Citat:
Ursprungligen postat av
CenturyVoltaire
Krigets första offer i detta fall var inte sanningen utan de oskyldiga kvinnor, barn, gamla m fl som Hamas brutalt mördade i helgens terrordåd. Allmänna floskler om krig/ fred förringar vidden av Hamas-dådets vidrighet.
Ledsen om du ser dig "svartmålad" men det man tidigare anfört i olika trådar finns för alla (för alltid) att läsa. Däremot kan man, och bör man, om man vill veta någon skribents historik, själv läsa igenom för att bilda sig en egen uppfattning.
Vad gäller narrativ, lögner och manipulationer är sanningen den att palestinierna valt Hamas och till stor del verkar stödja Hamas agerande. Även efter det som nu skett. Det har inte direkt efter terrordådet varit något ramaskri i "Palestinavänliga" länder i världen om att Hamas gått över gränsen och nu ska terrorstämplas samt bojkottas. Nej då, pliktskyldigast några mumlanden om att "detta var ju hemskt" men sen tillbaka till business as usual. Hur ska Israel kunna ha en sån här granne som smyger omkring och lönnmördar civila på natten? Vad har de palestinavänliga länderna för egna förslag till lösning? T y s t n a d ........
Jag kan som sagt hantera två tankar samtidigt.
I övrigt... Nä Israel kan inte ha dessa svin som grannar.
Precis som Netanyahu säger, handlar det om en konflikt mellan civilisation och icke-civilsation.
Jag tror att 99% av alla i denna tråd skulle föredra att leva med judarna istället för araberna. En nobrainer.
Jag är fö en stor beundrare av det judiska folket.
Det enda positiva med terrordåden, är det fönster som öppnas in till arabernas totalt ruttnande kultur.
Och att just halshuggningar har introducerats,.är djupt skrämmande. Detta är ISIS, som Netanyahu säger.
Detta är barbari och vansinne. Det handlar inte ett skit om nåt jävla Palestina. Det är bara sadism och blodtörst.