gjorde det.
Svaret får vi om några veckor vad domen blir.
Citera
2023-10-12, 13:21
Medlem
Clea roastar rättsläkarna på löpande band, förutom sin egen Anders då vill säga.
Citera
2023-10-12, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattentufsan
Och JJ var tydligen bestämd att ingen skulle vara i hennes säng... varför skulle de vara i den på förfesten?
Tänkte mer på att man bäddar sängen innan folk kommer hem till en.
Men det kan ju vara som så att eftersom hon inte sov där då det renoverades att det var utan lakan i sängen.
Citera
2023-10-12, 13:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kikade lite mer exakt vad som stod där och här menar nog advokaten att MH är vaken snarare än att JJ drar lakanet från under MH:s kropp liksom? "Det betyder ju att Maja omöjligt kan ha sovit när de tagit lakanet från sängen."

Det fanns två kuddar samt något som ser ut som ett täcke ihopskrynklat vid övre delen av sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in