2023-10-12, 10:51
Medlem
cabbe55s avatar
Hej, förra gången jag skulle ta en paus från Tram/kratom så tog jag lyrica i 1 vecka och det funkade bra, denna gången får jag mycket svårare besvär av tramadolen och kratomen, jag har använt lyrica i 3 veckor och trodde det skulle funka utmärkt när jag sedan klev av lyrican igår fick jag en helt annan AT satt och tänkte på att ta mitt liv hela dagen och var tvungen att ta massa kratom vilket knappt ens hjälpte är det så att jag nu har ett fysiskt beronde av Lyrican eller är detta normalt på alla droger att man får en AT på 1-2 dagar, tänkte att de var bäst att sluta med hjälp lyrican försöker jag trappa ner med opioder vill jag bara ta mer kan någon hjälpa mig hur ska jag sluta?
Citera
2023-10-12, 11:00
Medlem
Haajibs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cabbe55
Hej, förra gången jag skulle ta en paus från Tram/kratom så tog jag lyrica i 1 vecka och det funkade bra, denna gången får jag mycket svårare besvär av tramadolen och kratomen, jag har använt lyrica i 3 veckor och trodde det skulle funka utmärkt när jag sedan klev av lyrican igår fick jag en helt annan AT satt och tänkte på att ta mitt liv hela dagen och var tvungen att ta massa kratom vilket knappt ens hjälpte är det så att jag nu har ett fysiskt beronde av Lyrican eller är detta normalt på alla droger att man får en AT på 1-2 dagar, tänkte att de var bäst att sluta med hjälp lyrican försöker jag trappa ner med opioder vill jag bara ta mer kan någon hjälpa mig hur ska jag sluta?

Kasta bort giftet och ta bort numret till kranen.
Citera
2023-10-12, 11:03
Medlem
Knark.Draken...s avatar
Asså "körs" du in på Lyrica (dvs, kroppen blir fysiskt beroende) av substansen, så är det värre att sluta med Lyrica än typ heroin. Så chilla lite med Lyrica, speciellt om den gör stor skillnad på hur du mår, för då e du "in körd" aka "körd"...
Citera
2023-10-12, 11:07
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Opiater och andra opioider --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2023-10-12, 11:21
Medlem
wes420s avatar
Du har blivit beroende av lyrica nu också. Grattis.
Varför läser du inte ens på liiiiitegrann innan du börjar mixtra?
Du har tagit tram och kratom, alltså... Hahaha
Lyrica tar man de värsta dagarna när man kliver av långt missbruk av tunga opioider.

Antingen går du all och börjar skjuta heroin eller så slutar du tvärt och mår dåligt ett par dagar eller en vecka och sen är det över.

Du kan ju knappt må dåligt när du kliver av det där.

Du skriver som att du tagit minst flera hundra mg oxy om dagen.
Du har tagit en svag opioid som du kan trappa ut lätt och sluta med utan att få at.
Kratom... Kom igen.

Hur gammal är du?
Citera
2023-10-12, 11:42
Medlem
Läs på om IBOGA kanske, men vet inte om IBOGA är effektivt mot just det du missbrukat... Kanske värt att kolla in. Det är dock ingen trevlig behandling har jag hört, men effektivt mot flera andra substansmissbruk så som heroin bland annat ska det vara..
Citera
2023-10-12, 11:56
Medlem
snooper123s avatar
Lyrican är det stora problemet.
Ta inte det mer alls.
Om det blir för jobbigt så ta en stesolid.
Citera
2023-10-12, 12:23
Medlem
Det är Lyrica som spökar för dig, du kan ju tänka dig många av oss andra som gått på t ex 600-1200 mg Lyrica per dygn + 40-100 mg Oxycontin per dygn i en sisådär 8–10. Att gå Cold Turky efter så många år på dessa doser kan jag lova dig är ett rent helvete, för dig kommer det gå över om 3 dygn om du fortsätter sluta helt med ovan små doser / tid du brukat.
Citera
2023-10-12, 12:52
Medlem
När Lyrica kom så höjdes läkemedlet till skyarna, speciellt för människot med svår kronisk värk. Det tog några år innan läkemedlelsverket fattade vad det var för något och narkotikaklassade det.

Även jag testade det mot värk något år, men blev väldigt off och det kändes som jag raglade.

Det var väldigt låga doser jag tog (3+50mg) men när jag skulle sluta så var det en vidrig abstinens, så jag fick minska ner i mikrodoser.

Nu är det få seriösa läkare skriver ut det, de kallar det rävgift och gör inga ny patienter Lyrica.
Citera
2023-10-12, 12:56
Medlem
cabbe55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Du har blivit beroende av lyrica nu också. Grattis.
Varför läser du inte ens på liiiiitegrann innan du börjar mixtra?
Du har tagit tram och kratom, alltså... Hahaha
Lyrica tar man de värsta dagarna när man kliver av långt missbruk av tunga opioider.

Antingen går du all och börjar skjuta heroin eller så slutar du tvärt och mår dåligt ett par dagar eller en vecka och sen är det över.

Du kan ju knappt må dåligt när du kliver av det där.

Du skriver som att du tagit minst flera hundra mg oxy om dagen.
Du har tagit en svag opioid som du kan trappa ut lätt och sluta med utan att få at.
Kratom... Kom igen.

Hur gammal är du?

Allvaret av abstinenssymtom kan variera från person till person, beroende på olika faktorer såsom längden och intensiteten av substansanvändningen, individens metabolism och genetiska sammansättning. Vissa människor kan uppleva milda abstinenssymtom, medan andra kan uppleva allvarliga och potentiellt livshotande symtom som kräver medicinsk intervention. Jag får extrem Abstines av tramadolen och kratomet skakar i kroppen och haltar när jag går av abstinensen
Citera
2023-10-15, 16:41
Medlem
Har du käkat tramadol länge och regelbundet är den psykiska resan inte över på några veckor om du har otur. Luriga med tramadol vs rena opiater är hur det påverkar serotonin. Äter du regelbundet även på låg dos blir det som att ställa kroppen på en kur antidepp.
Kratom dessutom liknande påverkan.
Hoppas du lyckas ta dig ur men var observant på depressiva symptom och sök hjälp om det blir illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in