Citat:
Ursprungligen postat av
Conception
Det får du tycka vad du vill om men det finns ett brett stöd. Rysk propagandamaskin jobbar hårt nu för att få människor att tvivla. Är det därför du tvivlar måntro?
Håller inte med då det är en balansgång. Länder i väst har sitt egna försvar att tänka på också och kan inte skänka vad som helst. Men fundera på varför Danmark skänker i princip 1/4 av sitt flygvapen. Det säger en hel del.
Du såg att jag skrev Sovjets invasion av Afghanistan va?
Problemet i Vietnam var inte att USA inte kunde minera och gräva ner sig utan att Vietcong mer eller mindre obehindrat kunde röra sig inne i Kambodja. Det vet du väl.
Det kan vara så, ryssen propaganda är så massiv så jag inte ser skogen för träden.
Men de kan lika gärna vara åt andra hållet, reuters propaganda är så massiv så inte ni ser skogen för träden. inge av oss vet. vi gissar bara.
Och det är här ett forum och en tråden som denna kommer till rätta.
Här kan man vädra åsikter och ta till sig från båda sidor och försöka bilda sig en uppfattning.
Och ofta brukar sanningen ligga någonstans mitt i mellan.
Men sitter och kollar rätt brett. Och vet/tror/det tyder på att motståndet i USA mot alla krig som USA håller på med ute i världen börjar många trötta på. De vill att pengarna ska läggas i USA i stället.
Lägger man till Slovakien , Ungern även andra länder så växer missnöjet.
Men återigen vad vet jag, och vad VET du ?!
Jag håller helt med det är en balansgång.
Men av vad jag återigen tror/hört så har denna klena uppbackning till ukraina inte räckt till. Jag har hört/tror att det dött fruktansvärt mycket ukrainare.
Och det vi vet är att fronten inte knappt rört sig.
Och vad jag tror/hört så kommer ryssen klara stå i mot ett liknande offensiv igen utan bekymmer igen.
Om denna ordning ska vända så MÅSTE väst in med betydligt mer vapen och fetare system.
Men då riskerar vi ett ww3.
Och det vill ingen.
Vad jag tror/hört/hoppas så vill inte USA det.
Så fortsätter det som det har gjort kommer inte ukrainas manskap räcka till.
Kommer vi låta våra barn från väst åka och in och dö då!!??
Kommer Europas folk som redan lider ekonomsikt även ta att deras barn kommer hem i liksäckar.
Jag tror inte det.
Men vad vet jag!
Jo jag såg du skrev sovej.
Men jag valde att skriva USA efter som även dem har varit där.
Är inte speciellt insatt i Vietnam kriget.
Men vet att USA valde att dra sig tillbaka precis som i Afganistan.
Och lämna dessa 2 länder i spillror precis som de gjorde med Irak och Libyen.
Jag vill verkligen inte det ska ske i ukraina.
Stora delar av Ukraina är ju intakt.
Men de ockuperade områdena är ju allt anat än det